איפה נפגשו פרס ונשיא רנו העולמי? ומי מדלג על ת"א?

וגם: מה אמר שר האוצר לשעבר יאיר לפיד בוועידת העסקים של מעלה-אדומים?

שמעון פרס וברנרד קמביה/ צילום: אלעד גוטמן
שמעון פרס וברנרד קמביה/ צילום: אלעד גוטמן

שימל: מדנקנר עד עטיה

משה שימל, כך הוא נקרא פעם, גדל במשפחה חרדית מודרנית בבריטניה. בהמשך אחיו ג'קי והוא היו שותפיו של נוחי דנקנר, הרחק מזרקורי התקשורת. מאז, משה "חזר בשאלה", הפך ל"מארק" ואף יצא עם הזמרת מדונה. עתה הוא יוצא עם הדוגמנית והשחקנית פליטת "האח הגדול" נטלי עטיה.

השבוע הגיעו השניים לפרמיירה של הסרט "הנערה הדנית", המבוסס על ספרו של דיויד אברסהוף ומגולל את סיפורה של לילי אלבה, האדם הראשון בעולם שעבר ניתוח לשינוי מין. הפרימיירה החגיגית התקיימה במסגרת אירוע גיוס כספים לפסטיבל הקולנוע הגאה הבינלאומי של תל-אביב שמתקיים במאי.

האחים שימל עדיין קשורים לעסקי אי.די.בי בזכות מהלכי תיווך שביצעו עבורה בעבר, בתקופתו של דנקנר. לאחרונה דווח על מגעים למכירת מגדל המשרדים HSBC במנהטן על-ידי חברת נכסים ובנין מקבוצת אי.די.בי. אם מהלך זה ייצא לפועל, מארק ואחיו ג'קי יגזרו מכך קופון נאה המוערך בכ-150 מיליון שקל.

מארק שימל ונטלי עטיה/ צילום: רפי דלויה
 מארק שימל ונטלי עטיה/ צילום: רפי דלויה

מסלול מהיר לחדשנות

"אנחנו גאים לסיים את שנת 2015 עם שיא של כל הזמנים במכירות" - כך אמר אמש (ג') איציק וייץ, מנכ"ל קבוצת קרסו מוטורס, בחגיגות סיום השנה שציינה הקבוצה במרכז פרס לשלום ביפו.

וייץ ציין כי קרסו מכרה במהלך השנה 25,000 רכבי רנו, ניסאן ואינפיניטי, והזכיר כי רק לפני שנה הושק בישראל המותג דאצ'יה, ממנו נמכרו למעלה מ-2,500 רכבים.

בין אורחי הכבוד של האירוע היה סגן נשיא רנו העולמי, ברנרד קמבייה, שהצטרף לבכירי החברה והעובדים.

אורח חשוב לא פחות שכיבד את האירוע בנוכחותו היה הנשיא התשיעי, שמעון פרס, שנפגש עם ראשי החברה ודן עימם בשיתופי-הפעולה הטכנולוגיים שמצפים לישראל. בפגישה נדונה האפשרות להשקתם של דגמי רנו החשמליים, בהם המכונית החשמלית האורבנית רנו זואי.

באירוע הוענקו גם 4 פרסי הוקרה לעובדים מצטיינים על-ידי ברנרד קמבייה; פטריק מז'נב, שגריר צרפת בישראל; ואיציק וייץ.

שמעון פרס וברנרד קמביה/ צילום: אלעד גוטמן
 שמעון פרס וברנרד קמביה/ צילום: אלעד גוטמן

ספרות מקצועית

ביום שני השבוע נערך במרכז האקדמי רופין כנס שעסק בגיל השלישי, בו השתתפו קברניטי ענף רפואת הנפש בארץ, בהם פרופ' יצחק בריק, יו"ר האגודה הישראלית לגרונטולוגיה; ד"ר אהרון כהן, הפסיכיאטר הראשי במשרד הבריאות; ד"ר דב צ'רניחובסקי, ממכללת עמק יזרעאל ומכון "גרטנר" בתל-השומר; פרופ' רחל לוי-שיף, יו"ר מועצת הפסיכולוגים; מנכ"ל הביטוח הלאומי, פרופ' שלמה מור-יוסף; ופרופ שוש ארד, נשיאת המרכז האקדמי רופין.

