גם לוזון היה שם: מי נכח באירוע היוקרתי של פרארי בישראל?

דני איטליאנו, מנכ"ל פרארי ומזראטי בישראל, הזמין את חברי המועדון היוקרתי והמצומצם להרמת כוסית לכבוד הפסח ■ וגם: היכונו לאירוע שיעלה למפרסמים יותר מהסופרבול

עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי
עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי

לוזון מחשב מסלול לפרארי

הנה עוד סוג של מועדון יוקרה - חובבי רכבי הפרארי. דני איטליאנו, מנכ"ל פרארי ומזראטי בישראל, הזמין את חברי המועדון היוקרתי והמצומצם של פרארי ומזראטי בישראל להרמת כוסית לכבוד הפסח.

היה שם "מתווך האלפיון העליון", רפי קלינה; וכמובן היו גם האחים עמוס ויעקב לוזון. עמוס לוזון, נזכיר, רכש לאחרונה שני רכבי פרארי חדשים, במקביל להשתלטות על קבוצת א. דורי ומינוי אחיו יעקב למנכ"ל החברה בת דורי בניה. הלוזונים זכו למירב תשומת הלב באירוע, כשחברי המועדון איחלו ליעקב לוזון הצלחה בתפקידו בדורי בניה ולעמוס לוזון עם הקבוצה בכלל.

מי שגם נכח באירוע, הוא גיל ביילין, הפרסומאי וחובב המירוצים. ביילין הצעיר, נטול הפרארי, סיפק לאנשי המועדון האליטיסטי שתי המלצות למסלולי נסיעה בארץ: כביש נס הרים - אשתאול, כביש לולאתי של כ-40 ק"מ; וכביש מבוא חמה - חמת גדר, קטע כביש המוביל מחמת גדר לכיוון תצפית מבוא חמה המשקיפה על הכנרת.

איטליאנו ולוזון / צילום: אביב חופי
 איטליאנו ולוזון / צילום: אביב חופי

תפוס את המנכ"ל (ישן)

טיפ לחיים: לא לנמנם ליד מומחים לעיבוד תמונות

יש מנכ"לים שמוכנים להרוג או למות, מטאפורית כמובן, כדי לקדם את החברה שלהם. ויש מי שמוכן, לשם קידום החברה שלו, אפילו להיתפס מנמנם. כזה הוא זאב פרבמן, מנכ"ל Lightricks, המפתחת אפליקציות לעיבוד תמונות. אחת מהן, Enlight, נבחרה בידי חברת אפל, לאחת האפליקציות הטובות לשנת 2015. שתי האפליקציות של החברה נמכרו בסך הכל ביותר מ-7 מיליון עותקים, בעלות של 5 דולר לעותק.

אז יש כבר מיליוני משתמשים, ובכל זאת איך מקדמים את ההיכרות עם החברה? תופסים שינה קצרה על הספה, והנה ראו בתמונות מה "עוללו" לפרבמן עובדיו בסדרת יצירות של עיבודי תמונה. רגע פרבמן ישן בבית הסימפסונים, בתמונה אחרת הוא יוצא משפופרת של משחת שיניים ובנוספות הוא שולב בקלאסיקות של עולם האמנות. באתר החברה נכתב ש"המנכ"ל שלנו נרדם בגלל העבודה הקשה" והמסקנה: לא להירדם ליד תלמידי בית ספר או דוקטורים לעיבוד תמונה.

פרבמן. ישן אצל הסימפסונים / צילום: ניר פוצ'טר
 פרבמן. ישן אצל הסימפסונים / צילום: ניר פוצ'טר

היכונו לאירוע שיעלה למפרסמים יותר מהסופרבול

בכירי קרנות אמריקניות בביקור בארץ: עימות קלינטון-טראמפ ישבור את שיא מחירי הפרסומות

דני גילרמן, המייצג את קרן בלקסטון בישראל, אירח ביום חמישי משלחת של 15 בכירי עולם ההשקעות והפיננסים האמריקאי למפגש עם בכירי המשק הישראלי. בין האמריקאים נכחו בנט גודמן מקרן בלקסטון, שהיה ראש המשלחת; בארי שטרנליכט, הבעלים של סטארווד; וכן בכירים מהקרנות אפולו, גולדמן סאקס וקרסטויו. את המשק הישראלי ייצגו בין היתר יאיר סרוסי, רקפת רוסק עמינח, עפרה שטראוס, אהרון פוגל, חמי פרס, יצחק סוארי, יאיר המבורגר, סמי סגול ויונתן קולבר. למעשה, מסביב לשולחן ישבו אנשים המנהלים למעלה מטריליון דולר.

