וול סטריט ננעלה ביציבות לאחר דוחות הבנקים

דוחות טובים מהצפי לוולס פארגו ובנק אוף אמריקה ■ הנפט ירד לקראת פגישת החירום של יצואניות הנפט ■ אנליסט: "בינתיים דוחות החברות לא מספקים את הסחורה והמשקיעים מגיבים למהלכי נגידי הבנקים"

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בניו-יורק ננעל היום (ה') ביציבות וללא שינוי משמעותי במדדים, וזאת לעומת הראלי שחתם אתמול את המסחר בהובלת סקטור הבנקאות והטכנולוגיה. עונת הדוחות בעיצומה ומניות הבנקים ריכזו היום תשומת לב רבה של המשקיעים. הנפט ננעל בירידה לקראת הפגישה הגורלית של יצואניות הנפט ביום ראשון, כאשר המשקיעים התמקדו בעונת הדוחות, שתופסת תאוצה עם תוצאותיהם של הבנקים הגדולים. 

 

בנק אוף אמריקה: זה האירוע שעשוי להצית ראלי בשווקים

דיק בוב, ראש מחלקת מחקר של Rafferty Capital, התייחס היום למניות הבנקים: "על אף העצבנות הניכרת סביב מניית בנק אוף אמריקה וסיטי בנק שקשורה לפרסום הדוחות, שתי המניות האלה עשויות להכפיל את ערכן בתוך שנתיים", אמר.  

"כל השוק מושפע ממהלכים של בנקים מרכזיים בתקופה האחרונה", אמר מנגד ג'ו סלוצ'י, ראש מחלקת מניות' ב-Themis Trading. "בינתיים דוחות החברות לא מספקים את הסחורה והמשקיעים מגיבים למהלכי הנגידים".

סטן ג'ייקובסון מסאקסו בנק התייחס לדוחות הבנקים ואמר כי, "השוק אוהב דברים מעודדים מבכירי הפד, אך פחות אוהב ביצועים גרועים של המוסדות הפיננסיים הגדולים, צמיחה מדשדשת ורעש פוליטי".

הנפט  נסחר היום בתנודתיות גבוהה ולבסוף ננעל בירידה בבורסת הסחורות, וזאת לקראת המפגש בקטאר שבו יתכנסו 15 יצואניות נפט גדולות בניסיון לגבש הסכם להקפאת התפוקה. בסוכנות האנרגיה חוזרים על הערכות אנליסטים ומציינים היום בדוח שפרסמו כי ההסכם אומנם כלל לא ישפיע על תפוקת הנפט בטווח הקרוב, אך ההיצע יירד במחצית השנייה של השנה, ללא קשר להסכם שיתגבש.

בסיום המסחר בנפט חבית נפט מסוג ברנט ננעלה בירידה של כ-0.5% ל-43.79 דולר לחבית, ומחיר חבית נפט מסוג WTI ירד 0.6% ל-41.50 דולר.  

בזירת המאקרו התפרסמו היום נתוני האינפלציה לחודש מארס. מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1%, לעומת הצפי לעלייה של 0.2% בקצב האינפלציה, לאחר ירידה בשיעור זהה בחודש פברואר. מדד הליבה של האינפלציה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה עלה גם ב-0.1% לעומת הצפוי לעלייה של 0.2%. נזכיר כי האינפלציה היא אחד הנתונים המרכזיים בהם מתחשב הפד בבואו לקבוע את המדיניות המוניטרית ולכן השווקים עשויים להגיב במקרה של נתונים גבוהים או נמוכים מהצפי.

בנוסף, התפרסמו נתוני תביעות האבטלה השבועיות שהפתיעו לטובה והצביעו על עלייה של 253 אלף תביעות לעומת הצפי לעלייה של 270 אלף תביעות, נציין כי זוהי רמתו הנמוכה ביותר בנתון זה מאז המיתון העולמי.

מה יהיו הביצועים של הדואליות הגדולות בעונת הדוחות?

עונת הדוחות נכנסה היום להילוך גבוה. לפני פתיחת המסחר דיווח בנק אוף אמריקה , הבנק השני בגודלו בארה"ב במונחי נכסים, על ירידה של 18% ברווח הנקי ברבעון הראשון של השנה לרמה של 2.22 מיליארד דולר או 21 סנט למניה. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח נקי של 20 סנט למניה. הכנסות הבנק הסתכמו ברבעון ב-19.7 מיליארד דולר, בהשוואה להכנסות של 21.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הצפי בשוק עמד על הכנסות של 20.3 מיליארד דולר. מהדוחות עולה כי ירידה חדה מהכנסות פעילות המסחר פגעו בהכנסות הבנק.

וולס פארגו  דיווח זמן קצר אחרי בנק אוף אמריקה. הרווח שנרשם ברבעון האחרון של 2015 ירד לכ-5 מיליארד דולר וזאת לעומת רווח של כ-5.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות עלו ל-22.2 מיליארד דולר, מעל הצפי שעמד על כ-21.6 מיליארד דולר. 

ענקית ההשקעות בלאקרוק  דיווחה גם היא לפני פתיחת המסחר על רווח של 657 מיליון דולר או 3.92 דולרים למניה. ההכנסות נפלו ב-4% לרמה של 2.62 מיליארד דולר. אנליסטים ציפו לרווח של 4.29 דולרים למניה על הכנסות של 2.72 מיליארד דולר. בלקרוק הגדילה את שיעור הדיבידנד הרבעוני ב-5%.

אתמול ג'יי פי מורגן  היה הראשון לדווח מבין הבנקים הגדולים והציג תוצאות חלשות. הרווח הנקי ירד ב-6.7% ל-5.5 מיליארד דולר, ההכנסות ירדו ב-3% ל-24.08 מיליארד דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, לעומת תחזיות האנליסטים שציפו לירידה חדה יותר של 6% ל-23.39 מיליארד דולר. 

חברת SunEdison (סימול: SUNE), העוסקת באנרגיה מתחדשת, זינקה עשרות אחוזים לאחר שקיבלה חוות דעת מקצועית השוללת הונאת מניות מצידה, לאחר חקירת הרשויות בנושא

חברת דלתא איירליינס  דיווחה על תוצאות טובות מהצפי בדוחות הרבעון הראשון.