איפה נפגשו ריטה ובכירי בנק ההשקעות Rodman & Renshaw?

וגם: אינטל ועיריית ת"א חוגגים ב"עיר החכמה", ופסברג וחולדאי מאלתרים

ריטה, נועם רובינשטיין /  צילום: שי שבירו
ריטה, נועם רובינשטיין / צילום: שי שבירו

הבית החדש של דגן

לי דגן, לשעבר בכירה במשרד האוצר, מצטרפת ל-AIG

AIG ישראל הודיעה הבוקר (א') על מינויה של לי דגן לתפקיד סמנכ"לית ביטוחי רכב ודירה. דגן (40), לשעבר המשנה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר וסמנכ"לית בחטיבת הבריאות בכלל ביטוח, תצטרף להנהלת AIG בתחילת יוני.

דגן היא רואת חשבון בהכשרתה ובעלת תואר ראשון בכלכלה ובראיית חשבון ותואר שני במינהל עסקים בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית. בשנים האחרונות שימשה דגן גם כמרצה לביטוח באוניברסיטה העברית ובמכללה למינהל ועסקה בייעוץ אסטרטגי בתחום הביטוח.

ביטוח הרכב והדירה הוא אחד האגפים המרכזיים ב-AIG מבחינת היקפי פעילות. AIG היא חברת הביטוח היחידה בישראל המפעילה תוכנית ביטוח פרסונלית, AIG Safe Drive, במסגרתה נקבעת פרמיית הביטוח בהתאם לאיכות הנהיגה של המבוטח. נכון להיום, למעלה מ-30% מהפוליסות החדשות כוללות מערכת זו.

בתפקידה החדש תתמקד דגן בהמשך פיתוח ביטוחי הרכב והדירה של AIG.

לי דגן /  צילום: תמר מצפי
 לי דגן / צילום: תמר מצפי

העצה שעזרה לראש העיר

השר גלנט לומד בטבריה על ערך התואר האקדמי

הרבה בנייה יש בטבריה לאחרונה. שכונה של בתים צמודי קרקע ובתי קומות נבנית ביציאה הדרומית של העיר - שכונת מיכאלאנג'לו, ובנוסף, בשכונות אחרות מתבצעים פרויקטים במסגרת עיבוי, שיפוץ ושדרוג שכונות. וזה מה שהביא לביקור בטבריה את שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט.

במסגרת הביקור, גלנט נפגש עם ראש העיר טבריה, יוסי בן-דוד, וסגנו, דודיק אזולאי. את ארוחת הצהריים הם ערכו במלון רימונים גלי כנרת, והביקור הזה העלה אצל בן-דוד זכרונות רחוקים.

הרבה לפני שנעשה ראש העיר, בן-דוד היה ב-1993 קב"ט במלון בטבריה, אותו ניהל מיקי אבני, כיום מנכ"ל גלי כנרת. כשבן-דוד הכיר בין גלנט לאבני, הוא סיפר כי בזכות האחרון הוא נעשה ראש עיר. כיצד? כי זה לחץ עליו לצאת ללימודים אקדמיים, והוא החליט להקשיב לעצתו. 

יואב גלנט, יוסי בן דוד,  מיקי אבני / צילום: מיכה בר
 יואב גלנט, יוסי בן דוד, מיקי אבני / צילום: מיכה בר

ערב ירוק עמוק

בנק ההשקעות האמריקאי Rodman & Renshaw ערך בשבוע שעבר אירוע לגיוס משקיעי ביומד. בין הנוכחים, מנכ"לי חברות ביומד והיי-טק המקיימות קשרים עסקיים עם הבנק, נמנו מנכ"לית כן פייט, פנינה פישמן; מנכ"ל ביוקנסל, יונתן בורגין; נשיא פלוריסטם, יקי ינאי; אלי ארד ורני ליפשיץ מחברת מרחביה; מנהל יחידת המחקר בבורסה לניירות ערך, קובי אברמוב; עו"ד אילן גרזי ממשרד עורכי הדין פרל כהן צדק לצר ברץ; וצבי אלון, מנכ"ל חברת ראדא. מטעם Rodman & Renshaw היה שם נועם רובינשטיין, מנהל הדסק הישראלי בבנק.

על החלק האמנותי הייתה אחראית הזמרת ריטה. היא גם הביעה את התרשמותה מכך שהבנק מסייע לחברות היי-טק וביוטק ישראליות לגייס את ההון לפיתוח העסקים שלהן.

