עוד ריקול באיקאה: מנורות GOTHEM מחשמלות

איקאה מבקשת מלקוחות שרכשו מנורה מסדרת GOTHEM להפסיק את השימוש במוצר באופן מיידי ולהחזירו לאחת מחנויות איקאה לקבלת החזר כספי - גם אם המנורות עובדות באופן תקין ■ מדובר במנורות עומדות ובמנורות שולחן

רשת איקאה קוראת להחזיר את מנורות GOTHEM בשל סכנת התחשמלות. הודעת הריקול (קריאה לחזרת מוצרים) הפעם לוותה באמברגו פרסומי ליום המחרת, ולפי מה שאיקאה מנמקת, הסיבה לכך היא ש"עיתוי הודעת ההחזרה נקבע ומתואם ברמה העולמית על-מנת שלא ליצור אי-ודאות".

יצוין כי לרוב, חברות בינלאומיות שמבצעות ריקול מבצעות את הקריאה ברמה ארצית, כלומר כל מדינה אחראית לביצוע הריקול במחוזותיה לפי שעון מקומי. כך גם היה בקריאות קודמות של איקאה, מכאן שהבקשה הפעם - לפרסם את הקריאה רק למחרת היום ממועד ההפצה לעיתונאים - הייתה מוזרה ולא בכדי הובילה להרמת גבה, בעיקר כשמדובר בקריאה שמקורה סכנת התחשמלות.

לעצם העניין, איקאה מבקשת מלקוחות שרכשו מנורה מסדרת GOTHEM להפסיק את השימוש במוצר באופן מיידי ולהחזירו לאחת מחנויות איקאה לקבלת החזר כספי מלא - גם אם המנורות עובדות באופן תקין. מדובר במנורות עומדות ובמנורות שולחן.

הסיבה לריקול היא הימצאות כבלים פגומים בכמה מקרים, מה שעלול להוביל לסכנת התחשמלות.

הקריאה להחזרת המנורות חלה על 3 הדגמים של סדרת מנורות GOTHEM, שתי מנורות שולחן ומנורה עומדת אחת. סדרת המנורות נמכרה בכל סניפי איקאה החל מאוקטובר 2015.

עוד מציינת איקאה בהודעתה כי לא התקבלו דיווחים מבני אדם שנפגעו, אלא מקור הקריאה היה 3 מקרים בהם דווח על סכנת התחשמלות. "אנו באיקאה מייחסים חשיבות רבה לבטיחות מוצרינו, ואיננו לוקחים כל סיכון", ציינה החברה בהודעתה.

את ההחזרות ניתן לבצע בסניפי איקאה, ללא צורך בהצגת קבלה. לפרטים: *איקאה/ (35832*)

■  ריקול באיקאה בעקבות תקלה בנדנדת ילדים 

■  ריקול ענק באיקאה לשידות שקרסו; שני פעוטות נהרגו

■  עוד ריקול באיקאה - הפעם של מנורות תקרה