בנק אוף אמריקה: זה האירוע שעשוי להצית ראלי בשווקים

אסטרטג מט"ח בבנק אוף אמריקה-מריל לינץ' מעריך שהפד יוותר על העלאות הריבית השנה, מהלך שעשוי להצית ראלי בשווקים ובמיוחד בדולר

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

אסטרטג המט"ח של בנק אוף אמריקה-מריל לינץ' סבור שהאירוע הגדול הבא בשווקים יהיה זינוק חד של הדולר. לטענתו, הטריגר שיצית את הראלי יהיה דחייה נוספת של העלאת הריבית בארה"ב.

"קיימות מספר עדויות המצביעות על כך שלחצי המחיר עלולים לאלץ את הבנקים המרכזיים לוותר על ההקלה הכמותית השנה, עניין שיצית מהלך גדול בשוקי המט"ח", כך טוען את'אנסיס ואמבקידיס, אסטרטג מט"ח בבנק אוף אמריקה.

התחזית של בנק אוף אמריקה מגיעה בתקופה של חילוקי דעות בין חברי הפד בכל הנוגע למדיניות הריבית. בהחלטת הריבית האחרונה, יו"רית הפד ביצעה "פליק פלאק" לאחור והודיעה על הפחתת תחזית העלאת הריבית לפעמיים השנה. זאת לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 4 העלאות ריבית ב-2016. ילן הביעה חשש מהסיכונים בכלכלה הגלובלית והתנודתיות בדולר. עם זאת, מספר בכירים בפד הביעו תמיכה בהעלאת הריבית בתקופה הקרובה, זאת בהתחשב בנתונים הכלכליים הטובים בארה"ב, ביניהם העלייה באינפלציה ושיפור בשוק התעסוקה.

ואמבקידיס מעריך שהפד ידחה את העלאת הריבית השנה, מהלך שכאמור עשוי להצית ראלי בשווקים לצד עלייה חדה בערך הדולר. "אם הפד יוותר על העלאת הריבית, השווקים והדולר עשויים לזנק בחדות, באופן דומה לאחר הודעת הפד על כך שהוא מתחיל לסגת ממדיניות ההקלה הכמותית".

נציין כי מאז שהפד הודיע בשלהי 2014 כי בכוונתו לסגת ממדיניות ההקלה הכמותית, הדולר זינק בחדות כאשר מדד הדולר זינק לרמה הגבוהה ביותר מאז 2003. מאז ההצהרות הניציות של ילן, הדולר נחלש וכעת משקף ירידה של 4% מתחילת השנה.