קיפאון בהכנסות "ניו-יורק טיימס"; מס' המנויים בדיגיטל עלה ל-1.09 מיליון

הנהלת העיתון צופה ירידה של 2%-4% בהכנסות הפרסום ברבעון הראשון של שנת 2016 - ותוספת של 50 אלף מנויים דיגיטליים

ניו יורק טיימס / צילום: בלומברג
ניו יורק טיימס / צילום: בלומברג

דוח הרבעון הרביעי ב-2015 של "ניו יורק טיימס" משקף קיפאון בהכנסות, אולם בשיחת ועידה שנערכה ביום חמישי בבוקר לרגל פרסום דוח הרווח, ניסה מנכ"ל "ניו-יורק טיימס", מארק תומפסון, לבצע ספין חיובי על התוצאות. תומפסון אמר כי החברה "רשמה רבעון חזק, ושנת 2015 הייתה מאוד מעודדת".

החברה דיווחה על רווח תפעולי מתואם בסך 117.7 מיליון דולר ברבעון, לעומת 103.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ורווח תפעולי מתואם בסך 289 מיליון בכל 2015, לעומת 256.3 מיליון דולר ב-2014.

הירידה בת 6.6% בהכנסות הפרסום בדפוס שנרשמה ברבעון קוזזה חלקית בעלייה בת 10.6% בהכנסות הפרסום הדיגיטלי. בסך-הכול התכווצו ההכנסות מפרסום ב-1.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בכל 2015 צנחו הכנסות הפרסום בדפוס ב-8%, בעוד שהכנסות הפרסום המקוון תפחו ב-8.2%. סך הכנסות הפרסום נפלו ב-3.6%, וסך ההכנסות כולל מרכיבים אחרים התכווצו ב-0.6%.

חברת ניו-יורק טיימס הציבה לעצמה יעד של הכפלת ההכנסות הדיגיטליות מ-400 מיליון דולר ל-800 מיליון דולר עד 2020. המנויים הדיגיטליים ניצבים במרכז אסטרטגיית הכנסות זו. החברה דיווחה כי ברבעון האחרון נוספו לעיתון 53 אלף מנויים דיגיטליים, והביאו את סך המנויים ל-1.094 מיליון. ברבעון זה צמחו ההכנסות מתפוצת העיתון ב-1.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וב-1% ב-2015 כולה.

החברה מחזרת אחר מנויים חדשים באמצעות הצעת הנחות לקבוצות נבחרות, כגון סטודנטים בקולג', ומתמקדת במיוחד בצמיחה בינלאומית.

הסמנכ"לית מרדית' קופיט לוין אמרה כי החברה מתמקדת גם בשמירה על מנויים דיגיטליים קיימים. "חלק מהשיטות החדשות שבהן השתמשנו כבר מתחילות לפעול", אמרה קופיט לוין לאנליסטים.

"יש קטגוריות שחזקות בדפוס"

תומפסון אמר כי יחידת הפרסום של החברה, T Brand Studio, היא "סיפור הצלחה מיוחד", וציין כי החברה מתכנת להרחיב את היחידה. "אנו מאמינים שיש לנו פעילות מהירת צמיחה באמת ב-T Brand Studio, ואנו חושבים שמגוון השירותים שאנו יכולים להציע לשותפים האלה יכולים להיות רחבים יותר מאשר כעת, ואנו נשקיע בזה", אמר.

קופיט לוין, שתיארה את 2015 כ"שנה טובה מאוד" עבור T Brand Studio, אמרה כי התוכן הממותג מתחיל לייצג "אחוז משמעותי יותר" מהכנסות החברה. "נמשיך להשקיע באנשים ובטכנולוגיה בפורמטי סיפור הסיפורים המתקדמים", אמרה קופיט לוין, וציינה במיוחד טכנולוגיית המציאות הווירטואלית.

קופיט לוין ייחסה את התנודתיות החודשית בהכנסות הפרסום למגמות בתעשייה וכן לשינוי בהעדפה, שבמסגרתו מתרחב מעבר מפורמט תצוגה לתוכן ממותג. אף שתקציבי הפרסום עוברים באופן גובר והולך מהעיתון המודפס לעיתון הדיגיטלי, ציינה קופיט לוין כי "יש המון קטגוריות שממשיכות להיות חזקות בדפוס". לדבריה, הווידיאו "עדיין מהווה אחוז קטן למדי" מהפעילות, אך הוא צומח.

החברה צופה ירידה בת 2%-4% בהכנסות הפרסום ברבעון הראשון של 2016. עם זאת, היא מעריכה כי ברבעון הבא יתווספו 50 אלף מנויי דיגיטל חדשים. תומפסון הבטיח לאנליסטים כי בסך-הכול "אנו מחויבים לחידוש צמיחת הרווח התפעולי בהקדם האפשרי".

ובתוך כך, עורך עמודי החדשות, דין בקט, כתב בתזכיר לעובדים כי הוא ודיוויד ליאונהרדט, עורך The Upshot בעיתון, יערכו בחינה מחודשת של אסטרטגיית חדר החדשות.

"במקום קיצוצים ותוספות ללא תמונה ברורה של לאן אנחנו הולכים, ברצוננו לבצע את המשימה באופן מושכל, תוך התמקדות ברורה במשימתנו ובערכינו", כתב בקט בתזכיר. "כל מה שאנחנו עושים חייב לאיות או חלק מהמשימה הזאת, או לתרום ליצירת הכנסה שתשמור על מעמדנו העיתונאי הדומיננטי".