הקבוצה האמריקאית הגיעה מירדן, שם אירח אותה המלך עבדאללה והיא נפגשה בארץ גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

באופן טבעי, מערכת הבחירות בארה"ב היתה נושא שנידון על השולחן. חברי המשלחת האמריקנית העריכו כי עימות טלוויזיוני בין הילארי קלינטון, שצפויה להיות מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות; לדונלד טראמפ, שמוביל בקרב למועמדות המפלגה הרפובליקנית, יזכה לרייטינג גבוה יותר אפילו מהסופרבול. לדבריהם, הדבר ישפיע גם על מחירי הפרסומות בשידור המדובר. כידוע, מחיר פרסומת באורך 30 שניות באירוע הסופרבול הוא לא פחות מ-4 מיליון דולר.

לפחות במקרה הזה, של העימות, אפשר להבין יותר את ערך הכסף שבפרסומת. אחרי הכל, הסופרבול הוא אירוע ספורטיבי, שעם תומו לא משפיע על חייהם של האמריקנים כמו זהות הנשיא הבא שלהם.

גילרמן, גודמן, רוסק עמינח ופרס / צילום: קארן גילרמן
 גילרמן, גודמן, רוסק עמינח ופרס / צילום: קארן גילרמן

מזרח תיכון חדש 2

באו"ם מחפשים פרטנרים ליעדיו

עברו שני עשורים מאז ניסה נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס, לקדם את חזונו למזרח תיכון חדש. האזור נותר בינתיים רווי דם, אש ותמרות עשן, אבל בימים אלו יועצו בעבר, עברי ורבין, מקדם יוזמה לשיתוף פעולה בין האו"ם וגורמים במגזר העסקי המקומי.

ורבין, שעומד בראש גודויז'ן, חברת ייעוץ לאחריות תאגידית, ארגן בשבוע שעבר, יחד עם ארגון סיד לפיתוח בינ"ל בראשות אלון בר, כנס בנושא בבורסה. כותרת המפגש היתה "יעדי הפיתוח החדשים של האו"ם ותפקידו של המגזר עסקי בקידומם ומימושם עד לשנת 2030*. מדובר ב-17 יעדים חדשים שקבע האו"ם, בהם עשיית שלום, מניעת שוחד ושחיתות, צדק חברתי, קידום נשים בפוליטיקה ומניעת זיהום.

במפגש השתתפו מנכ"ל הבורסה, יוסי ביינארט; ד"ר ישראל פלג, מנכ"ל החברה להשבת נכסי השואה ולשעבר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה; וכן בכירים מאל על, חברת חשמל, סלקום, בנק מזרחי וגם טלי עינב, הישראלית הבכירה ביותר בסוכנות האו"ם לפיתוח תעשייתי, ה- UNIDO (United Nations Industrial Development Organization) .

ורבין, בן זוגה של ח"כ איילת נחמיאס ורבין ("המחנה הציוני"), ציטט את מזכ"ל האו"ם, באי קי מון, באומרו כי "יעדי הפיתוח לא יוכלו להתממש ללא המעורבות והיעילות של המגזר העסקי" וסיפר על התעניינות במפגש עם נציגי האו"ם ושחברות מבינות היום יותר מבעבר את הכדאיות שבשיתוף פעולה זה.

ורבין וביינארט / צילום: ישראל הדרי
 ורבין וביינארט / צילום: ישראל הדרי

בראשית 2

במכון ויצמן מצאו דיור בר השגה בפריפריה רחוקה למדי

מתחם זאפה בהרצליה אירח בשבוע שעבר אירוע של מועדון הידידים הצעירים של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע. למי שקצת התבלבל מההגדרה הידידותית, נספר כי נכחו שם כ-150 מנהלים צעירים, שנחשבים לדור הבא של המשק בישראל, כך לפחות לפי המארגנים. היו שם ליאור בן ארצי, מנכ"ל לידר השקעות; יבין גיל-מור, מנכ"ל יד 2; רמי ושרית זאבי, ילדיו של גד זאבי; דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן; שי טייטלבוים, סמנכ"ל בחברה להגנת הטבע ובנה של דבורה טייטלבוים ז"ל, מממציאי הקומפקסון; נילי פורר רבינוביץ, בתו של דוד פורר; סמדר אשכנזי רייויט, מנכ"לית סטודיו סי; וחנן מור, מבעלי קבוצת חנן מור.

