מכירות מגה צנחו ל-50 מ' ש' בשבוע; המחסור בסחורה גובר

אם המהלך למכירת "מגה בעיר" ייכשל, עתידה של רשת מגה יתגלגל בינואר לפתחו של בית המשפט ■ קבוצת אלון רבוע כחול בתגובה: "הספקים מקשים על תוכנית ההבראה. לא התקבלה שום החלטה"

מכירותיה של רשת מגה ממשיכות להישחק, ורגע ההכרעה על גורל הרשת קרוב מתמיד. בשבוע שעבר הסתכמו מכירות הרשת ב-50-52 מיליון שקל בלבד, בזמן שתוכנית ההבראה לרשת הציבה יעד מכירות של 80 מיליון שקל בשבוע.

חלק מהירידה במכירות נובע מתחילת תהליך סגירת סניפי רשת הדיסקאונטYOU, לאחר שאלה נמכרו לצדדים שלישיים, אך גם הרשת העירונית "מגה בעיר" סובלת מירידה משמעותית במכירות. בהקשר זה נציין כי רשת YOU הייתה אחראית לכ-25% בלבד ממכירות רשת מגה בכללותם.

מגה מתמודדת בימים אלה עם מחסור הולך וגדל של מוצרים במדפים. ברשת כמעט ולא ניתן למצוא רשימה ארוכה של מוצרים, ובהם סימיליאק, סיגריות, מוצרי ויסוצקי, מותגי משקאות של יפאורה-תבורי, מותגי רקיט בנקיזר כמו פיניש, משחות שיניים, מותגי הממתקים של חברת ליימן שליסל, מוצרים של חברת שניב, חיתולי בייביסיטר, מוצרים טריים כדוגמת דגים של קבוצת נטו, מותגים של חברת דיפלומט, מוצרים ללא גלוטן של חברת דנשר כמו גם מותגים אחרים של החברה, מותגים של יקבי רמת הגולן ועוד. הרשת סובלת במקביל במחסור בירקות.

 

מכשולים רבים בדרך למכירה

מקור ברשת אומר ל"גלובס" כי גם הספקים שמספקים סחורה, עושים זאת בצורה מצומצמת, כך שהמחסור מורגש ופוגע הן בתנועת הלקוחות והן בפדיון. לדבריו, "הסחורה מגיעה בקמצוצים, ואי-אפשר להמשיך כך. המכירות הולכות ונשחקות".

במקביל, ממשיך יו"ר אלון רבוע כחול, אביגדור קפלן, במאמצים למכור את רשת "מגה בעיר", מאמצים שלפי שעה לא צלחו.

מכירת רשת "מגה בעיר" כרוכה במכשולים רבים שספק אם ניתן להסיר אותם. מכשולים אלה כוללים את ההתחייבות להעניק לעובדים שליש ממניות הרשת, חובות לספקים, חובות לבנקים ועוד.

לכן, ההערכה היא כי הליך מכירה כזה יתבצע באמצעות בית המשפט ובכפיפה אחת עם הסדר חוב חדש, שבמסגרתו, כפי הנראה, יתבקשו הספקים והבנקים למחוק את החובות למגה.

כך או כך, בקבוצת אלון מתכוונים להכריע את גורל הרשת עד לסוף חודש ינואר, כך שאם לא יימצא לרשת קונה עד סוף החודש - מגה תגיע לבית המשפט.

במקביל למאמצי המכירה, תנסה הקבוצה למכור תוך זמן קצר חלק מהסניפים ההפסדיים של "מגה בעיר", וזאת בניסיון להקל על פעילות הרשת. רשת מגה זקוקה לתמיכה כספית משמעותית על-מנת לאושש את רשת "מגה בעיר", וגם עתה הובהר כי החברה-האם ובעלי השליטה בה אינם מתכוונים לתמוך ברשת בהיקף העולה על ההיקף שסוכם.

קבוצת אלון רבוע כחול מסרה בתגובה: "רשת מגה ממשיכה בתוכנית ההבראה שגיבשה. אכן יש ירידה במכירות בשל צמצום אספקה של סחורות על-ידי חלק מהספקים, ואותם ספקים אכן מקשים על השלמת ביצוע תוכנית ההבראה. הנהלת הרשת עם הבעלים נחושים להמשיך וליישם את תוכנית ההבראה. לא התקבלה שום החלטה, ואין שום כוונה להחליט עד סוף ינואר".