איתן שוורץ מייעץ לחולדאי, יוסי בכר מאמין בנוער

וגם: מי הגיע לאירוע לזכרו של שלמה שמלצר, מאנשי העסקים הבולטים בישראל?

איתן שוורץ / צילום: כפיר זיו
איתן שוורץ / צילום: כפיר זיו

ערכו הכלכלי של השוויון המגדרי

חברת המחקר הכלכלי אנטרופי, המספקת שירותי ייעוץ לגופים המוסדיים בישראל, יוצאת בשיתוף-פעולה עם ארגון Supersonas, הפועל לקידום נוכחות נשית שוויונית בצמתי השפעה בישראל. בין אם הדבר נעשה בהשראת מנכ"לית אנטרופי, ענת גואטה, ובין אם לאו, מטרת שיתוף-הפעולה היא קידום מינוין של נשים בדירקטוריונים של חברות ציבוריות.

במסגרת שיתוף-הפעולה יוצע לנשים החברות בארגון Supersonas להצטרף למאגר הדירקטורים של אנטרופי, מה שמאפשר לבעלי מניות בחברות ציבוריות לבחור מועמדים עצמאיים ומקצועיים לתפקיד דירקטורים. במקביל, אנטרופי תציע לנשים הרשומות כיום במאגר הדירקטורים שלה להשתלב בפעילות Supersonas.

עוד יכלול שיתוף-הפעולה סדנאות והשתלמויות בסוגיות רלבנטיות להתנהלותם של דירקטוריונים כדי לספק כלים מקצועיים לתפקידי ניהול במשק. השאיפה היא ששיתוף-הפעולה יעלה את שיעור הנשים המכהנות כדירקטוריות ל-50%. נכון להיום הוא עומד על 18% בלבד.

אגב, היוזמה נשענת לא רק על ערכים מוסריים, אלא גם הזדמנות להצלחה כלכלית.

נרקיס טסלר, מובילת תא הדירקטוריות ב-Supersonas, מבהירה כי "על-פי מחקרים של חברת האנליסטים Catalyst, בתקופה של 5 שנים, כולל המשבר הפיננסי, חברות Fortune 500 בהן כיהנו 3 או יותר נשים בדירקטוריונים, הן ייצרו החזר טוב יותר ב-84% על מכירות (ROS), ב-46% החזר טוב יותר על ההון (ROE), ו-60% החזר טוב יותר על ההון מושקע (ROIC) מאשר חברות ללא נשים בדירקטוריונים".

ענת גואטה / צילום: תמר מצפי
 ענת גואטה / צילום: תמר מצפי

השגריר של מדינת תל-אביב

איתן שוורץ הספיק לא מעט ב-11 השנים האחרונות, מאז זכה בתוכנית הריאליטי "השגריר": הוא הגיש פינה משלו בתוכנית "העולם הבוקר", עבד בעיריית תל-אביב-יפו כפרויקטור של חגיגות המאה לעיר ושוב ב-2011 במסגרת קידום מיצובה של העיר כ"עיר עולם". בשנת 2012 הוא גם התמודד בפריימריז של ראשות "העבודה", ונאלץ להסתפק במקום ה-38.

לאחרונה הוא משמש כיועץ בכיר לראש העירייה לנושאים בינלאומיים, תפקיד שכולל ליווי של ראש העירייה רון חולדאי מול ארגונים בין-לאומיים, הובלת יוזמה לביסוס תל-אביב-יפו כיעד מרכזי לעלייה ומהלכים לבלימת קמפיין ה-BDS להחרמת העיר באירופה.

עכשיו, במקביל לתפקידו כדובר "הוועד למען פליטי דארפור", שוורץ מתמנה לתפקיד נוסף בעיר.

ועדת איתור של העירייה בחרה בו לשמש כמנכ"ל מנהלת עיר עולם ותיירות, ובכך יהיה שוורץ אמון על הגוף העירוני העוסק בפיתוח התיירות, ובביסוסו של מטרופולין תל-אביב כמרכז עסקי בינלאומי עם דגש על יזמות טכנולוגית וסטארט-אפים.

לדברי שוורץ, "הצורך למשוך לישראל עוד יזמים, עוד אנשי עסקים, עוד תיירים, עוד עיתונאים ועוד סטודנטים בינלאומיים חשוב היום יותר מתמיד על רקע הבידוד המדיני בו שקועה המדינה".

הוא הוסיף וציין כי "אני גאה על הזכות לעמוד בראש מערך החוץ של העיר הגלובלית של ישראל".

איתן שוורץ / צילום: כפיר זיו
 איתן שוורץ / צילום: כפיר זיו

המסלול הבטוח

חברת הטכנולוגיה הישראלית מובילאיי מקבלת חיזוק נוסף: אחרי שהודיעה על הסכם עם פולקסוואגן בתחום הרכב האוטונומי, היא דיווחה השבוע על שיתוף-פעולה אסטרטגי עם משרד התחבורה האמריקאי.

