ברקליס: מלאנוקס תציג תוצאות חזקות; מה לגבי טבע ופריגו?

עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2016 נפתחה בוול סטריט ■ מה צפוי לחברות הישראליות?

בבורסה בתל-אביב התפרסמו הדוחות האחרונים לשנת 2015 רק לפני כשבועיים, אבל בוול סטריט כבר התחילה עונת הדוחות של הרבעון הראשון של 2016. גם החברות הישראליות שנסחרות בארה"ב יתחילו לפרסם את דוחותיהן בשבוע הבא, וביניהן למשל צ'ק פוינט ומלאנוקס שידווחו ביום רביעי וסיליקום שתדווח ביום חמישי.

מה צפוי בעונת הדוחות הקרובה של החברות הישראליות? בברקליס העריכו לפני כמה ימים שמלאנוקס  תציג תוצאות חזקות ברבעון. החברה, שנוסדה ומנוהלת על-ידי איל וולדמן, מספקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית. האנליסט ג'וזף וולף מברקליס ציין שלאחרונה היה "זרם קבוע של הכרזות על מוצרים חדשים וזכיות בלקוחות בתחומי ה-HPC (מחשבים בעלי ביצועים גבוהים, ש' ח' ו') והדאטה סנטר, דבר שמדגיש את האופי המאוזן יותר של המודל העסקי של מלאנוקס". להערכתו, איזיצ'יפ שנרכשה לאחרונה תמורת 811 מיליון דולר עדיין לא תתרום משמעותית להכנסותיה של מלאנוקס ברבעון, אך היא מספקת לחברה יכולות ולקוחות אסטרטגיים.

בנוסף, וולף מציין מה הוא מצפה ללמוד מדוחות הרבעון הראשון של עוד כמה חברות ישראליות שנסחרות בוול סטריט: בסיוה , שמספקת טכנולוגיות לתכנון שבבים, הוא מצפה לשמוע על תחום ה-LTE שירד ברבעון הרביעי; בקורנית דיגיטל, ספקית פתרונות ההדפסה לתעשיית הטקסטיל, וולף מעריך שיש אפשרות לעקיפת התחזיות והעלאת תחזיות להמשך השנה; ברדוור, שמספקת פתרונות לזמינות, ביצועים גבוהים ואבטחת רשתות תקשורת ארגוניות, מרכזי מחשוב ואפליקציות, הוא מציין כי רף הציפיות נמוך לאור פספוסי התחזיות שלה ברבעונים הקודמים, והוא מקווה לשמוע יותר על עסקי אבטחת המידע שלה. עוד חברה היא אלוט, שוולף מצפה לירידה של 9% בהכנסותיה ביחס לרבעון הקודם, אך מכיוון שכיום המזומנים שלה מהווים כ-71% משווי השוק, הוא סבור שהסיכון לדאונסייד במניה לאחר הדוחות - מוגבל.

מגמות תמחור התרופות בארה"ב

במקביל, במורגן סטנלי פרסמו לאחרונה סקירה על חברות הפארמה וצפי לקראת הדוחות הרבעוניים שלהן, כולל טבע  ופריגו  (שעדיין לא עדכנו מתי יתפרסמו הדוחות שלהן). האנליסט דיוויד ריזינגר מצפה לשמוע מטבע עדכונים בנוגע להשלמת הרכישה של החטיבה הגנרית מאלרגן, ועל המגמות הקשורות לתמחור תרופות גנריות בארה"ב. הוא מעריך שטבע תספק תחזית שלא תכלול עדיין את הרכישה (בדומה לתחזית שמסרה לרבעון הראשון).

בפריגו, ריזינגר ממורגן סטנלי צופה ירידה של כ-1% ביחס לרבעון המקביל בתחום הצרכני, אך עלייה של 14% בתחום תרופות המרשם ושל 2% בתמלוגים שפריגו מקבלת על תרופת הטיסאברי. להערכתו, המשקיעים יתמקדו בתהליך ה-turnaround שפריגו מבצעת בעסקי חברת אומגה שנרכשה לפני שנה.