מתן חודורוב: יזם נדל"ן בכיר ומוכר הציע לי שוחד תמורת קידום

הכתב הכלכלי של חדשות 10 צילם במצלמה נסתרת את היזם המוכר, שביקש ממנו "להמליץ בדרך-אגב מול המצלמות על קרן פיננסית שישיק בקרוב, תמורת אחוזים כביכול מהרווחים בה" ■ חודורוב: "זה לא עלה על דעתי לרגע"

מתן חודורוב / צילום: תמר מצפי
מתן חודורוב / צילום: תמר מצפי

מתן חודורוב, הכתב הכלכלי של חדשות ערוץ 10, חושף בפייסבוק שלו כי יזם נדל"ן בכיר ומוכר הציע לו שוחד תמורת שילוב תכנים מסחריים מטעמו בחדשות 10 ובעמוד הפייסבוק הפרטי שלו.

חודורוב לא חשף את שם היזם בפוסט, אך צירף תמונה מטושטשת של היזם שצילם במצלמה נסתרת באחת הפגישות ביניהם. 

חודורוב כותב בפייסבוק - לקראת שידור כתבת תחקיר בעניין בחדשות 10, שבה "חלקים נבחרים מתוך החומר נחשוף בפניכם בקרוב" - כי הוא יצא "המום" מהפגישה עם היזם, לאחר שזה ביקש ממנו "להמליץ בדרך-אגב מול המצלמות (ובניגוד מחריד לכל כללי האתיקה) על קרן פיננסית חדשה שישיק בקרוב, כפלטפורמת השקעה אטרקטיבית, תמורת אחוזים כביכול מהרווחים שיצטברו בה".

חודורוב כותב עוד כי "אותו יזם גם סיפר שפנה לשני אנשי ציבור נוספים, ולפחות אחד מהם הביע לדבריו עניין בשיתוף-פעולה עם השיטה המושחתת הזו".

הכתב הכלכלי של ערוץ 10 מוסיף כי "משמעות ההצעה מבחינתי הייתה למעול באמונכם - הצופים היקרים שבוטחים ביושרת האינפורמציה שאני מוסר - ולהשתמש בקרדיט שצברתי לאורך יותר מעשור, כדי להחדיר בסתר תוכן שיווקי לכלי תקשורת מרכזי. זה לא עלה על דעתי לרגע.

"לכן עדכנתי מיד את מנכ"ל חברת החדשות, גולן יוכפז, ובהתייעצות עמו יצאתי לתעד (שלא כדרכי) את המפגש במצלמה נסתרת, כשבסמוך לה הקלטתי כמה שיחות טלפון עם היזם כדי לדלות ממנו פרטים.

"חשוב לי שתדעו: אנחנו, אני, בחדשות 10 לעולם לא נמכור את אמונכם תמורת אחוזים בשום קרן; אצלנו עובדים רק בשבילכם ולא עבור אף יזם נדל"ן", לדברי חודורוב.

מתן חודורוב / צילוםמתוך פייסבוק
 מתן חודורוב / צילוםמתוך פייסבוק