מתן חודורוב: יזם הנדל"ן מאיר שרבט ניסה לשחד אותי

כך נחשף בחדשות 10, מספר ימים לאחר שהכתב מתן חודורוב סיפר בעמוד הפייסבוק שלו על ניסיון שוחד

מתן חודורוב / צילום: תמר מצפי
מתן חודורוב / צילום: תמר מצפי

יזם הנדל"ן מאיר שרבט, בעליה של קרן להשקעה בנדל"ן בפתח-תקווה, ניסה לשחד את כתב ערוץ 10 מתן חודורוב, בתמורה לשידור תכנים מסחריים מטעמו - כך נחשף בחדשות 10.

שרבט הבטיח לחודורוב מניות בקרן השקעות, תמורת קידום תכנים הקשורים אליה.

בפוסט שפרסם בפייסבוק לפני מספר ימים כתב חודורוב: "יצאתי הבוקר המום מפגישה עם יזם נדל"ן בכיר ומוכר, שהציע לי טובת הנאה - לא פחות - תמורת שילוב תכנים מסחריים מטעמו, בשידורי חדשות 10 וכאן בעמוד הפייסבוק שלי.

"בין היתר הוא ביקש ממני להמליץ ב'אגביות' מול המצלמות (ובניגוד מחריד לכל כללי האתיקה) על קרן פיננסית חדשה שישיק בקרוב, כפלטפורמת השקעה אטרקטיבית, תמורת אחוזים שאגרוף כביכול מהרווחים שיצטברו בה. אותו יזם גם סיפר שפנה לשני אנשי ציבור נוספים, לפחות אחד מהם הביע לדבריו עניין בשיתוף-פעולה עם השיטה המושחתת הזו.

"משמעות ההצעה מבחינתי הייתה למעול באמונכם - הצופים היקרים שבוטחים ביושרת האינפורמציה שאני מוסר - ולהשתמש בקרדיט שצברתי לאורך יותר מעשור, כדי להחדיר בסתר תוכן שיווקי לכלי תקשורת מרכזי. זה לא עלה על דעתי לרגע. לכן עדכנתי מיד את מנכ"ל חברת החדשות, גולן יוכפז, ובהתייעצות עמו יצאתי לתעד (שלא כדרכי) את המפגש במצלמה נסתרת, כשבסמוך לה הקלטתי כמה שיחות טלפון עם היזם כדי לדלות ממנו פרטים".