במה תלוי הבונוס של מנכ"לית בזק סטלה הנדלר?

וגם: ויקטור שמריך ועידו נויברגר, בעלי השליטה בבית ההשקעות Value Base, מצרפים אליהם שחקן רכש חדש - שי ליפמן 

סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי
סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי

במה תלוי הבונוס של הנדלר?

מה עלול למנוע ממנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, לקבל בונוס בגובה של 100% משכרה השנתי ב-2016? לפי הזימון לאסיפת בעלי המניות של בזק, תנאי סף לקבלת הבונוס בשנה זו הוא שתוצאות ה-FFO (תזרים מזומנים מפעילות לפני שינויים בהון החוזר וסעיפים נוספים) לא יירדו ביותר מ-20% ביחס ל-2015.

תנאי סף דומה נקבע לבונוס ב-2015. ב-2014, עלות שכרה של הנדלר הייתה כ-4.4 מיליון שקל, מתוכם בונוס בסך 2.1 מיליון שקל.

לפי מדיניות התגמול בבזק, המנכ"ל זכאי לבונוס שנתי בכפוף לעמידה ביעדים שמוגדרים מידי שנה. באסיפה שתתכנס ב-2 במארס, בעלי המניות יתבקשו לאשר את היעדים ל-2016, שכוללים יעדים הקשורים לתזרים החופשי, לרווחים ועוד.

היין לא משכיח מעדי כהן את מה שחשוב

עדי כהן, מנכ"ל קבוצת טיב טעם, חגג אתמול (ג') עם החברה הסקוטית מבית ישרקו, כמיטב המסורת בתערוכת היין - סומלייה 2016, בהיכל התרבות בתל-אביב.

כהן עצמו הוא חובב יינות, וככזה הוא דואג לייבא לישראל, באמצעות חברת-הבת של קבוצת טיב טעם, ישרקו, יינות ומשקאות אלכוהול, בהם יקב קסטל הצרפתי ויקב דליקאטאו.

אבל כל זה לא השכיח ממנו נושאים דחופים. במהלך האירוע הוא התנצל בפני האורחים ומיהר ללכת לפגישה עם האדריכלים כדי לבחון את המקום החדש שהוא פותח בימים אלה - רשת מיקסמרקט ברמת-החי"ל. 

בתערוכה אירחו כהן ורמי לוי, מנכ"ל ישרקו, את גיום באנפואה, מנהל היצוא של יקב קסטל מצרפת, ואת שון וואלס, מנהל היצוא של יקב דליקאטו מארה"ב, שסיפרו שהם מאוד מתרשמים ממידת העניין והסקרנות שמגלה הקהל הישראלי בעולם היין.

כהן וואלס ולוי / צילום: אלעד גוטמן
 כהן וואלס ולוי / צילום: אלעד גוטמן

בחזרה לעבר עם ארקין

על איש הפארמה המצליח מורי ארקין אנחנו כותבים לא מעט בעמודי "גלובס". אתמול הוא הצטרף לפעילותה של אשתו. דוריס ארקין היא בוגרת בסיס, בית-הספר היחיד המציע מסלול לימודים מלא בפיסול, וביחד עם רותי קושניר ויוכי שרם היא הקימה את עמותת בסיס, המסייעת לבית-הספר.

מזג-האוויר החורפי לא מנע מקהל האמנים ושוחרי התרבות להגיע לתערוכה "הפרדת צבעים", החונכת את חלל הגלריה של בית-ספר בסיס בהרצליה.

דוריס, יו"רית העמותה, נזכרה שם בתחילת לימודיה בבית-ספר בסיס במשכנו בעין-ורד: "למדנו בבית מלאכה ישן, בקבוצה קטנה, חללים פתוחים, ללא דלתות. המקום היה אוצר בלום של ידע ומקצועיות. רוב המורים ממשיכים איתנו בבית החדש, לצד המורים החדשים. בחודש נובמבר נפתחה שנת הלימודים הראשונה במשכן החדש בהרצליה. כעת, לקראת סיום הסמסטר הראשון, נוספת אל הפעילות הלימודית תערוכת בכורה החונכת את חלל הגלריה לקהל הרחב".

עוד היו שם: פרופ' יעקב דורצין, חתן פרס ישראל בתחום האמנות הפלסטית והמנהל האמנותי של בית-הספר, ליאון רקנאטי, פרופ' אוריאל ונירה רייכמן וכן איש יחסי הציבור רני רהב ואשתו הילה.

הזוגות רייכמן וארקין / צילום:לנה גמון
 הזוגות רייכמן וארקין / צילום:לנה גמון

הרכש של שמריך ונויברגר

ויקטור שמריך ועידו נויברגר, לשעבר המנכ"לים המשותפים של בית ההשקעות דש איפקס וכיום בעלי השליטה בבית ההשקעות Value Base, מצרפים אליהם שחקן רכש חדש - שי ליפמן.

