מפרק יוטרייד: אחותו של טלמור שולטת בכל הפעילות

מדוח המפרק עולה כי מעיין טלמור שולטת בכל הפעילות הכספית של קבוצת החברות שהקים אביב טלמור בארץ ובחו"ל ■ עוד עולה כי ללקוחות יש יתרות של 12 מיליון דולר, אך בחשבון החברה יש רק 120 אלף שקל

אביב טלמור / צילום: יריב כץ
אביב טלמור / צילום: יריב כץ

הכול נשאר במשפחה: מעיין טלמור, אחותו בעלי חברת יוטרייד פרימיום אביב טלמור, חשודה כי היוותה (ועודנה) גורם מרכזי בניהול עסקיו - כך עולה מהדוח הראשוני שהגיש היום (ג') המפרק הזמני של חברת יוטרייד, עו"ד אלעד עפארי ממשרד כהן וילצ'יק ושות', לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

מהדוח עולה כי האחות מעיין שולטת למעשה בכל הפעילות הכספית של קבוצת החברות שהקים אביב טלמור בארץ ומחוצה לה, תוך גישה ישירה לחשבונות הבנק של רשת החברות, לרבות חשבונות החברה.

עו"ד עפארי ציין כי הדוח מציג את הממצאים הראשוניים בדבר פעולותיו ובדבר ממצאים ראשוניים אשר התגלו במסגרת חקירותיו עד כה ביחס לחברת יוטרייד.

"החקירה עודנה מצויה בעיצומה, ובשלב זה טרם הושלם איסוף המידע באשר לחברה ולחברות האחרות של טלמור בארץ ובחוץ לארץ", מסר המפרק. 

מהדוח עולה כי האחות מעיין, אשר שהתה בישראל לאחרונה, הזדרזה ויצאה מישראל ביום שבת האחרון. זאת, ככל הנראה, בעקבות חשדות המפרק בנוגע למעורבותה לכאורה בהתנהלות העסקית של יוטרייד. לפיכך, בדוח מבקש המפרק להוציא נגדה צו עיכוב יציאה מהארץ - כך שברגע שמעיין תחזור לישראל, הצו ייכנס לתוקף, והיא תעוכב בארץ. 

חוסר שיתוף-פעולה

מעיין היא בת המשפחה הנוספת שנחקרת במסגרת בירור נכסי חברת יוטרייד ובעליה, אביב. כפי שפורסם ב"גלובס", גם אשתו של טלמור, תמר, נחקרה לפני יומיים במסגרת ההליך על-ידי המפרק. 

כזכור, אביב וחברת יוטרייד חשודים בהונאת פונזי לכאורה - שימוש בכספי משקיעים חדשים להחזרת כספים למשקיעים קודמים המבקשים למשוך את כספם - ורישום כוזב של יתרת הכספים בחברה.

בשבוע שעבר ביקשה רשות ניירות ערך מבית המשפט להקפיא את פעילות החברה, ובהמשך, לבקשת משקיעים וספקים של החברה, מונה מפרק זמני לחברה, עו"ד עפארי. 

כפי שדווח ב"גלובס", בעל השליטה, הנמצא בחו"ל מספטמבר השנה, ככל הנראה מסרב לשוב לארץ, והקשר איתו נותק לחלוטין.

בימים האחרונים החל עו"ד עפארי בבחינת מצב החברה, אך מתברר כי עד כה הוא נתקל בחוסר שיתוף-פעולה ממקורביו של טלמור - כך עולה מבקשות דחופות שהגיש לאחרונה עו"ד עפארי לשופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, במטרה למנוע מטלמור להבריח את נכסי החברה.

במסגרת הבקשה האחרונה, שהוגשה בתחילת השבוע, תיאר המפרק את התנהלותה של רעייתו של טלמור מולו. במסגרת ההליך החליט המפרק, כאמור, לחקור גם את הרעיה, תמר, במטרה לנסות להבין באמצעותה לאן נעלמו עקבותיו של בעלה וכן הכספים הרבים של המשקיעים. זאת, משום שלדבריו הניסיונות לאתר את טלמור העלו חרס. במסגרת חקירתה מסרה תמר מידע ואף ציינה כי ברצונה לצאת מהארץ לתקופה של ימים מספר על-מנת לפגוש את בעלה. 

איסור דיספוזיציה

מהדוח עולה כי בהמשך להחלטת בית המשפט במסגרת הליך הפירוק, ניתן צו האוסר דיספוזיציה בכל חשבונות החברה בבנקים השונים. עוד ניתנו צווי איסור דיספוזיציה על חשבונות אשר אביב הוא בעליהם או נהנה בהם תוך קבלת פירוט לחשבונות אלה.

עוד הוטל במסגרת ההליך צו איסור דיספוזיציה על דירת המגורים של המשיב בתל-אביב. מהדוח עולה כי אותרו עד כה בחשבונות החברה יתרות כספים זעומות בסך של כ-120,000 שקל. 

"מניתוח ראשוני של דפי החשבון אשר נמסרו על-ידי בנק הפועלים", צוין בדוח, "התחוור כי מדי חודש במהלך ששת החודשים האחרונים נגבו בחשבונות החברה מיליוני שקלים מכספי לקוחות, אשר חלקם הקטן הושב ללקוחות (ככל הנראה במסגרת הסדרי פריסה או דרישות משיכה), בעוד שמרבית הכספים יצאו מחשבונות אלה אל צדדים שלישיים".

לדעת המפרק, התגלתה לעיניו תמונה של רשת חברות הפועלת בעיקרה מחוץ למדינת ישראל במעורבותו ובניהולו הישיר של אביב, ואולם המפרק ציין כי "לאור רגישות החקירה בשלב זה, ובהינתן שמדובר בדוח פומבי המוגש לבית המשפט, לא מצא המפרק הזמני מקום לפרט את מלוא המידע אשר מתגבש בפניו, על-מנת שלא לסכל את המשך ניהול החקירה, ולא לאיין סיכוי לגבות בהמשך כספים לטובת הנושים".

עם זאת, כבר בשלב זה ברור למפרק כי התמונה הקשה אשר הצטיירה בבקשת הרשות לניירות ערך - נכונה. "בעוד שיתרות הלקוחות אשר אמורות היו להיות מצויות בחשבונות החברה עומדות על סך כולל של 12 מיליון דולר ארה"ב - הרי שבפועל מצוי בחשבון החברה סך של כ-120,000 שקל בלבד". 

דמות מפתח 

כאמור, במסגרת חקירות המפרק נודע לו כי מעיין טלמור היא דמות מפתח בכל הקשור לניהול הכספים בחשבונות הבנק של החברה ובחברות נוספות בארץ ובחו"ל הקשורות בבעל השליטה.

"מהמידע אשר ריכז עד כה המפרק הזמני מול עובדים בחברה, הצטיירה תמונה קשה לפיה אין כל התאמה בין נתוני ההשקעה כפי שהופיעו במסד נתוני לקוחות החברה, אשר בהם ניתן לראות תנועות קרן של הפקדות, ואף רווחים או הפסדים של עסקאות אשר בוצעו בהשקעות, לבין חשבונות הבנק של החברה בהם הופקדו כספי הלקוחות, אשר הועברו לגורמים שונים, תוך הותרת יתרה זעומה בחשבונות החברה".

לדברי המפרק, "הדמות אשר הוזכרה בכל פעם בהקשר לתנועות הכספיות, ולשליטה בתנועות הכספים בחשבונות והעברה בין החברות בארץ ובחו"ל, היא הגברת מעיין טלמור, אשר עבדה בחברה".