מחיר למשתכן בירוחם: נמכרו כל הדירות - החל מ-510 א' ש'

כחלון וגלנט מתהדרים בעוד מכרז מחיר למשתכן - ושוב בירוחם ■ דירת 4 חדרים תעלה כ-700 אלף שקל ■ השלב הבא: עוד 80 יחידות דיור - בירוחם

יואב גלנט ומשה כחלון / צילום: ראובן קסטרו, וואלה חדשות
יואב גלנט ומשה כחלון / צילום: ראובן קסטרו, וואלה חדשות

מכרז לבניית 132 דירות מוזלות במסלול מחיר למשתכן נסגר בירוחם. מדובר במכרז שנסגר להצעת הצעות על ידי קבלנים ויזמים ביום ב' האחרון שכלל 8 מגרשים שונים לבניית בין 12 ל-24 יחידות דיור בכל מגרש. בכל המגרשים זכתה חברה אחת בשם ש. שטרית הנדסה שהציעה 5,455 שקל למ"ר לעומת 5,600 שקל למ"ר שנקבע כמחיר מקסימום על ידי המדינה. מדובר בהנחה של כ-2.6% בלבד ממחיר המקסימום, הנחה נמוכה יחסית בהשוואה למכרזים אחרים שנסגרו מאז החלה התוכנית לפועל.

עם זאת, ההנחה הנמוכה משקפת את המגמה הרווחת במכרזים האחרים במסגרתה רוב ההצעות קרובות למחיר המקסימום, מה שמשקף שהשוק כבר למד את המכרזים ואת דרך התמחור של הפרויקטים.

על פי תוצאות המכרז, דירת 80 מ"ר בפרויקט תוכל להימכר בהחל מכ-570.5 אלף שקל, דירת 100 מ"ר תוכל להימכר בעבור החל מכ-698.2 אלף שקל ומחיר דירת 110 מ"ר צפויה לעמוד על החל מכ-762 אלף שקל. כל המחירים האמורים כוללים מע"מ וחישוב עלות מרפסת, מחסן וחניה.

עם זאת, על פי תקנון מכרזי מחיר למשתכן, בירוחם זכאים רוכשי הדירות לקבל מענק בגובה 60 אלף שקל, כך שהמחיר הסופי אותו יידרשו לשלם עתיד להיות נמוך יותר ולעמוד על החל מכ-510.5 אלף שקל לדירת 80 מ"ר, החל מכ-638.2 אלף שקל לדירת 100 מ"ר והחל מכ-702 אלף שקל לדירת 110 מ"ר.

המגרשים ששווקו במסגרת המכרז ממוקמים בשכונה הצפונית בירוחם, שכונה חדשה שנמצאת בהקמה בסמוך לכביש 204. נציין כי בשכונה זו עתידה המדינה לשווק בקרוב 113 יחידות דיור צמודות קרקע במתכונת "בנה ביתך".

חשוב לציין כי כמו כל מכרז מחיר למשתכן שנסגר, מדובר רק בשלב הראשוני של התוכנית. לאחר זכיית הקבלן או היזם במכרז, קיים עוד תהליך לא קצר במסגרתו מקדם הזוכה את תכנון הפרויקט, זקוק עוד לאישור הרשות המקומית והוצאת היתר בנייה.

המשמעות היא שהמכרז שנסגר כעת יניב דירות בפועל, כאלו שניתן להיכנס ולגור בהם, בעוד שנתיים במקרה הטוב. במקביל, כמו בכל המכרזים האחרים, גם במקרה של המכרז הנוכחי ההרשמה לזכאים טרם נפתחה ואת ההגרלות לרכישת הדירות יערכו במשרד הבינוי והשיכון ובמשרד האוצר רק בעוד מספר חודשים. נכון להיום עוד לא נפתחה אף הרשמה להגרלת דירות במסגרת פרויקטי מחיר למשתכן החדש וזאת למרות שמכרזים לבניית אלפי דירות במקומות שונים בארץ כבר נסגרו.

כתבות נוספות בנושא:

■  ההקלה הגדולה לרוכשי דירות במכרזי מחיר למשתכן 

■  600 דירות מחיר למשתכן בפריפריה: מ-545 אלף ש' לדירה

■  מחיר למשתכן בטירת הכרמל: מ-650 א' ש' לדירת 100 מ"ר 

■  השקעה של 240 שקל - ואולי תקבלו דירה בהנחה של מאות א' ש'