רביב ברוקמאייר מברך את אייל רביד, עמית כץ מקבל קידום

וגם: מי הגיע לפתיחת תערוכת הפיננסים של אינפיניטי?

ניצחון שכולו הפסד

כבר כתבנו פה על ייסורי הנהלת רשת מגה הקורסת, והנה נכתב עוד פרק בסיפורי התלאות, כאשר מול עיניהם מושק עוד סניף של רשת ויקטורי. בזמן שסניפי רשת מגה במכירת חיסול, ויקטורי רכשה 13 מהם תמורת 42 מיליון שקל.

אחד הסניפים נמצא בראש-העין, ממש מתחת למקום מושבה של הנהלת מגה. אז היו שם האחים לבית רביד, אבי ואייל, שדיבר על כך ש"רכישת הסניפים החדשים תביא להכפלת שטחי הסניפים של ויקטורי, עם פוטנציאל צמיחה של מאות מיליוני שקלים במכירות"; והיה שם גם האבא חיים, נשיא החברה.

מנהלי מגה, בראשות המנכ"ל רביב ברוקמאייר, הפגינו ג'נטלמניות וירדו לברך את הרבידים.

ויקטורי נסחרת בתל-אביב לפי שווי של כ-420 מיליון שקל. בשנה האחרונה מנייתה זינקה בכ-40%.

מהבוידעם של זלמן

השבוע נפתחה תערוכת הפיננסים של אינפיניטי, עליה כבר כתבנו פה במדור. התערוכה, שנערכה בשיתוף האוצרת שלה, רות קמחי, וקבוצת ההשקעות אינפיניטי-אילים בראשות אמיר איל, מתארת את הפעילות הכלכלית והפיננסית בתחילת דרכה של המדינה. היא מוצגת במוזיאון לאמנות ישראלית ברמת-גן, והכניסה אליה חופשית. 

עם פתיחת התערוכה סיפרה קמחי כיצד הגיעה לנושא. היה זה כאשר סיפרה לאיל כי סייעה לחברה למיין את עזבון בית הוריה, והנה בבוידעם מצאה מספר מניות של הסב, זלמן ריבלין, שהיה בעל בית דפוס בתל-אביב. חלק מהמניות היו על שמו, חלקן על שם בנו, אל"מ גרשון ריבלין, שפיקד שנים על ביטאון צה"ל, "מערכות". חלקן אף היו מניות שהודפסו בבית הדפוס של זלמן ריבלין.

המניה של בנק המזרחי תפסה את עיניה. היא הראתה אותה לאיל, שהתלהב מהרעיון להקים אוסף. וכמו שאומרים, גם השאר היסטוריה.

לאירוע הפתיחה הגיעו בין היתר: יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים; עמי הירשטיין, מנכ"ל רשת מלונות דן לשעבר; אורי לוי, בעלים ומנכ"ל משותף בגינדי השקעות; אלי יוסף, בעבר דובר האוצר וכיום בפוליסי של בוריס קרסני; חנה פרי זן, יו"רית פעילים תיקי השקעות; חיים סקאל; וישראל זינגר, ראש עיריית רמת-גן.

סרוסי הירשטיין ואיל / צילום:ישראל הדרי
 סרוסי הירשטיין ואיל / צילום:ישראל הדרי

קידום לרכש מוולטייר

לפני שבועיים יצאה לפועל העסקה ה"יוקנעמית", במסגרתה רכשה מלאנוקס את איזיצ'יפ תמורת 811 מיליון דולר, והנה אנו מקבלים תזכורת מרכישה גדולה קודמת של החברה בניהולו של איל וולדמן, שמפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית.

בסוף 2010 רכשה מלאנוקס את חברת וולטייר, שפיתחה מערכות להאצת התקשורת בין משאבי מחשוב ארגוניים, תמורת 218 מיליון דולר. זו הייתה אחת הרכישות הגדולות הראשונות בתחום ההיי-טק, כאשר משני הצדדים היו חברות ישראליות.

עם האקזיט עבר למלאנוקס עמית כץ, שהיה בוולטייר מנהל מוצר. עכשיו הוא מקודם במלאנוקס לתפקיד של סגן נשיא, שאחראי על שיווק מוצרי ה-Ethernet של החברה.

פרוטוקול תקשורת זה, לדברי וולדמן, רשם צמיחה חזקה בשנה האחרונה וצפוי להמשיך בכך גם ב-2016.

קליטה לווינית של יו"ר

אתמול (ג') נחשף ב"גלובס" כי הופסקו המגעים למכירת חברת הלווינים אר.אר מדיה לענקית לוויינים אירופית תמורת כ-200 מיליון דולר. בד-בבד, מינתה החברה לתפקיד היו"ר את אייל שירן, בכיר לשעבר באמדוקס ואחד השותפים בקרן ההשקעות ויולה.

שירן שימש כנשיא חטיבת הלקוחות העסקיים של חברת אמדוקס, בה כיהן בתפקידים שונים במשך 10 השנים האחרונות. לפני כן שימש שירן כסגן נשיא בחברת TTI, וקודם לכן הוא עבד במשך שנים רבות בצוות הפיתוח של מטוס F-15 בחיל האוויר.

אר.אר מדיה, המספקת שירותי ניהול והפצת תוכן דיגיטלי עבור רשתות טלוויזיה ורדיו ברחבי העולם, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 148 מיליון דולר. ויולה, בה משמש שירן כשותף, היא מבעלות המניות העיקריות שלה לצד חברת רפק.

כסף זול, אתרוג יקר

נדמה לכם שהנפט זול? אונקיית כסף צנחה באופן לא פחות דרמטי. אם ב-2011 היא נסחרה בבורסות בשווי של 50 דולר, בשנה שחלפה היא הייתה שווה 15 דולר בלבד. צניחה זו בין מתדלקת גם את עסקי היודאיקה.

חברת "הצורפים", למשל, מדווחת על גידול של 20% בחודשים האחרונים בשוק האמריקאי. חלק מההזמנות מגיעות מהאלפיון העליון של יהודי ארה"ב - כלי כסף, כמו פמוטים, גביעים לקידוש וחנוכיות, בעלות של עשרות אלפי דולרים.

כך לאחרונה, איש עסקים יהודי מניו-ג'רזי רכש גביע לקידוש בעיצוב המשלב כסף וזהב בשווי של 35 אלף דולר, ואיש עסקים ממיאמי קנה פמוטים בצורה דמוית חצוצרה במחיר של 50 אלף דולר.

לעתים היודאיקה משתלבת בתחומים אחרים, כמו ספורט. חרדי מארה"ב, חובב בייסבול, הזמין קופסה לאתרוג בצורת בייסבול, שהעבודה עליה נמשכה 3 חודשים ועלתה לרוכש 5,000 דולר.

האם, כמו דברים אחרים שמגיעים מארה"ב, גם הטרנד הזה "יעשה עלייה" לאלפיון העליון בישראל?