מובילאיי פיתחה מערכת טכנולוגית שמתריעה על סכנות במהלך הנהיגה, והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי 8.4 מיליארד דולר.

במסגרת "אתגר העיר החכמה" של הממשל האמריקאי, מערכות מובילאיי יותקנו באוטובוסים של העיר הזוכה.

לדברי אנתוני פוקס, שר התחבורה האמריקאי, "שיתוף-הפעולה עם מובילאיי מעמיד משאבים לרשות העיר הזוכה באופן שיאפשר לה לפתח חזון תחבורה משולבת בעתיד".

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ויו"ר מובילאיי, אמר כי "אנו נלהבים לעבוד לצד משרד התחבורה במסגרת אתגר המעודד ערים וקהילות בארה"ב לאמץ פתרונות לעתיד התחבורה במרוצת העשורים הבאים".

אמנון שעשוע / צילום: תמר מצפי
 אמנון שעשוע / צילום: תמר מצפי

בכר מאמין בנוער

בראשית השבוע הוענק פרס זוסמן-ג'וינט לשרון חזקיה, מנכ"לית עמותת "הזנק לעתיד" הפועלת בישראל כבר 16 שנה. פרס זוסמן מוענק מדי שנה כביטוי להערכה ולהוקרה על עשייה ייחודית, חדשנות, יזמות ומצוינות בפיתוח שירותים חברתיים בישראל.

אלן גיל, מנכ"ל הג'וינט העולמי, הגיע במיוחד לערב אחד לישראל כדי להיות נוכח בחלוקת הפרס. חזקיה קיבלה את הפרס הודות לפעילות העמותה בהוצאת משפחות ממעגל העוני והמצוקה, להישגים לקידום בני-נוער מהפריפריה ופתיחת תוכניות לקידום החינוך הטכנולוגי-מקצועי לבני-נוער בסיכון.

באירוע הענקת הפרס השתתף דר' יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט, שנימק את המלצתו להענקת הפרס לחזקיה: "הנוער הוא העתיד של מדינת ישראל. הוא התייאש, אך 'הזנק' עשו את השינוי עבורם. הפעילות הגיעה להישגים יוצאי דופן, ומסלול חייהם של אלפי נערים ונערות השתנה" .

חזקיה סיפרה כי "את דרכי המקצועית התחלתי בשנות ה-90 בעולם ההיי-טק. היה שם שפע גדול, אבל משהו בלב היה חסר. לכן החלטתי להקים גוף משמעותי שיפעל לשינוי וצמצום הפערים בחברה שלנו".

יוסי בכר / צילום: איל יצהר
 יוסי בכר / צילום: איל יצהר

זוכרים את שלמה

לפני כשנה וחצי נפטר באופן פתאומי שלמה שמלצר, מאנשי העסקים הבולטים בישראל. שמלצר ייסד והחזיק בחברת שלמה החזקות (שעברה לאחר מותו לבעלות משפחתו) שפעילותה המרכזית היא שלמה Sixt - חברת הליסינג הגדולה בישראל. בנוסף מחזיקה משפחת שמלצר בעסקי נדל"ן, מספנות, תעשייה ושירותים.

ביום שישי האחרון ארגנו אלמנתו עתליה ובתה עפרה אירוע לזכרו. האירוע, שהתקיים באוניברסיטת תל-אביב, כלל ארוחת בוקר וצפייה בסרט "תמיד שלמה" העוסק בפועלו של שמלצר.

כיאה לעוצמתו העסקית של שמלצר בימי חייו, גם באירוע לזכרו הופיעו בכירי עולם העסקים המקומי, בהם: יו"ר קק"ל לשעבר, אפי שטנצלר; גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס; דב קוטלר, מנכ"ל ישראכרט לשעבר; דוד פתאל, בעל השליטה ברשת מלונות פתאל; , יצחק סוארי, יו"ר קבוצת אלייד; יצחק מנור, בעלי יבואנית הרכב לובינסקי ושורה של חברות נוספות; יונה פוגל, מנכ"ל פז; השר לשעבר דני נוה; עקיבא מוזס, מנכ"ל כיל לשעבר; הקבלן הוותיק משה גינדי; רוני שטן; אייל קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף; וסמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי.

עוד נצפה הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, שהוזכר מאז פרישתו כמועמד להיכנס לפוליטיקה ולפני כחודשיים מונה לדירקטור בחברת הנדל"ן הציבורית אמות. בדיווח אודות המינוי כתב גנץ כי מקצועו הוא "עצמאי - ייעוץ וניהול אסטרטגי".

רוני שטן ובני גנץ / צילום: אביב חופי
 רוני שטן ובני גנץ / צילום: אביב חופי