רשת מוצרי התינוקות שילב שוב על המדף

לפני כ-5 שנים נכשל ניסיון למכור את הרשת כי הבעלים לא קיבלו את המחיר שביקשו - 175 מיליון שקל

האם רשת שילב שוב על המדף? ל"גלובס" נודע כי כ-5.5 שנים אחרי ניסיון שלא צלח למכור את הרשת, בשילב שוב בוחנים את האפשרות. הנושא עלה בדיונים עם גורמי חוץ המלווים את החברה, ואלה, כפי הנראה, יסייעו בהליך המכירה.

רשת שילב, שייסדו ב-1974 בני הזוג שושי ואיציק אורן, היא הרשת הגדולה ביותר למוצרי תינוקות בארץ ומונה היום 64 סניפים. הרשת עוסקת במכירה של חבילות לידה הכוללות ריהוט לחדרי תינוקות, עגלות לתינוקות ומוצרים משלימים. שתי הקטגוריות העיקריות שבהן הרשת פועלת הן אופנה לתינוקות וילדים עד גיל 7 וצעצועים לתינוקות ופעוטות.

בעלי שילב הקימו בארץ את תחום חבילות הלידה, ובמשך שנים רבות פעלה הרשת בשוק זה כמעט בבלעדיות. עם השנים קמו לה מתחרים, שאילצו אותה להתמודד עם תפיסת המחיר הגבוהה שלה ולתת פתרונות תחרותיים.

המתחרה הבולטת של שילב היא רשת "מוצצים", שהוקמה שני עשורים וחצי אחריה, ובאופן סמלי בתחילת 2014 אף פתחה סניף מול קניון איילון ברמת-גן, במקום סניף הדגל של שילב שנסגר. שילב חנכה סניף חדש לא הרחק משם.

בראיון ל"גלובס", בעלי "מוצצים", אסף וגיל כהן, ייחסו את הצלחתם לשילב באומרם: "חלק גדול מההצלחה שלנו זה בזכות שילב. הם מיצבו את השוק גבוה, וזה איפשר לנו לקחת חלק גדול".

בתחילת 2010 ניסה הזוג אורן למכור את הרשת ואף ניהל מגעים עם כמה גורמים קמעונאיים, בהם רשת קסטרו, יבואן טויוטה וזכיין רשת H&M ג'ורג' חורש, אלביט קמעונאות וקבוצת גאון אחזקות. אז נחשפו לראשונה הביצועים הכספיים של הרשת. מחזור המכירות הסתכם ב-2009 ב-218 מיליון שקל, וה-EBITDA ב-21 מיליון שקל. שילב ציינה אז כי היא מצפה לסיים את 2010 עם מכירות של 230 מיליון שקל וגידול ב-EBITDA ל-25 מיליון שקל.

המגעים לא הבשילו לעסקה, לאחר שהזוג אורן לא קיבל את המחיר שביקש עבור הרשת - 175 מיליון שקל. באוגוסט 2010 הודיעו הבעלים לעובדים כי נסוגו מכוונת המכירה.

בקיץ 2013 ביצעה שילב צעד משמעותי שהצביע על שינוי אסטרטגי בפעילות החברה, והכריזה על תחילת פעילות בזירת המחיר בתחום חדרי התינוקות ומכירה של מותגי ריהוט שאינם שייכים לרשת. את הפעילות הזו שילב בחרה לעשות מחוץ לרשת החנויות ולמקד אותה במרכזי ריהוט. עם ההכרזה השיקה הרשת מרכז ריהוט באיירפורט סיטי, תוך התחייבות לחדרי תינוקות במחיר הנמוך ביותר בארץ.

דובר בעלי השליטה של שילב מסר בתגובה: "לא היו פניות לגורמי חוץ, ואין משא-ומתן עם גורם כלשהו".