השופט אורנשטיין דחה את בקשת הפירוק לאור סיטי נדל"ן

(עדכון) - מוקדם יותר היום העבירה אור סיטי נדל"ן לחברת גלובל 938 אלף שקל, כנדרש ממנה ע"י השופט ■ אורנשטיין: "הדוחות שהוצגו טרם עמדו בבחינה מעמיקה, ולפי הנחזה מהם החברה אינה בחדלות פירעון"

ענבל אור / צילום:גלובס
ענבל אור / צילום:גלובס

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, דחה היום (ה') אחר-הצהריים את בקשת הפירוק שהוגשה נגד חברת אור סיטי נדל"ן של ענבל אור

אורנשטיין ציין בהחלטתו כי "לא הוכחה עילת הפירוק ברמה הדרושה", וכי "הדוחות הכספיים שהוצגו טרם עמדו בבחינה מעמיקה, בהינתן השלב המקדמי שבו מצוי ההליך, ולפי הנחזה מהם אין החברה בחדלות פירעון". 

נקבע כי אמנם המצטרפים לבקשת הפירוק זכאים לקבל כספים מהחברה, אך מועד התשלום בפועל לכל המצטרפים טרם הגיע, ו"אין רבותא שהתשלומים לא ישולמו במועד".

מוקדם יותר היום העבירה אור סיטי נדל"ן לחברת גלובל 938 אלף שקל, כנדרש ממנה על-ידי השופט. ההעברה לגלובל נעשתה בהעברת זה"ב, כלומר העברה מיידית ומיוחדת. 

בעקבות ההעברה ביקשה אור סיטי לבטל את הדיון ולהשית הוצאות, לרבות שכר-טרחת עורכי הדין, על מינה זומר, ניצולת שואה בת ה-86 שהגישה את בקשת הפירוק.

עם זאת, גם כך עומדת עוד בקשת פירוק, כך שגורלה של החברה עדיין אינו ידוע. יתרה מזאת - במקביל ישנם עוד 7 אנשים שביקשו להצטרף לבקשת הפירוק הקיימת, שנדחתה. אחת מהן היא של רוכשת דירה בפרויקט צ'לנוב בתל-אביב בסכום של 1.19 מיליון שקל, כאשר היא כבר שילמה מקדמה של 100 אלף שקל. "בעקבות בירור משפטי שנערך על-ידי המבקשת באשר להיתכנות העסקה, ולאחר ייעוץ משפטי אשר ניתך לה, החליטה המבקשת לחזור בה מהרכישה, וזאת לאור כשלים מהותיים אשר הוברת לה בעניין זה", נכתב בבקשה.

אור סיטי נדל"ן הגישה לבית המשפט אסמכתא לביצוע ההעברה הכספית לגלובל וכן אישור של מנכ"ל גלובל שהסכום התקבל. "בנסיבות אלה מתבקש בית המשפט לדחות את הבקשות... ולחייב את המבקשים בהוצאות, לרבות שכר-טרחת עורכי דין, וזאת בשים לב לעובדה שבקשותיהם היו מלכתחילה בקשות-סרק נטולות יסוד משפטי", נכתב בפניית החברה לבית המשפט.

אתמול (ד') קבע השופט אורנשטיין כי יש להמתין עד היום בשעה 18:00 עם ההכרעה בבקשות הפירוק, לאחר שיתברר האם החברה אכן עומדת בהתחייבויותיה. השופט פסק כי "עד מחר על בא-כוח החברה להודיע האם החברה עמדה בתשלום שהיא חייבת לשלם מחר לאחת מנושיה, חברת גלובל. המדובר בחברה שרכשה מאור קרקע ברמת-גן, בסך מיליון שקל".

אור מיוצגת בידי עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד. עו"ד וינרוט אמר לאחר הדיון אתמול כי בכוונת אור להעביר את התשלום לחברת גלובל באופן מיידי, וכך יסתיים ההליך בעניינה.

השופט אורנשטיין ציין אתמול כי "בשולי הדברים, אני מודע לחקירה שמתנהלת בעניין החברה ולצוק העתים שבו היא מצויה. בנסיבות אלה על קברניטי החברה לנהוג בזהירות ובאחריות ולהימנע מהעדפת נושים או מביצוע עסקאות חריגות. אין ספק כי מתן צו פירוק זמני עלול להוות כדור שלג שיגרום נזק בלתי הפיך למספר רב של רוכשים, מוכרים ואחרים, באופן שלא ניתן יהיה להחזיר המצב לקדמותו. משכך, על בית המשפט לנהוג בזהירות רבה".

לדברי השופט אתמול, "נכון יהיה לעת הזאת להמתין עם הכרעה סופית בבקשת הפירוק הזמני, עד שיתברר האם נפרע הצ'ק שהחברה מסרה לחברת גלובל, דבר אשר יהיה בו כדי להשליך על חוסנה ואיתנה של החברה ועל יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה. המבחן הדרוש מביא בחשבון את כלל התחייבויות החברה ואת כלל רכושה וזכויותיה מאידך".