לליפמן יש ניסיון של כ-15 שנה בניתוח וסיקור של חברות ציבוריות עם התמחות משמעותית בנדל"ן. הוא כיהן כאנליסט באי.בי.אי בית השקעות ובחטיבת ההשקעות של בנק לאומי וכמנהל צוות כלכלנים ב-BDI. באופן טבעי, גם בווליו בייס הוא יסקר את חברות נדל"ן הנסחרות בבורסה בתל-אביב.

לווליו בייס יש פעילות מעניינת בתחום הנדל"ן. היא הקימה את Socimi, חברת ריט להשקעות בנדל"ן למגורים בספרד, אשר נמצאת בהליך של גיוס ורכישות של מאות מיליוני שקלים. היא גם מנסה בימים אלה לרכוש את השליטה בחברת הנדל"ן אנגל משאבים, ובמסגרת זו הגישה לה הצעת רכש בהיקף של 60 מיליון שקל. מעבר לכך, היא עוסקת בייעוץ.

שי ליפמן / צילום:אביב חופי
 שי ליפמן / צילום:אביב חופי

פסגת הנדל"ן וקינת הקניונים

בעוד מעט יותר מחודש, ב-2 במארס, תתקיים "פסגת הנדל"ן" של "גלובס", והפעם תחת הכותרת "המהפכות שבדרך", על רקע ציון שנה לבחירות לממשלה ולכנסת ולצעדים שהחלו להבשיל בשטח, ובכך תסמן את התחזיות בענף לשנת 2016.

בתוך כך, הוועידה תתמקד ברפורמות בהתחדשות העירונית, תכנון התשתיות והתחבורה, שיטת המכרזים בדיור, מימון נדל"ן, דיור חברתי ועוד. דיוני הוועידה יבחנו את משמעותן של הבטחות הממשלה מההיבט היזמי, התכנוני והחברתי.

בפגישה מוקדמת בין כמה מבכירי אנשי העסקים בתחום לקראת הוועידה, עלה לדיון נושא הנדל"ן המסחרי וריבוי מרכזי מסחר חדשים, שעלולים להביא לסגירתם של קניונים רבים. בהקשר לזה, עלו שם תחושות לא פשוטות על האטה וכמעט מיתון, ודובר גם על כך שנפתחו שטחי מסחר ללא אבחנה והם נחלו כישלון באופן סדרתי. הנוכחים הזהירו מהפער הגדול בין תכניות וכוונות הממשלה לטיפול במשבר.

במפגשים נכחו: אבי לוי, מנכ"ל מליסרון; סגי איתן, מנכ"לית נכסים ובניין; ארנון פרידמן, מנכ"ל אשדר; אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים; מיקי ורדי, יו"ר קרן ריאליטי; דני מריאן, יו"ר איגוד המהנדסים; אוהד דנוס, יו"ר לשכת השמאים; שמרון עדיאל, מ"מ מנהל רשות מק"י; שלמה גרופמן, יו"ר קרן פייר; רן אהרון, דובר פורום ה-15; ארנון פרידמן, מנכ"ל אשדר; קלרה צברגל מבנק הפועלים; דניאלה פז-ארז, מנכ"לית פז כלכלה והנדסה; יעקב סיסו, סמנכ"ל קרן יסודות; נדב כהן מגזית גלוב; ושאולי לוטן מקבוצת לוינשטיין. 

משתתפי המפגש המוקדם/ צילום:תמר מצפי
 משתתפי המפגש המוקדם/ צילום:תמר מצפי

מדבד נגד מועדון הלבנים

מועדון OurCrowd הפך תוך שנתיים לקרן עם השקעות בהיקף של 120 מיליון דולר בשנה. המייסד, ג'ון מדבד, אירח אתמול בכנס של החברה בבנייני האומה בירושלים למעלה מ-1,000 יזמים בחברות סטארט-אפ, פעילים בשוק ההון ומשקיעים.

מהכנס נעדרו 150 אורחים שהיו אמורים להגיע מארה"ב, אבל הסערה שגרמה לסגירת נמלי התעופה שם השאירה אותם בבית.

מדבד סיפר לאורחיו ולמנכ"לית מרכז הקונגרסים, מירה אלטמן, כי הקים את OurCrowd כדי לשבור את המועדון הסגור של "הבנים הלבנים", שהשקיעו במהלך 40-30 השנים האחרונות בחברות הזנק וגרפו רווחים, וזאת לאחר שהוא עצמו לא הצליח מעולם בעבר להיכנס למועדון הסגור הזה.

הוא הודה כי הפלטפורמה של החברה עדיין לא מושלמת, מאחר שעדיין יש מגבלת השקעה מסכום מסוים, ובכל זאת, מדובר בבשורה סקסית למשקיעים בינוניים וקטנים, שלא חייבים להיות בעלי הון כדי להשקיע בחברות ובמוצרים שהם מאמינים בהם.

ג'ון מדבד ומירה אלטמן/ צילום:מיכל פתאל
 ג'ון מדבד ומירה אלטמן/ צילום:מיכל פתאל