אהוד יערי בשידור חי לדנה ויס: "את יאכנע"

חילופי דברים טעונים ויוצאי דופן בין שני עיתונאי חדשות 2, דנה ויס ואהוד יערי, בתוכנית "אולפן שישי" בהגשתו של דני קושמרו ששודרה ביום שישי האחרון בערוץ 2

דנה ויס ואהוד יערי/ צילום: חדשות 2
דנה ויס ואהוד יערי/ צילום: חדשות 2

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 2, אהוד יערי, כינה בשידור את העיתונאית דנה ויס "יאכנע", והטיל ספק בבקיאותה בענייני הטרור באירופה, במסגרת פאנל הפרשנים. בפאנל השתתפו גם שני פרשני הערוץ אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל. הפאנל עסק באיסלמיזציה של אירופה ופיגועי הטרור של דאע"ש.

המנחה דני קושמרו הפנה שאלה לדנה ויס, שבה ביקש את דעתה לגבי דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר כי הטרור באירופה זה אותו טרור כמו הגל שסוחף בחודשים האחרונים את ישראל.

ויס השיבה כי לדעתה זהו צורך פוליטי של ראש הממשלה להגיד את זה, והוסיפה כי היא סבורה שאין לדעתה קשר דתי מובהק לפיגועים בישראל, וכי רוב המחבלים שבאים לדקור ישראלים בסכינים הם לא דתיים ולא היו מעולם במסגדים. לדבריה, "רכיב הר הבית הוא רק אחד מבין סיבות רבות שהם מבצעים את הפיגועים בישראל".

ויס הוסיפה עוד כי הסיפור הזה של האסלאם מול המערב היא פרדיגמה לא נכונה. לדעתה, "יש לחלק את העולם למתונים חפצי חיים, מול קיצוניים שהמטרה אצלם מקדשת את כל האמצעים - זה קיים לא רק באסלאם, זה קיים בכל הדתות - בנצרות וגם ביהדות", אמרה ויס.

לפני המשפט הזה ויס אמרה: "אני בטוחה שתכף כל הגברים בפאנל יתנפלו עליי, אבל אני ארהיב עוז ואומר את זה", ואכן כך היה. מיד חברי הפאנל הגברים - ויערי בראשם - התפרצו לעברה ונתנו לה את דעתם.

יערי אמר לויס בצורה שיכולה להתפרש כזלזול: "אני ממש מעריץ את המומחיות שלך בכל נושא שעומד לדיון... כדאי לך שתתעמקי קצת ותבדקי את הנתונים". ויס השיבה לו ואמרה: "אני ממש מתנצלת שהעזתי לדבר בתחום הזה. אני באמת אדבר רק על עניינים נשיים". רוני דניאל אמר לה מדוע היא הופכת את זה לעניין בין גברים לנשים.

יערי אמר לויס: "כדאי שתתעמקי קצת ותשמעי עוד צדדים על הבעייתיות שיש בזה... וגם את הנתונים כדאי לבדוק - כמה מהאנשים שהלכו לפיגועים בחצי שנה האחרונה...". ויס קטעה אותו ואמרה: "למה אתה חושב שלא בדקתי?", והוא השיב לה: "כי ככה זה נשמע לי". ויס השיבה ליערי: "רק מה שאתה בודק זה בסדר".

לאחר הוויכוח ביניהם, כשהמיקרופונים שלהם עדיין פועלים, אך רשות הדיבור כבר עברה לפאנליסט אחר, יערי זרק לעבר ויס בשקט: "נעשית יאכנע". היא השיבה לו: "בסדר, אני 'היאכנע' של הפאנל".

מחדשות ערוץ 2 לא נמסרה תגובה לדברים, וגם ויס ויערי ביקשו שלא להתייחס.