בג"ץ קבע דיון דחוף בעתירה נגד אי-אכיפת הפרות גולן טלקום

המשמעות: ספק אם ניתן יהיה לקבל בשבועות הקרובים החלטה לגבי עסקת גולן-סלקום המתרקמת בנושא הסבתו של גולן למפעיל וירטואלי ■ הדיון בעתירה נקבע ל-4 ביולי

מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב
מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב

הדיון בעתירה של פרטנר לבג"ץ בנושא ההפרות של גולן טלקום ואי-אכיפת תנאי רישיונה ייערך ב-4 ביולי. המשמעות היא שברגע שנקבע דיון דחוף, יהיה קשה מאד למשרד התקשורת לקבל החלטות בעניין גולן עד אז.

גולן טלקום מנהלת משא-ומתן עם סלקום על הפיכה למפעיל סלולר וירטואלי שיפעל על גבי הרשת שלה, וזאת בעקבות דחיית בקשת המיזוג על-ידי רשות ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת, ולשם כך גולן צריכה אישור ממשרד התקשורת. 

אתמול (ג') נחשף ב"גלובס" כי שאלת הסבת רישיונה של גולן טלקום למפעיל וירטואלי כבר הפכה לעובדה קיימת, וזאת בעקבות עדכון שהעבירה פרטנר לבג"ץ שדן בהפרות הרישיון של גולן - מה שאומר שכנראה לא תידרש עתירה נוספת של פרטנר במקרה שמשרד התקשורת יחליט לאפשר לגולן הסבת הרישיון ממפעיל רגיל למפעיל וירטואלי. 

ההסכם שסלקום וגולן מעוניינות לחתום עליו יביא לכך שגולן תהפוך למעשה למפעיל וירטואלי (MVNO), וזאת בניגוד גמור למסמך המדיניות של משרדי התקשורת והאוצר. האוצר רואה חשיבות כלכלית גבוהה לקיומן של 5 שחקניות סלולר - גם במחיר שגולן ייאלץ להימכר לצד ג'. 

 

החשש הגדול בעסקה המתהווה של גולן וסלקום הוא סביב השאלה האם גולן ישמש כמפיץ של סלקום או שיוכל לקבל ממנה מחירי שימוש ברשת, שיאפשרו לו להמשיך ולהיות מפעיל וירטואלי תחרותי. אם גולן הופכת להיות מפיץ של סלקום, לכאורה הדבר עשוי לעורר שאלות בדבר מהות התחרות בין הצדדים ועד כמה היא אמיתית. 

בג"ץ קבע דיון דחוף בשאלת ההפרות של גולן ובשאלת הסבת רישיונו לווירטואלי, והדיון יתקיים ב-4 ביולי - צעד חריג כשמדובר בתיקים כלכליים. בכך העביר בג"ץ מסר לכל הצדדים כי החלטה משמעותית להקלות נוספות שתתקבל קודם לכן מהווה מחטף.