נפצע בשלוש תאונות דרכים בשנתיים - ויפוצה ב-1.4 מיליון שקל

מומחה אורתופדי קבע לצעיר בן ה-25 43% נכות רפואית ו-30% נכות תפקודית ■ למרות שחברות הביטוח חלקו על חוות-דעת המומחה, בית המשפט אימץ את קביעותיו

תאונת אופנוע במחלף השלום בתא נתיבי איילון / צילום: אורי דוד
תאונת אופנוע במחלף השלום בתא נתיבי איילון / צילום: אורי דוד

צעיר בן 25 יפוצה בכ-1.4 מיליון שקל לאחר שבתוך שנתיים נפצע בשלוש תאונות דרכים שונות ונגרמו לו נזקים מצטברים - כך פסק לאחרונה בית משפט השלום בתל-אביב. 

הצעיר, שיוצג בידי משרד עורכי הדין פרויליך פרחי המתמחה בתביעות נזיקין וביטוח, עבר תאונת דרכים ראשונה בהיותו בן 15, כאשר חצה כביש בתל-אביב בשעות הבוקר המוקדמות ונפגע על-ידי רכב. מהתאונה הזו נגרמו לו חבלות בברך שמאל, בגב ובצוואר.

שנה לאחר מכן רכב הצעיר על אופנוע והתנגש ברכב אחר. הוא פונה לית חולים, שם אובחנה פגיעה בצידו הימני של גופו. הוא עבר סדרת בדיקות ושוחרר מבית החולים. 

חלפה עוד שנה, ובגיל 17 הוא שוב נהג על אופנוע ורכב אחר פגע בו. בתאונה השלישית הוא כבר איבד את הכרתו, פונה לבית חולים עם חבלות בכל גופו, אושפז במחלקה האורטופדית ולאחר מכן הועבר לשיקום בבית חולים "רעות" למשך שלושה שבועות נוספים עד שחרורו לביתו. 

מאז התאונה האחרונה נרשמה אצל התובע, לטענת התביעה, ירידה בתפקוד ושיתוק באצבעות כף-יד ימין. מומחה רפואי קבע לו 43% נכות רפואית ו-30% נכות תפקודית.

למרות שהפול - מאגר חברות הביטוח - חלק על חוות-דעת המומחה האורתופדי, בית המשפט אימץ את דעתו ואת קביעותיו. בית המשפט אף דחה סרטונים שצילמו חוקרים מטעם חברת הביטוח, המטילים ספק לכאורה במצבו של הצעיר לעומת שיעורי הנכות שנפסקה לו. 

סכום הפיצוי שנקבע לתובע כולל גם את שכר-טרחת עורכי הדין, המסתכם ב-164.6 אלף שקל, ואת תגמולי הביטוח הלאומי בסך כ-127 אלף שקל.