חברה ספרדית זכתה במכרז החשמל של הרכבת ב-2 מיליארד ש'

חברת SEMI הגישה הצעה בשווי 2 מיליארד שקל ■ במסגרת הפרויקט יחושמלו 420 ק"מ של קווי מסילות קיימים ומתוכננים, וכן יוקמו תחנות השנאה ומערכות שליטה ובקרה

רכבת ישראל / צילום: רכבת ישראל
רכבת ישראל / צילום: רכבת ישראל

חברת SEMI הספרדית זכתה במכרז תשתיות החשמל של רכבת ישראל, כך הודיעה היום (א') הנהלת הרכבת. 

מדובר באחד ממכרזי התשתית הגדולים שידעה מדינת ישראל, שבמסגרתו יחושמלו 420 ק"מ של קווי מסילות קיימים ומתוכננים, וכן יוקמו תחנות השנאה ומערכות שליטה ובקרה. 

SEMI הגישה הצעה שנמוכה בכ-1 מיליארד שקל מהערכות המוקדמות של הרכבת. בעוד שהמכרז הוערך בכ-3 מיליארד שקל, הציעה החברה לבצע את הפרויקט בכ-2 מיליארד שקל.

המכרז פורסם במסגרת פרויקט החשמול עליו שוקדת בימים אלו רכבת ישראל. הפרויקט כולו מוערך ב-13.7 מיליארד שקל, ומטרתו להעביר את כל מערך הרכבות הבין-עירוניות של רכבת ישראל מדיזל לחשמל, כפי שמקובל בעולם. הרכבות החשמליות אמורות לקצר את זמן הנסיעה באופן ניכר, לצמצם את מספר התקלות ולהפחית את רמת זיהום האוויר. כמו כן הן נחשבות אמינות וחסכוניות יותר.

בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל: "פרויקט הסבת רשת מסילות הרכבת לחשמל, הוא ללא ספק אחד מהפרויקטים המשמעותיים שמבצעת רכבת ישראל, מאז היווסדה, והוא צפוי לשנות לחלוטין את פני החברה. הרכבות החשמליות הכרחיות לתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל, על מנת להכפיל את כמות הרכבות המופעלות ביממה ולספק שירות למספר כפול של לקוחות.

"בשנה האחרונה הואץ הפרויקט ופורסמו מכרזי הענק לרכש קטרים חשמליים והנחת תשתיות. אין לי ספק כי משלב זה והלאה נראה התקדמות הולכת וגדלה בפרויקט זה, עד למימושו כבר בקו המהיר לירושלים, בשנת 2018".