הראל סקעת - רוכש דירות סדרתי או פרזנטור?

וגם: היזם גיגי לוי חגג שנה לאקסלרטור הסלקטיבי

הראל סקעת / צלם: דור מלכה
הראל סקעת / צלם: דור מלכה

אירוע למוזמנים בלבד

היזם גיגי לוי חגג שנה לאקסלרטור הסלקטיבי

בתוך שפע האקסלרטורים הפונים לסטארט-אפים ומציעים בית תומך, פועל גם NFX Guild, הממוקם בעמק הסיליקון, וייחודו בכך שהמשתתפים יכולים להגיע אליו באמצעות הזמנה בלבד. אחד היזמים שעומדים מאחורי האקסלרטור הסופר-סלקטיבי, הוא גיגי לוי, המוכר כמי שהשקיע בכמה סטארט-אפים צברים, בהם פלייטיקה, סימילארווב ומיי הרטיג'. את חגיגות השנה להיווסדו של האקסלרטור, בחר לוי, הישראלי היחיד בצוות המייסדים, לחגוג ב-SOSA, מקום ייחודי בפני עצמו, או כהגדרת המקום - הפלטפורמה המחברת בין יזמים לחברות בינלאומיות. לוי, שהיה גם מנכ"ל חברת ההימורים המקוונים 888, סיפר במהלך חגיגות השנה על מודל הרשת של NFX, המגדיל לדבריו, את סיכויי ההצלחה של מיזמים טכנולוגיים. עוד השתתפו בערב שותפיו של לוי לאקסלרטור ג'יימס קורייר וסטאן צ'אדנובסקי; עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; היזם טל ברנוח; רועי אורון, מנכ"ל SOSA, משקיעים וכמובן יזמים.

טל ברנוח ועדי סופר תאני / צילום: נתנאל טוביאס
 טל ברנוח ועדי סופר תאני / צילום: נתנאל טוביאס

הראל סקעת - רוכש דירות סדרתי או פרזנטור?

שמו של הזמר פורסם כמי שרכש לא פחות מ-3 דירות ב-6 שנים

האם הזמר הראל סקעת הופך למשקיע נדל"ן סדרתי שרכש 3 דירות ב-6 שנים, או שמא מדובר בפרזנטור המסייע לשיווק של פרויקטים חדשים? כבר בשנת 2010 פורסם כי סקעת הצעיר רכש דירה במגדלי הצעירים בתל-אביב. שנתיים בלבד אחר כך התבשרנו כי הוא רכש דירה בפרויקט של קבוצת חג'ג' בנתניה. 4 שנים חלפו, והנה התבשרנו השבוע שהזמר ובן זוגו, הדוגמן עידן רול, רכשו דירה בפרויקט פארק תל-אביב של אלעד מגורים, הממוקם בסמוך לפארק מנחם בגין ופארק אריאל שרון. הפעם, כך נטען מיח"צ הפרויקט, מדובר בדירת פנטהאוז בת 130 מ"ר, בשווי 4 מיליון שקל. מהסוכן של סקעת נמסר בתגובה לשאלה שבפתיח: "אין תגובה, מתוקה שלי".

הראל סקעת / צילום: אביב חופי
 הראל סקעת / צילום: אביב חופי

נשיות מתפרצת ללשכה

וגם: שר המדע והטכנולוגיה שומר על אופטימיות

באסיפה הכללית ה-53 של לשכת המסחר תל-אביב והמרכז, שהתקיימה בסימן השאפתני "חוזרים אל מסלול הצמיחה", התקיימו גם בחירות ל-12 מקומות בנשיאות. בנבחרים ניתן למצוא את ראובן שליסל, בעלים ומנכ"ל משותף בליימן שליסל בע"מ; אלוף במיל' אביהו בן נון; אלוף במיל' אורן שחור, יו"ר ICC; סולי סקאל, בעלים ויו"ר סקאל; שמואל פרנקל, מנכ"ל אפסילון בית השקעות ועוד.

