רייטינג שבועי: חגיגות פורים פגעו בצפייה ב"האח הגדול" ו"משחקי השף"

לעומת זאת, בזכות החג טיפסה מהדורת השבת של חדשות 2 למקום השלישי במספר הצופים ■ "משחקי השף" שודרה 3 פעמים ורשמה ממוצע צפייה נמוך מהרגיל

נתוני הצפייה של תוכניות הריאליטי הגדולות נמצאים בשלב הפושר של העונה. בעוד ש"משחקי השף" של זכיינית ערוץ 2 רשת נמצאת רק בתחילת העונה שלה, "האח הגדול" של קשת נמצאת רגע לפני הגמר, ואפשר להניח שבקשת מצפים לנתוני צפייה גבוהים יותר (במשקי-בית יהודיים) מאלה שהריאליטי זכה לו בשבוע החולף. את הנתונים הנמוכים אפשר לתלות בחגיגות הפורים שנמשכו ונמשכו - בעיקר ביום חמישי - ואם אל נתוני הרייטינג היו משוקללים גם הילדים המחופשים לשי חי או לשף מושיק רוט, הנתונים היו גבוהים הרבה יותר.

בזכות החג, חדשות השבת עם דנה ויס בחדשות 2 ניצבת במקום השלישי במספר הצופים, עם 759 אלף צופים בכלל האוכלוסייה. זו ממשיכה להיות תוכנית האקטואליה הנצפית בישראל. ויס, שעמדה במרכז ההתקוטטות עם אהוד יערי שמשכה את תשומת-הלב בתוכנית "אולפן שישי" בסוף השבוע האחרון, תרמה להבאת מהדורת ליל שבת ל-15.2% צפייה במשקי-בית יהודיים, אם כי מדובר בירידה לעומת השבוע שעבר. "שישי" של חדשות 10 ואילה חסון רשמה 7.9% צפייה, ואילו ל"יומן" בערוץ 1 היו 3.2% צפייה בלבד.

"ארץ נהדרת" ששודרה בפורים משכה 698 אלף צופים בכלל האוכלוסייה ו-22.8% צפייה בקרב משקי-בית יהודיים. כאמור, סך הצפייה הנמוך של החג הוביל את תוכנית הסאטירה של קשת לנתון נמוך יחסית לעונה, מה שגורם לזכיינית להכתיר אותה כספיישל נפרד שלא יחושב בממוצע של העונה.

ההחלטה של רשת לשדר 3 פעמים השבוע את "משחקי השף", גם ביום שלישי, הייתה סיכון. שידור של 3 ימים ברצף מחייב שקלול 3 התוכניות לממוצע שבועי, שבדרך-כלל עשוי להיות נמוך מהרגיל. ואכן, התוכנית עמדה השבוע על 25.8% פושרים, אולם הצליחה להכריע את הערב החזק של ערוץ 10. תוכניתם של גידי גוב וישראל אהרוני בערוץ 10 עמדה על 10.5% צפייה בלבד.

רייטינג 27.3.16
 רייטינג 27.3.16