מועצת הכבלים אישרה ל-yes להעלות מחירים אך לא להוט

דוח שהוכן במועצה הופץ היום לכל חבריה, והמסקנה העולה ממנו היא שיש לפקח על המחירים בשוק השידורים

מועצת הכבלים והלוויין החליטה שלא לאשר באופן זמני את העלאת המחירים בחברת הוט, ובמקביל לאשר את העלאת המחירים בחברת yes. דוח שהוכן במועצה הופץ היום (ג') לכל חבריה, והמסקנה העולה ממנו היא שיש לפקח על המחירים בשוק השידורים.

כזכור, מועצת הכבלים והלוויין ביקשה לעכב את העלאת המחירים בהוט וב-yes, כיוון שחששה שהחברות תיאמו ביניהן את העלאת המחירים עליה הודיעו בסמיכות. בתחילה הייתה זו yes שהודיעה כי היא מעלה את מחירי שירות ה-VOD ב-5 שקלים כדי להשוותו למחירי ה-VOD של הוט, ואחריה הודיעה הוט כי בכוונתה להעלות את המחירים של כל המנויים בשיעור ממוצע של 5%.

כאמור, העלאת המחירים התקבלה בביקורת במועצת הכבלים והלוויין, ויו"רית המועצה, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, כינתה זאת "חזירות" והודיעה כי תעשה כל שביכולתה על-מנת למנוע את העלאת המחירים לאחר שתבדוק את הפרטים.

בדיקת "גלובס": הוט ו-yes לא מפסיקות להעלות מחירים

הבדיקה לקחה מספר שבועות, וכאמור השבוע צריכה להתקבל ההחלטה לאחר שדוח, שיצא לכל חברי המועצה לקראת הדיון, הגיע לידי "גלובס".

מהדוח עולה כי החברות מציעות כמות גדולה מאוד של מבצעים חסויים לרוב מהציבור בכל נקודת זמן, תוך אפליה שלכאורה מהווה הפרה של תנאי הרישיון ועקיפה של הרגולציה. מכאן שהמועצה שוקלת לפקח על מחירי החבילות.

מהדוח עולה עוד כי המועצה מתכוונת לאפשר העלאת מחירים ב-yes, שכן כאמור היא ייקרה רק את שירות ה-VOD שלה לכל המנויים; ואילו במקרה של הוט נראה כי המועצה לא תאשר, כיוון שהנושא עדיין נדרש לבדיקה על-ידה.

ממועצת הכבלים והלוויין לא התקבלה תגובה.