"החלטת בג"ץ לא מאפשרת לממשלה לסטות ממועד פינוי שדה דב"

מהצד השני, ראש עיריית אילת: "ננקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשות העירייה כדי לעצור את רוע הגזירה שתוביל את אילת להסגר"

בשבוע שעבר קבע בג"ץ כי פינוי שדה התעופה האזרחי משדה דב יידחה בעשרה חודשים וייצא לפועל במקום בחודש יוני הקרוב - בסוף אפריל 2017. מדובר בפסיקה של בית המשפט שהתאפשרה בעקבות הסכמת המדינה ומנהלי הגוש הגדול לדחייה, אך נראה שהמתנגדים לפינוי השדה לא אמרו את המילה האחרונה, וממשיכים לנהל מאבק נגד הפסקת הפעילות בשדה.

כך, מצד אחד עיריית אילת - שהגישה את העתירה לבג"ץ נגד הפינוי של השדה האזרחי - ממשיכה במאמצים לדחות את הפינוי עוד יותר על אף הקביעה מהשבוע שעבר, ומצד שני המנהלים מטעם בית המשפט לניהול שטח הגוש הגדול מבהירים במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו כי לדעתם פסיקת בג"ץ אינה מותירה בידי הממשלה את הסמכות לסטות מהמועד שנקבע בפסק הדין.

"מאז שניתן פסק הדין אנו עדים ל'בליץ תקשורתי' אשר מחוללו העיקרי הינו ראש עיריית אילת, הקורא לממשלה ו/או לחבריה להחליט בדבר דחייה נוספת של הפסקת הפעילות האזרחית, מעבר ליום 30.4.2017, כמו גם לביטול ההחלטה על פינוי שדה דב", נכתב במכתב ששלחו המנהלים לראש הממשלה אתמול (ג').

"על מנת למנוע ספק או תקלה, נבקש להבהיר ולהדגיש כי הסכמת המדינה והמנהלים להצעת בית המשפט העליון, אשר קיבלה תוקף של פסק דין, אינה מותירה בידי הממשלה ו/או בידי גורמים ממשלתיים את הסמכות לסטות מהמועד שנקבע בפסק הדין, וכי כמצוין מפורשות בסעיף 14 לפסק הדין, הבסיס והתנאי בלעדיו אין להסכמה האמורה, היה כי המועד המוצע הינו סופי ומוגדר". עוד כתבו המנהלים לראש הממשלה כי "אנו סמוכים ובטוחים כי לא תיתן ידך לכל מסר או החלטה אשר יש בה משום הסכמה ו/או יצירת תשתית להמשך הפעילות האזרחית בשדה דב במועד המאוחר ל-30.04.2017, בהיות אלה הפרה גסה של התחייבות המדינה אשר קיבלו תוקף של פסק דין. נודה כי תוודא כי כזאת לא יעשה".

כאמור, באותו הזמן ממש ממשיכים בעיריית אילת לנקוט פעולות כדי לנסות ולהשפיע על מועד הפינוי שנקבע, ואף הזמינו את ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת להגיע מחר (ה') לדיון בעיר הדרומית. יו"ר הוועדה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) אמר היום לקראת הדיון של הוועדה: "מכיוון שפינוי חלקו הצבאי של השדה צפוי רק ב-2019, אפשר בהחלט לשקול בחיוב דחיית פינוי חלקו האזרחי לאותו מועד, מה שיאפשר למצוא חלופות בשיתוף עם עיריית אילת, שיבטיחו את נגישות העיר ותושביה למרכזי העסקים והבריאות במרכז".

 

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר היום: "כנסת ישראל חייבת להכיר במחויבותה כלפי תושבי אילת. לא יתכן כי החלטה שהתקבלה בזחיחות הדעת ועתידה להביא להרס על העיר אילת ותושביה לא תדיר שינה מעיני מקבלי ההחלטות. אני סבור כי חברי ועדת הפנים של הכנסת והעומד בראשה יאמרו את דברם בצורה חדה שאינה משתמעת לכמה פנים בעניין זה, ביכולתם להשפיע על ההחלטה, לבקש הבהרות ואף לשנותה על ידי משרד ראש הממשלה. בעקבות עתירת עיריית אילת, השתכנע בית המשפט העליון שיש להאריך בכעשרה חודשים את מועד פינוי שדה דב. עיריית אילת נחושה בעמדתה כי יש לדחות את מועד פינוי השדה האזרחי בצמוד למועד פינוי השדה הצבאי. עיריית אילת תנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה על מנת לעצור את רוע הגזירה שתוביל את אילת להסגר".