בקשת פשיטת-רגל לענבל אור: "מכרה לי דירה של שלי נרקיס"

עופר (רפאל) לוזון טוען כי רכש מאור דירה במגדל מציצים בת"א והעביר לה 3 מיליון שקל, אך בהמשך התברר לו כי הדירה שרכש כבר רשומה על שמו של "מלך השוק האפור" ■ ביהמ"ש נתן צו איסור דיספוזיציה בזכויותיה של אור עד לדיון בבקשה

ענבל אור / צילום:גלובס
ענבל אור / צילום:גלובס

לקוח של יזמית הנדל"ן ענבל אור, עופר (רפאל) לוזון, הגיש היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להכריז על אור כפושטת-רגל

לוזון טוען כי רכש מאור דירה במגדל מציצים בתל-אביב והעביר לה 3 מיליון שקל, אך בהמשך התברר לו כי הדירה שרכש כבר רשומה על שמו של רוכש אחר, שלי נרקיס, הלא הוא "מלך השוק האפור". 

השופט איתן אורנשטיין עיין בבקשה והוציא צו איסור דיספוזיציה בזכויותיה של אור, וזאת עד למתן החלטה אחרת, לרבות בדירה נשוא הבקשה. 

הבקשה תידון ביום רביעי הקרוב, 16 במארס. 

נזכיר כי אתמול (א') דחה השופט אורנשטיין את בקשת הפירוק המחודשת שהוגשה נגד חברת אור סיטי נדל"ן, בקשה אותה הגיש אחד מנושיה, אברהם וולך. למעשה, אורנשטיין כבר קבע בשבוע שעבר כי טרם התגבשו התנאים לפירוק קבוצת החברות בבעלות ענבל אור, אלא שאז חזר וולך וחידש את בקשת הפירוק - אולם בית המשפט דחה גם בקשה זו, בקובעו כי "אין בהשבת הצ'ק למבקש כדי ללמד על היעדר יכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה". 

מחול השדים סביב ענבל אור וקבוצת החברות בבעלותה נפתח עם מעצרה של אור בחודש שעבר לאחר חקירה סמויה של מספר חודשים, שנערכה על-ידי חקירות מכס ומע"מ בירושלים, בשיתוף משרד מע"מ ומס קנייה תל-אביב, בחשד להעלמות מס המיוחסות לה ולסמנכ"ל הכספים של קבוצת ענבל אור. החשדות נגד אור כוללים הוצאת חשבוניות כוזבות והעלמת עסקאות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, שאור ביצעה לכאורה באמצעות החברות שבבעלותה. עוד חשודה אור בשיבוש הליכי משפט ובהשמדת ראיות.

בימים אלה מתייצבת אור 3-4 פעמים בשבוע במשרדי החקירות של רשות המסים בירושלים, להמשך חקירותיה.