הניסיון להסב את רישיון גולן למפעיל וירטואלי מגיע לבג"ץ

פרטנר בהודעה מעודכנת לבג"ץ: הניסיון להעניק לגולן טלקום רישיון מפעיל סלולר וירטואלי - מקומם ומזעזע

מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי

משרד התקשורת מבקש מבג"ץ שלא להמשיך לפי שעה בדיונים בעתירת פרטנר נגדו, וזאת עד לסיום ההליך המינהלי נגד גולן טלקום - כך עולה מעדכון ששלחה המדינה לבג"ץ, במסגרת העתירה של פרטנר, שבה היא דורשת ממשרד התקשורת לאכוף את תנאי רישיונה של גולן טלקום, ובמלים פשוטות לבוא איתו בחשבון על כך שהוא מפר בשיטתיות את הרישיון שנתנה לו המדינה ואשר כולל תנאים והתחייבויות שבהם הוא לא עומד, כשמשרד התקשורת עוצם עין.

לדברי המדינה, עוד לא הגיעה השעה ל"ביקורת שיפוטית" בעניין של גולן, כיוון שהתהליך בעניינו מתקדם. לדברי הפרקליטות, לגולן נערך שימוע שבו הוא הגיב בפגישה במשרד על הכוונה לחלט לו ערבויות, ולאחר מכן השלים במכתב את עמדתו נגד החילוט.

לדברי הפרקליטות, משכך הם פני הדברים, אין טעם בטענות של פרטנר לאכוף לאלתר את תנאי הרישיון שלו, ויש להמתין עד שיסתיים ההליך המינהלי, שבעקבותיו יוכלו כל הצדדים לעתור לבג"ץ על ההחלטות שיתקבלו.

בעקבות העדכון של המדינה לבג"ץ, הגיבה פרטנר אף היא וטענה כי המדינה משתהה בכל הנוגע לאכיפה של הוראות רישיונה של גולן: "הליך האכיפה שעליו מסתמך משרד התקשורת בהודעה המעדכנת אינו אלא הליך רפה וחסר, המתנהל לאיטו כבר קרוב ל-6 חודשים, אשר סופו לא נראה באופק.

"קשה להשתחרר מן הרושם שמדובר בהליך הנעשה למראית-עין, מעין ניסיון עצל ומאוחר לעשות את המינימום האפשרי על-מנת להציג לבית המשפט פעילות כלשהי, שולית ככל שתהיה, שמצביעה על הליך קיומו של הליך אכיפה, ובכך למנוע או לדחות את העתירה".

"העובדה הפשוטה היא שעד כה, במשך למעלה משנתיים, לא נקט המשרד אף צעד אפקטיבי על-מנת להביא להפסקת הפגיעה הקשה שנגרמת לשוק הסלולר בגין התנהלותה הבלתי חוקית של גולן".

 

פרטנר מוסיפה עוד כי "מפרסומים בתקשורת ומבירורים שערכו מנהליה עולה כי בימים אלה נדונה האפשרות (השערורייתית) שמשרד התקשורת יסב את רישיונה של גולן לרישיון מפעיל סלולר וירטואלי, שאינו מחויב כלל בהקמת רשת עצמאית. זאת, במטרה לאפשר לגולן לחמוק ממחויבותה לפעול בהתאם להוראות רישיונה ולמחול לה על חובת הקמתה של רשת תקשורת עצמאית.

"ככל שיש אמת במידע האמור, מדובר במהלך חמור ומקומם במיוחד המזעזע את אמות הספים של שלטון חוק. כל ניסיון להעניק לגולן 'פרס' בדמות הסבת רישיונה לרישיון מקל, יעמוד בניגוד גמור לכלל יסוד במשפטנו, ולפיו לא יצא החוטא נשכר, ולפיכך יהא משולל כל בסיס משפטי".

לאור זאת מבקשת פרטנר לקבוע דיון דחוף בעתירה.