בתוך כך ניתן היה להבחין בחיזוק הכוח הנשי בנשיאות. זה כמובן עדיין לא מספיק, אבל לנשיאות נבחרו 4 נשים: גל סידס, מחברת סידס; טלי ברנר, מבעלי עופר חברה לרכב; מדונה חובל, מנכ"לית תרופות ללא מרשם ומוצרי צריכה של טבע ישראל; ונטלי אבן, יועצת משפטית ומנכ"לית משותפת בחברת פילו אש, המצטרפות לסגנית הנשיא ישראלה שטיר ולחברת הנשיאות טלי גיל-קמיר.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ציין כי "כדי להחזיר את המשק אל מסלול שיעורי צמיחה של 7% בשנה, על הממשלה לבצע מכלול פעולות כגון הורדת רמת המס הישיר על הכנסות יחידים ושיעור המס על משיכת רווחים של בעל מניות מהותי".

שר המדע והטכנולוגיה, ח"כ אופיר אקוניס, דווקא סיכם באופטימיות ואמר: "זה לא שהכול מושלם, אבל בישראל יש כלכלה יציבה וחזקה, עם שיא שלי לי באבטלה, שכמותו לא נראה שנים. מדינות מכל העולם מביטות בנו בהערצה ובהערכה".

נטלי אבן, מדונה חובל, גל סידס, טלי ברנר / צילום: ליאת מנדל
 נטלי אבן, מדונה חובל, גל סידס, טלי ברנר / צילום: ליאת מנדל

העולה החדש מתחיל באלף

קרן ההון סיכון אלף, אותה הקימו אדן שוחט ומייקל אייזנברג, הודיעה היום (ד') על צירוף שותף - אהרון רוזנסון, משקיע בעבר מטעם Insight. רוזנסון הצעיר (רק בן 26, כששותפיו סביב שנת ה-40) יהיה שותף שווה למרות שלא נמנה על המייסדים. הוא ומשפחתו (אשתו ובתו) עלו ארצה מניו-יורק במיוחד עבור התפקיד החדש.

"זה צעד משמעותי ואנחנו שמחים שהוא בחר לעלות" אמר אייזנברג, "עליתי לישראל לפני 22 שנים וזאת הייתה אחת ההחלטות המשמעותיות בחיי".

שוחט הוסיף: "לאהרון הערכים שאנו מקדמים: ציונות, יושרה ומוסר עבודה גבוה". רוזנסון הודה: "העלייה לארץ היא חלום ישן שלי ושל אישתי". קרן אלף שנוסדה ב-2013, מנהלת 154 מיליון דולר.

אהרון רוזנסון / צילום: Alexa Bennett
 אהרון רוזנסון / צילום: Alexa Bennett

הכיפה של בנט

אתמול (ג') התקיימה אליפות הסייבר הישראלית לבתי ספר, תכנית המשותפת ל-IATI (האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות), משרד החינוך וקרן רש"י. למימון האליפות השנה גויסו קרוב למיליון שקל מחברות הטכנולוגיה החברות ב-IATI, שנרתמו ותרמו. באירוע לקחו חלק שר החינוךנפתלי בנט; מנכ"לית IATI קרין מאיר רובינשטין; יו"ר IATI, ארז צור; הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי המשמש כיו"ר קרן רש"י וראשי קהילת ההיי-טק הישראלית; אריק מימרן, מנכ"ל קוואלקום ישראל; אריק קליינשטיין, שותף-מנהל בקרן גלילות קפיטל; רחלי גנות, מייסדת ומנכ"לית רייצ'יפ; חיים גירון, אינפיניטי לאבס; שחר בר-אור, יו"ר ועדת החינוך ב-IATI ומנכ"ל סנדיסק ישראל, ואחרים. בנאומו הכריז בנט בפני הדור הבא של הסייבר כי יפעל בממשלה כמו כיפת ברזל נגד כל פגיעה בענף ההיי-טק שתביא ליציאת חברות מישראל. 

שחר בר אור גבי אשכנזי נפתלי בנט קרין מאיר רובינשטיין ואז צור / צילום: מורג ביטן
 שחר בר אור גבי אשכנזי נפתלי בנט קרין מאיר רובינשטיין ואז צור / צילום: מורג ביטן