ריטה, נועם רובינשטיין /  צילום: שי שבירו
 ריטה, נועם רובינשטיין / צילום: שי שבירו

פנסוניק מגיעה, והסאקי איתה

החברה היפנית מקימה בארץ מטה לאיתור טכנולוגיות מקומיות בתחומה

כשנתיים לאחר ביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במטה קונצרן פנסוניק בטוקיו, יפן, וכשנה לאחר ביקורו הראשון בישראל של נשיא פנסוניק, קאזואירו טסוגה, מקימה פנסוניק מטה בישראל, תוך שיתוף-פעולה עם יורוקום, נציגתה בארץ מזה יותר מ-3 עשורים.

הפתיחה הרשמית צוינה במלון הילטון בתל-אביב במעמד בכירים מפנסוניק, בהם טורו נישידה, מנהל פנסוניק באזור אסיה-פסיפיק; הירוקי מיאג'י, מנהל פנסוניק סינגפור; טגישי הירויוקי, מנכ"ל פעילות מוצרים קמעונאיים בחברה; טושינרי יאשימה, מנהל פעילות מוצרים תעשייתיים; ושגריר יפן בישראל, קוזי טומיטה. מהצד של יורוקום היו באירוע היו"ר, שאול אלוביץ; והמנכ"ל, אילן גרינבוים.

המטה החדש יפעל לאתר עבור פנסוניק חדשנות טכנולוגית ישראליות בעולמות התוכן הקשורים לקונצרן.

לפנסוניק ישנם שיתופי-פעולה עם מספר חברות מישראל. לפני כשנה וחצי הקימה החברה מיזם משותף עם חברת טאואר המחזיקה בו 51%, ובמסגרתו העבירה פנסוניק את פעילות ייצור השבבים שלה ב-3 מפעלים ביפן לטובת השותפות. כמו כן, החברה משתפת פעולה עם חברת liveview הישראלית, שהטכנולוגיה שלה כבר מוטמעת במצלמות ה-Broadcast של פנסוניק.

מיד לאחר ההכרזה של נישידה על כוונת הקונצרן היפני לפתוח מטה בישראל, הוכנסו למקום כוסות סאקי מסורתיות מעץ, שהובאו במיוחד מיפן ומולאו בסאקי מקורי שגם הוא הובא מיפן. בשל מבנה הכוס המרובע עלה נציג פנסוניק לבמה, הסביר לנוכחים על הסיבה למבנה של הכוס וכיצד בדיוק שותים ממנה את משקה המלכים היפני. בתום ההסבר הקצר הרימו כל הנוכחים את הכוסות וצעקו "לחיים".

אילן גרינבוים, טורו נישידה / צילום: אביב חופי
 אילן גרינבוים, טורו נישידה / צילום: אביב חופי

פסברג וחולדאי מאלתרים

אינטל ועיריית תל-אביב חוגגים ב"עיר החכמה"

ענקית הטכנולוגיה אינטל ציינה שנה לפעילות מעבדות האינטרנט של הדברים ומאיץ הסטארט-אפים שלה. באירוע בגני התערוכה בתל-אביב בירכה מנכ"לית החברה בארץ, מקסין פסברג, את ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, על זכייתה של העיר במקום הראשון בתחרות ערים חכמות בברצלונה. מלכתחילה תכננה פסברג לומר דברים שהכינה בכתב, אבל כשעלתה לבמה החליטה לאלתר ו"לדבר מהלב".

חולדאי עלה אחריה, אף הוא עם נייר מוכן, אבל אז אמר שחשב לשאת נאום ובמקום זה הוא ידבר "באופן ישיר ובגובה העיניים". הוא הודה לאינטל על שיתוף-הפעולה עם העירייה בפרויקטים לקידום "עיר חכמה", בין היתר מיזם השכרת האופניים "תל-אופן", שעושה שימוש בטכנולוגיה של אינטל. כשסיים לדבר, התיישב לצד פסברג, והשניים התבדחו על כך ששניהם באו מוכנים, כמו שהם רגילים, אבל לבסוף תוכניות לחוד ומציאות לחוד, ולפעמים הכי טוב לאלתר.

באירוע השתתפו כ-300 מלקוחות ושותפי החברה, בהם גיא בר-נר, דירקטור מכירות דרום אירופה באינטל; גיל דבורה, אחד מיזמי The Floor - מרכז חדשנות פינטק ישראלי; ורועי רמון, מנהל תוכנית הסטארט-אפים של אינטל ישראל.

רועי רמון, רון חולדאי, גיל דבורה,  מקסין פסברג / צילום: רועי שפרניק
 רועי רמון, רון חולדאי, גיל דבורה, מקסין פסברג / צילום: רועי שפרניק