השריר של חדשות 10: ביטלה את המוספים במהדורת החדשות

חדשות 10 הורידה מהמהדורה המרכזית שלה את הפינות "אנליסט" של מתן חודורוב ו"ברקוד" של נגה ניר-נאמן, וזאת כחלק מהמאבק המשפטי נגד מועצת הרשות השנייה, שקבעה כי מהדורת החדשות תקוצר לשעה בלבד

מתן חודורוב / צילום: תמר מצפי
מתן חודורוב / צילום: תמר מצפי

חדשות 10 הורידה ממהדורת החדשות המרכזית שלה את הפינות "אנליסט" של מתן חודורוב, "ברקוד" של נגה ניר-נאמן ואת הסדרות השבועיות ששובצו במהדורת החדשות.

הורדת התוכן היא חלק מהמאבק המשפטי שמנהלים בחדשות 10 נגד מועצת הרשות השנייה, שקבעה כי מהדורת החדשות תקוצר למשך של שעה בלבד, במקום 1 שעה ו-20 דקות, על-פי המודל העסקי של ערוץ 10. דיון בבג"ץ בנושא אמור להתקיים בסוף החודש.

ל"גלובס" נודע כי למרות ההורדה של הסדרות, בהן מתגאה חדשות 10 ואשר הוצגו כחלק מהבקשה לקבלת הרישיון בראשית 2015, נמשכת העבודה על הפינות והסדרות הבאות, ולא קוצצו אנשי צוות.

בסטטוס שפרסם בפייסבוק שלו כתב מתן חודורוב, הכתב הכלכלי המגיש את הפינה "אנליסט": "האמת היא שאני דווקא רציתי ורוצה להמשיך בשידור המוסף כרגיל, הרי יש עוד הרבה עיוותים שצריך לתקן במשק שלנו, אבל חברת החדשות נאלצה לוותר עליו באופן זמני. מבלי להלאות אתכם בנבכי הפוליטיקה של התקשורת, אסביר בקצרה שהרשות השנייה דרשה מערוץ 10 לקצר את המהדורה היומית ל-60 דקות ברוטו, כולל פרסומות - מסגרת שלדעת העורכים כאן מאפשרת סיקור חדשותי שוטף, אבל לא הרחבות או העמקות".

חודורוב המשיך וכתב: "אני לא מתכוון לנצל את הבמה הזו כדי לתקוף אף אחד באופן אישי, ואפילו לא כדי לתהות בקול את מי משרתים חברי מועצה שמגנים על תוכניות בידור מפני החדשות, במקום להגן על תחקירים ואקטואליה מפני עוד ריאליטי. לי רק חשוב לחזור לשידור כמה שיותר מהר, אולי בעזרת בג"ץ שידון בנושא בשבוע הבא, כדי שנמשיך לטפל בכל מה שנראה לנו חשוב, גם אם לא כולם אוהבים את הביקורת. החיים עצמם, אתם יודעים". 

גורמים בחדשות 10 הבהירו בתגובה: "הבהרנו שוב ושוב במהלך הדיונים מל אנשי הרשות השנייה כי לא נוכל להכניס תוכן של סדרת כתבות ושני ברייקים של פרסומות ועיסוק בענייני היום בשעה אחת. לכן אנו נאלצים כבר השבוע שלא לשדר סדרות ומוספים".  

מהרשות השנייה טרם נמסרה תגובה.