מדד הפרסומות ביו-טיוב לנובמבר: מריאנו מזניק את AIG לפסגה

הפרסומת של חברת הביטוח זכתה ל-1.5 מיליון צפיות בנובמבר ■ פרסומת כוכבי הרשת של מילקי במקום השני

חברת ביטוח היא לא הדבר הכי סקסי, וגם הפרסומות שלה הן כנראה לא באמת מה שהיינו בוחרים לצפות בו, אך נראה כי חברת AIG הצליחה לפצח את השיטה ונכנסה ישירות למקום הראשון במדד הפרסומות של "גלובס" ויו-טיוב ישראל לחודש נובמבר. היא עשתה זאת באמצעות הפרזנטור מריאנו אידלמן, שמשמש כמורה לנהיגה שאתם לא באמת רוצים ללמוד ממנו.

הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן, הצליחה לייצר 1.54 מיליון צפיות במהלך נובמבר, כשהרעיון הוא לקדם ביטוח של החברה שמאפשר לנהגים טובים לשלם פחות.

החברה הצליחה לייצר מעל ל-2,400 שיתופים, כ-1,000 לייקים בפייסבוק ועוד מאות שיתופים ותגובות ברשת החברתית.

יש לציין כי המדד הפעם כלל גם פרסומות של יום המכירות המיוחד של גוגל ישראל וישראכרט ShoppingIL, שאחד הסרטונים בכיכובו של יובל סמו שקידם את האירוע - מחרוזת שירי חג הקניות הישראלית - הביא ל-1.1 מיליון צפיות. עם זאת, לאור העובדה שגוגל ישראל מעורבת במדד הפרסומות, הוחלט להשאיר מחוץ לדירוג את הפרסומות לאירוע מכירות זה.

אלמנט נוסטלגי ל-Huawei

ובחזרה למדד: במקום השני חבורת היו-טיוברים של מילקי חוזרת שוב. אחרי המילקי cake שכיכב במדד בחודשים הקודמים, שטראוס חוזרת לפרסומת חדשה עם מילקי גולד ועם שיתוף-פעולה חוזר עם משחק הפרסום Teenk.

הפרסומת, שלקחה את המנגינה של "היא רק רוצה לרקוד", מציגה כוכבי רשת כמו טופ גיק, שחר סויקיס, אור ואפס, גיאTV ואחרים בפרסומת כיפית אחת, שהביאה למיליון צפיות במהלך נובמבר. זאת, לצד כ-500 שיתופים ביו-טיוב, 150 לייקים בפייסבוק וכ-1,500 לייקים ביו-טיוב.

במקום השלישי נמצאת פרסומת לשעון החכם של Huawei, שאמנם על פניו לא אמורה למשוך קהל רב להתעניין, אבל פרטנר ובאומן-בר-ריבנאי, שעומדים מאחורי הפרסומת, ניכסו לעצמם את אלמנט הנוסטלגיה כדי לקדם את המוצר.

הנוסטלגיה כמו משחקי סנייק, ראש דשא ואחרים באה להציג איך המשתמש תמיד היה לפני האחרים, ולכן הוא צריך לרכוש שעון חכם. הפרסומת הניבה 306 אלף צפיות, לצד עשרות בודדות של שיתופים, תגובות ולייקים בפייסבוק.

במקום הרביעי נמצא איגוד האינטרנט הישראלי לצד נציגות נוספת למשרד הפרסום Teenk, תחת הכותרת "שומרים על הילדים. גם ברשת".

מדובר בקמפיין שמציג צעירים שעברו אלימות ברשת, יחד עם הוריהם שמקריאים תגובות ופוסטים שנכתבו על הילדים שלהם ברשתות החברתיות.

הפרסומת המרגשת הביאה 145 אלף צפיות וכמויות גדולות יחסית של שיתופים - כ-1,200 בפייסבוק, 900 ביו-טיוב ועוד כ-3,000 לייקים בפייסבוק וכ-800 ביו-טיוב.

במקום האחרון נמצא בנק הפועלים עם ההשקה המתוקשרת של הסניף הדיגיטלי הראשון.

הפרזנטור ארז טל עומד במרכז הפרסומת הראשונה שצולמה במצלמות מיוחדות שנותנות מבט של 360 מעלות, באמצעות חברת The Box, ומאפשר לצופה להרגיש אינטראקטיביות - דרך הנייד או המחשב - ולהסתכל מה קורה מסביב.

הפרסומת הביאה ל-100 אלף צפיות, לצד כ-2,200 לייקים בפייסבוק ועוד כ-1,700 ביו-טיוב. כמו כן, מדובר על מעל ל-900 שיתופים וכ-400 תגובות בפייסבוק.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, את אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי החברה האמריקאית vidIQ הפועלת תחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור.

מדד הפרסומות 29/12/15
 מדד הפרסומות 29/12/15