כך מנסה הרכבת לעודד אתכם להגיע לתחנות שלה באופניים

הרכבת רכשה מתקני אופניים דו קומתיים כמו אלו שקיימים בהולנד ■ בינתיים מדובר בפיילוט שתקף לתחנות תל אביב והרצליה 

 

מחכה לרכבת ישראל / צילום: שלומי יוסף
מחכה לרכבת ישראל / צילום: שלומי יוסף

חברת הרכבת מנסה לקדם הגעה לתחנותיה באמצעות אופניים ולא באמצעות רכב פרטי. החברה רכשה מתקני חניה לאופניים דו קומתיים אשר נפוצים בעיקר בהולנד. זאת על מנת לאפשר לכמות גדולה יותר של רוכבי אופניים הנוסעים ברכבת, את האפשרות להגיע איתן לתחנה ללא כל דאגה באשר למקום חנייה פנוי לאופניים.

מדובר בינתיים בפיילוט במסגרתו יותקנו חניות האופניים החדשות בתחנות תל אביב השלום, תל אביב סבידור מרכז והרצליה. בכל תחנה יוצבו עמדות עם 20-30 מקומות חניה.

ברכבת טוענים, כי עם תום תקופת הפיילוט, ייערכו מבחני שביעות רצון וביקורת לעמידות המתקנים, ולאחר- מכן בהתאם לתוצאות, תבחן רכבת ישראל כיצד להרחיב את השימוש במתקני החניה החדשים בשאר תחנות הרכבת ברחבי הארץ.

הגדלת מקומות החניה לאופניים, היא חלק מניסיונות הרכבת להקל על ההגעה לתחנות. ביקורות רבות מופנות כלפיה על כך שהתחנות רחוקות ממרכזי המסחר והמגורים, ולכן ההגעה אליהן היא קשה.

בין היתר, ערכה הרכבת מחקר שבודק כמה תחסכו אם תסעו לעבודה ברכבת ולא ברכב פרטי. במחקר, שפורסם לראשונה ב"גלובס" בחודש שעבר, עולה כי מדובר בחיסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה. כך למשל, נסיעה ברכבת מאשדוד לתל אביב וחזרה, תחסוך לנוסעים יותר מ-38 אלף שקל בשנה, ובנסיעה מרחובות לתל אביב ברכבת, תחסכו סך הכול כ-31 אלף שקל בשנה.