הרכבת הקלה: ביהמ"ש דחה את העתירה נגד מכרז הקרונות הענק

מדובר באחד המכרזים הגדולים של הרכבת הקלה ■ השופט קבע כי עתירתן של אלסטום וקאפ התבססה על "שמועות, חשדות, הטלת דופי והכפשת אנשים רבים"

מגדל לוינשטיין והעבודות על הרכבת הקלה / צילומים: איל יצהר
מגדל לוינשטיין והעבודות על הרכבת הקלה / צילומים: איל יצהר

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את עתירתן של אלסטום וקאפ נגד מכרז הקרונות של הרכבת הקלה. מדובר באחד המכרזים הגדולים בפרויקט בשווי של כ-1 מיליארד שקל. העותרות טענו כי דרישות המכרז הונמכו בכוונה כך שיתאימו למידותיה של חברת CNR הסינית שזכתה בו.

ואולם, סגן נשיא בית המשפט, ד"ר קובי ורדי, כתב בפסק דינו כי "טענות קשות אלו לא בוססו ואף לא נעשה ניסיון לבססן באמצעות תצהיר ו/או ראיה כלשהי, והן הופרכו לחלל האוויר בניסיון לייצר אווירה של שחיתות". לטענתו, העתירה התבססה על "שמועות, חשדות והטלת דופי והכפשת אנשים רבים". השופט אף חייב את העותרות לשלם הוצאות בסך 100 אלף שקל כל אחת לנת"ע וכך גם CNR .

מנת"ע נמסר כי "משנדחו כל הניסיונות הפסולים מצד רשות החברות להתערב בהחלטת משרד התחבורה להפריד בין מכרזי הרכבת הקלה, החלה מסכת לחצים בלתי פוסקת כנגד חברת נת"ע ועובדיה הכוללת כתיבת מכתבים והדלפת טיוטות דוחות שקריים, מעקב של חוקרים פרטיים וקמפיין תקשורתי מכפיש ומתוזמר היטב במטרה להשפיע על הליכי עתירתה של חברת אלסטום לביטול מכרז ייצור קרונות הרכבת הקלה.

"יש לתהות מדוע רשות החברות ניסתה להשפיע על הליכי בית המשפט ולהוביל למצב של איחוד מכרזים המעניקים יתרון מובהק לחברת רכבות אירופית, גם במחיר של מיליארדי שקלים נוספים מכספי משלמי המיסים ובמחיר של עיכוב משמעותי בהשלמת הקמת הקו האדום.

"כעת, משבית המשפט קיבל את עמדת נת"ע כי מכרז הקרונות נוהל ללא כל דופי, פנינו למכרז מערכות החשמל והמסילות. כל שנותר לנו הוא לאחל בהצלחה לחברות הרכבות הבינ"ל אשר בחרו להתמודד במכרז ומבקשות להיות שותפות מלאות להקמת הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב".