יו"ר האקדמיה לטלוויזיה לרשת: לא נשנה את הקריטריונים - תזרמו

מוש דנון מגיב להכרזתה של רשת כי תפרוש מטקס פרסי הטלוויזיה בגלל אופן סיווג הז'אנרים

רשת לוגו
רשת לוגו

האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה לא תשנה את הקריטריונים לסיווג הז'אנרים השונים של התוכניות המועמדות בטקס פרסי הטלוויזיה הקרוב - כך הודיע יו"ר האקדמיה, מוש דנון, לזכיינית ערוץ 2 רשת, במכתב תגובה ששלח לאיום שלה לפרוש היא מטקס הפרסים היוקרתי.

כפי שדווח לראשונה ב"גלובס", רשת הודיעה כי אם לא ישתנו הקטגוריות שלפיהן מסווגת כל תוכנית, היא תצטרף לערוץ 10, שכבר הודיע כי תכניו ואנשיו לא ישתתפו בתחרות.

"אני קורא במכתבך שאתם מתלבטים זה זמן רב אם להגיש את תוכניותיכם לתחרות. למה להתלבט? מדוע לא פניתם וביקשתם לפגוש אותנו? הטלפון שלי ידוע לכם, וגם כתובתנו אינה סוד", כתב דנון לארז בן-הרוש, סמנכ"ל התוכניות של רשת.

במכתבו כתב בן-הרוש כי "הדרך הבלתי ברורה, השרירותית, החשוכה, ללא שיתוף וללא שיח, שבה נקבעים הדברים על-ידי האקדמיה, אינה מקובלת עלינו עוד, ובטח שאינה תואמת למציאות של 2016. לפיכך, באם לא ישתנה דבר בימים הקרובים, אזי רשת מודיעה בזאת כי היא מסירה כל מועמדות מכל קטגוריה של האקדמיה".

לדברי דנון, הוא שם לעצמו למטרה להפוך את האקדמיה לגוף שמתאים את עצמו לשינויים, והוא בעד שיח. "כמי שאחראי ללוח שידור של תחנה, אתה יודע שאין אמת מוחלטת, ואף אתם עסוקים כל הזמן בניסוי ותהייה ואף טעייה ומנסים לקלוע לטעמים ולתרבות הצפייה ההולכת ומשתנה מדי יום", כתב לבן-הרוש. "האם בניסויים הללו אתם מותאמים לעולם המערבי? האם הטלוויזיה שלכם תמיד תמיד מעודכנת לזמן הנכון?

"אני ממש לא מבין לאן אצה לך הדרך. מה בין דיאלוג ושותפות שאתה כה דוגל בהם ובין איומים חסרי היגיון תוך ניהול דיאלוג מעל דפי העיתון? האם באמת לדעתך יש אפשרות לעשות שינויים משמעותיים תוך ימים? ועוד באיומים? מה חשבת שתוכל להשיג באיום זה?".

לדברי דנון, "לא נותר לי אלא לחשוב שמטרת האיום היא חבלה בעבודת האקדמיה ודרך זה פגיעה ישירה ביוצרים שעובדים איתכם ובשבילכם. ולכן קשה לי לגלות סימפתיה להתלבטויותיכם וללב הכבד בבואכם להחרים את הטקס. בשאט-לב אני דוחה את טענתך המופרכת, השקרית והפוגעת שהדברים נעשו במחשכים ובסתר. נכון, יש חילוקי דעות בין ההחלטות שלנו לביניכם. נפלא, כמי שעוסק ביצירה אתה יודע שחילוקי דעות מניבים את הדברים הטובים ביותר. חילוקי דעות, לא איומי הפחדה.

"לצערי הרב, היו פעמים בעבר שתחנות הטלוויזיה ניצלו את החלטות האקדמיה כדי לשנות חוקים אצל הרגולטור, בעיקר לרעת היוצרים הדוקומנטריים. לצערי הרב, תחנות הטלוויזיה במהלך השנים בחרו מתי לשתף את היוצרים ומתי לא, וזאת על-פי האינטרסים הצרים של התחנות ללא כל התחשבות באמת האמנותית וביוצרים. זו אינה שותפות!

"נכון, יש צורך לבצע שינויים, אך בשל התנהגות התחנות בשנים האחרונות ובשל אוזלת-יד הרגולטור והגורמים הפוליטיים המוטים, אנו צריכים לקחת בחשבון את מכלול ההשלכות הסכנות וההתאמות ולבצע אותן בזהירות ובמהירות, אך לא נספיק לקראת הטקס הנוכחי. אני מקווה מאוד שתשנו את דעתכם ותזרמו עם התעשייה".