כן היו שם פרופ' ישראל בר יוסף, סגן נשיא המכון; שמשון הראל, יו"ר אגודת הידידים של המכון ומבעלי אמריקה ישראל והמנכ"לית יעל גורן וגמן, וכן עמיר שאלתיאל, יו"ר מועדון הצעירים באגודה ויו"ר קבוצת אלדר.

ואם כבר מדברים על הכוכבים הבאים במשק, למה לא לחפש גם במקומות אחרים? באירוע נערך דיאלוג מעניין בין המוזיקאי שלמה גרוניך לפרופ' עודד אהרונסון, ראש המרכז למדעים פלנטריים במכון ויצמן ושותף במשימות החלל של נאס"א למאדים. אהרונסון סיפר למאזיניו כי היעד הבא של האנושות הוא כוכב מאדים והסביר: "הוא הכי נגיש, גילו שם מים ושם יש סיכוי למצוא בריאה שנייה". יש למה לחכות.

עודד אהרונסון / צילום: אוריה תדמור
 עודד אהרונסון / צילום: אוריה תדמור

דודי ויסמן לא נפגש בתחנת דלק מתחרה

או: כיצד הגיב הרוכש של סונול כשאבי כץ מקופיקס הציע שייפגשו בתחנה של פז

כ-200 צעירים הגיעו ברביעי האחרון לאירוע השקת פורום הצעירים של מרכז הבניה הישראלי במתחם התחנה בתל אביב. יו"ר מרכז הבניה, ערן רולס, סיפר שהנדל"ן הוא תחום בסגנון p2p, כלומר שהעסקים נוצרים דרך כך שאנשים נפגשים ונוצרות חברויות.

אבי כץ, מייסד ומנכ"ל קופיקס, אמר שאחד הדברים החשובים הוא להיות נאמן למוצר שלך, והדגים זאת כשסיפר שיום קודם לכן אכל מג'דרה ומרק אפונה בקופיקס. על הדרך, היה לו סיפור מעניין שנוגע לדודי ויסמן, האיש שרשת מגה של קבוצת אלון התרסקה תחת הנהגתו ועתה הוא רוכש את סונול תמורת 363 מיליון שקל. קבוצת אלון, נזכיר, כוללת גם את חברת הדלק דור אלון.

וכה סיפר כץ: "פעם ניסיתי לקבוע פגישה עם ויסמן. הצעתי לו שניפגש באמצע הדרך, בתחנת הדלק של פז. איך שהוא שמע פז, הוא ניתק את הטלפון".

עוד השתתפו באירוע: משה ריקובר, מנכ"ל קהילת הנדל"ן של מרכז הבניה; ניר אפללו, יו"ר פורום הצעירים; ויהודית פרוכטר, מנהלת הפורום.

דודי ויסמן / צילום: יוסי כהן
 דודי ויסמן / צילום: יוסי כהן

אילן רביב נגד הריכוזיות

נבחר ליו"ר איגוד בתי ההשקעות החדש במקום חגי בדש הפורש

לפני חודש וחצי עזב חגי בדש את תפקידו כמנכ"ל בית ההשקעות פסגות. בהתאם, עתה גם מתמנה לו מחליף כיו"ר איגוד בתי ההשקעות. האיגוד בחר לתפקיד את אילן רביב, מנכ"ל בית ההשקעות מיטב דש. יוליה מרוז, אשר יחד עם בדש הובילה את פעילות האיגוד בשלוש השנים האחרונות, תמשיך לכהן כמנכ"לית.

רביב, יו"ר האיגוד הנכנס, נשמע מוכן למשימה: "עבודה רבה צפויה לנו. ענף הפיננסים בישראל עדיין ריכוזי ונשלט על-ידי מספר מצומצם של בנקים וחברות ביטוח. תפקידנו כאיגוד הוא להמשיך ולחולל תחרות ולתרום לענף הפיננסים ולשוק הישראלי. במסגרת זו נסייע לחזון של הרגולטורים הנוכחיים להגברת התחרותיות בענף. בתי השקעות הם הגורמים היחידים בשוק שיכולים לעשות כך וימשיכו לפעול למען יישום התחרות".

איגוד בתי השקעות הוקם בשנת 2014 כארגון גג של בתי ההשקעות במדינת ישראל. האיגוד כולל את בתי ההשקעות המובילים בארץ: פסגות, מיטב דש, אקסלנס, אלטשולר שחם, ילין לפידות, אפסילון, IBI, הלמן-אלדובי ואנליסט. בתי ההשקעות החברים באיגוד מנהלים כיום למעלה מ-600 מיליארד שקל, כ-20% מסך תיק נכסי הציבור.

אילן רביב / צילום: רמי זרנגר
 אילן רביב / צילום: רמי זרנגר