היועמ"ש דחה בקשת בן-אליעזר לעיכוב ההליכים הפליליים נגדו

מנדלבליט: "לא מצא כי יש במצבו הרפואי, שאיני מקל בו ראש, ובנימוקים שפורטו בבקשתו, כדי להצדיק את עיכוב ההליכים הפליליים במקרה זה" ■ משפחתו של פואד: "בימים האחרונים חלה הידרדרות נוספת במצבו הבריאותי"

בנימין בן אליעזר / צלם: תמר מצפי
בנימין בן אליעזר / צלם: תמר מצפי

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט לדחות את בקשתו של בנימין (פואד) בן-אליעזר לעיכוב ההליכים הפליליים נגדו. הודעה על כך נמסרה לבאי-כוחו וכן לבית המשפט.

לדברי היועמ"ש, "לאחר שבחן את מכלול נסיבות העניין, לרבות חומרת המעשים המיוחסים לבן-אליעזר, נסיבות ביצועם והאינטרס הציבורי בקיום ההליך", הוא "לא מצא כי יש במצבו הרפואי, שהיועץ המשפטי לממשלה איננו מקל בו ראש, ובנימוקים שפורטו בבקשה מטעמו, כדי להצדיק את עיכוב ההליכים הפליליים במקרה זה". 

ממשפחתו של בן-אליעזר נמסר היום (ג'): "בימים האחרונים חלה הידרדרות נוספת במצבו הבריאותי של פואד, והבוקר, עוד בטרם התקבלה החלטת היועץ, הורו רופאיו על אשפוזו המיידי. צחוק הגורל שדווקא ביום זה החליט היועץ המשפטי את מה שהחליט. פואד צפוי לעבור כבר מחר ניתוח לא פשוט, ונשקפת סכנה ממשית לחייו. בשלב הזה אנו מתפללים לשלומו של פואד, ורק לאחר שיעבור את הניתוח, נתפנה לבחון את החלטת היועץ ואת המשמעויות שלה". 

את פואד מייצגים עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ועו"ד עמית חדד. 

5 פרשיות שונות 

כתב אישום נגד בן-אליעזר הוגש בגין שוחד ועבירות נוספות. כתב האישום כולל 5 פרשיות שונות. האישום הראשון נגד בן-אליעזר והאישום המרכזי נוגע לסכום שהוגדר כ"הלוואה" בסך 400 אלף דולר שקיבל בן-אליעזר מ אברהם נניקשווילי לצורך רכישת הפנטהאוז שלו ביפו. בתמורה לאותה "הלוואה", על-פי החשד, קידם בן-אליעזר את ענייני חברת שמן שבשליטת נניקשווילי ושותפו ג'קי בן-זקן .

האחרון, לפי כתב האישום, היה זה ש"דרש" את התמורה, באמצעות טלפונים ופניות לבן-אליעזר ולאיילת אזולאי, העוזרת שלו. לפי האישום, השניים הפעילו לחצים על אנשי מועצת הנפט וכן פנו לגופים פרטיים כדי לקדם את סיכויי חברת שמן לקבלת רישיון קידוח באתר "מד אשדוד".

"בן-זקן קיבל מאזולאי מידע שלא פורסם לציבור על עמדתם של חברי המועצה, והחל לפעול בכל ערוץ אפשרי - הן באמצעות פניית באי-כוחו במכתבים לחברי המועצה, הן על-ידי הנעת אזולאי לפעולה מול חברי המועצה והן על-ידי הפעלת לחץ פסול בעצמו על חלק מחברי המועצה - והכול על-מנת שתתקבל החלטה בעד העברת זכויות רישיון הקידוח", נטען בכתב האישום.

 

באשר להלוואה שקיבל בן-אליעזר מננקשווילי, מואשמים השניים בכך ש"במטרה להסוות את היות המתת שוחד, חתמו בן-אליעזר וננקשווילי על הסכם הנחזה להיות הסכם הלוואה ביניהם בקשר לרכישת נכס מקרקעין - מגרש בנס-ציונה".

ואולם - המדינה טוענת כי בניגוד לתנאי הסכם ההלוואה, "ועל אף שמדובר בסכום גבוה ביותר, בן-אליעזר לא החזיר לנניקשווילי את סכום הכסף שקיבל ממנו במועדי הפירעון הקבועים בהסכם ההלוואה, ונניקשווילי לא דרש את פירעון החוב במועדי הפירעון הקבועים בהסכם ההלוואה ולא עד מועד פתיחת החקירה". 

בתחילת החודש הגיב בן-אליעזר לאישומים נגדו, הודיע כי הוא כופר באישומי השוחד וטען כי בשל מצבו הרפואי זיכרונו נפגע, ואירועים שלמים נשכחו ממנו.