אורח הכבוד בכנס היה הסופר א.ב. יהושע. כנראה שלא לחינם הוא הוזמן, שכן הוא קרא לבאים לכנס מספרו "המנהרה", שטרם יצא לאור. הספר עוסק באדם שמתחיל לסבול משיטיון (דמנציה). 

בזמן שהבית במצור

בשקט יחסית, נראה כי "יש עתיד" עוברת שינויים מעניינים אידואולוגית בין ספסלי האופוזיציה. בתחילת השבוע ביקר שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, בוועידת העסקים של מעלה-אדומים. הוא סיפר כי הגיע מביתו ברמת-אביב, שם כל האזור נמצא תחת מצור בחיפושים אחר המחבל הנמלט.

לפיד גם סיפק כמה אמירות בעלות אוריינטציה ימנית משהו. "מעלה-אדומים בשבילי, בשביל המפלגה שלי, בשביל המרכז הישראלי, היא חלק ממדינת ישראל, היא תמיד תהיה חלק ממדינת ישראל, אין הסדר עתידי שבו היא לא חלק ממדינת ישראל", הוא אמר, והוסיף כי "אני מתנגד נחרץ לסימון מוצרים בכל מקום ביהודה ושומרון. זה צעד אנטישמי ומזיק, ואני הובלתי מאבק נגדו באירופה וגם בארה"ב. למרבה הצער, הייתי כמעט לבד במאבק הזה, כי ממשלת ישראל לא הגיעה למגרש". 

יאיר לפיד  / צילום: רויטרס
 יאיר לפיד / צילום: רויטרס

מדלג על תל-אביב

סקופ קטן בוועידה: השף ומנכ"ל קבוצת מחניודה, אסף גרניט, גילה כי בקרוב הוא פותח מסעדה בחוף המזרחי בארה"ב. "על תל-אביב דילגתי" אמר גרניט, לקול תשואות הקהל הירושלמי שישב באולם, ואמר כי בקרוב ירחיב את עסקי הקולינריה שלו ברחבי העולם.

גרניט נולד וגדל בירושלים. הוא לא למד בישול בצורה מסודרת ומצא את דרכו למטבחי המסעדות המובילות בעיר ובמסעדה אדום הפך לשף. את "מחניודה" פתח ב-2009. גרניט זכה בעונה השנייה של התוכנית "קרב סכינים" וייצג את ישראל בתוכנית האמריקאית.

עוד השתתפו באירוע אורן לואיס, מנהל מחלקת האשראי של בנק הפועלים במחוז ירושלים; מנכ"לית BNI ישראל, ירדן נוי; מנכ"ל מט"י ירושלים, גולן טובי; ואחרים.

אסף גרניט/ צילום: אביב הופי
 אסף גרניט/ צילום: אביב הופי

לוי, הבת והסבתא

ועידת מעלה-אדומים היוותה גם סוג של סגירת מעגל במשפחתו של רמי לוי, המנכ"ל והבעלים של רשת שיווק השקמה, כפי שתיארה זאת בתו, יפית אטיאס, סמנכ"לית השיווק של הרשת. היא הגיעה לשם היישר מבחינה במשפטים, מלווה בשני ילדיה, ופתחה את הוועידה, יחד עם ראש העירייה, בני כשריאל, ויאיר לפיד.

בהזדמנות זו היא סיפרה כי בשנה שעברה אביה הוא זה שנבחר לפתוח את הוועידה, והמשיכה והתלוצצה כי "בשנה הבאה נביא את סבתא שלי".

אבל עם כל הכבוד להומור של לוי ג'וניורית, הוועידה התקיימה בצל המצב הביטחוני המתוח באזור בזמן האחרון. המציאות הזו משפיעה גם על מצב העסקים במעלה-אדומים. בשנת 2015 נרשמה ירידה של כ-50% אחוז בפתיחת עסקים חדשים בעיר לעומת שנת 2011 בעקבות הפסקת הבנייה באזור והמצב הביטחוני.

מחזיק תיק קידום ורישוי עסקים בעיריית מעלה-אדומים, רפי אוברגוט, קרא בוועידה לממשלת ישראל לפעול מול מקבלי ההחלטות במשרד האוצר על-מנת להעניק הטבות ועדיפות ליזמים באזור מעלה-אדומים, "אחרת מעלה-אדומים הולכת לקראת נזק כלכלי", לדבריו.

יפית אטיאס / צילום: גלובס טי וי
 יפית אטיאס / צילום: גלובס טי וי