84% מהחיילים בסדיר: המותגים כלל לא פונים אלינו

עפ"י סקר שנערך בקרב 1,000 חיילים, 99% מהם משתמשים בפייסבוק, ההוצאה העיקרית שלהם היא על אוכל, ו-60% מהם מצליחים לחסוך ■ ואולם לדברי יניב ויצמן, מנכ"ל פרסום teenk, המפרסמים מפספסים אותם

חיילים במדים/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חיילים במדים/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

כ-200 אלף חיילים משרתים בשירות סדיר. בתחילת השנה עודכן שכרם, וכיום הוא עומד על 1,077-1,616 שקל בחודש לחייל לוחם, 784-1,176 שקל לתומך לחימה ו-540-810 שקל בחודש לאחרים - אך הם מוציאים בממוצע 1,320 שקל, כך על-פי סקר של משרד הפרסום teenk, המתמחה בשיווק, פרסום ותוכן לנוער ולצעירים, ובשיתוף עמוד הפייסבוק "חיילים מצייצים". 

הסקר נערך בקרב 1,000 חיילים בשירות חובה, 85% מהם בני 19-21. כ-39% הם חיילי עורף, 25% הם חיילים תומכי לחימה, ו-36% משרתים בשירות קרבי.

60% מהחיילים מספרים כי אינם מקבלים באופן קבוע כסף מהוריהם - לעומת 40% שמקבלים מהוריהם בממוצע 760 שקל בחודש. ההורים גם מנסים לצמצם עד כמה שניתן את הוצאות ילדיהם - ברוב המקרים הם משלמים את חשבון הטלפון הסלולרי של הילדים, ולרבים הם גם רוכשים את המכשיר.

על מה מוציאים החיילים הכי הרבה כסף? 50% ציינו כי עיקר כספם הולך על אוכל, 30% על בילויים, 11% על סיגריות, 4% על הוצאות דלק ורכב ו-4% על ביגוד. תדירות רכישת הבגדים לפי החיילים נמוכה למדי - פעם בחודש-שלושה לפי 38% מהנשאלים, פעם בשלושה-שישה חודשים לפי 31%.

60% מהחיילים טוענים כי בתקופת השירות הם מוציאים יותר מאשר התקופה שבה היו תלמידי תיכון, 23% מכלל החיילים ציינו כי הם אף עובדים במהלך השירות הצבאי, ושיעור דומה ציינו כי בכוונתם לעבוד.

"בשונה מהחיילים ששירתו לפני 5 שנים, מצב החיילים שונה היום: גם במהלך השירות הצבאי הם נשארים מחוברים לעולם שבחוץ. הסלולרי שלהם משאיר אותם מחוברים למעגלים החברתיים שלהם ולמפרסמים, אבל מבחינת המפרסמים הם מפוספסים", אומר יניב ויצמן, בעלי teenk.

דבריו מבוססים על כך שכ-84% מהנשאלים ציינו כי מותגים אינם פונים אליהם בתור חיילים. "יש פה הזדמנות שלא מנוצלת בכל תחום: אופנה, טכנולוגיה, מזון מהיר, תחבורה ציבורית ובילויים", הוא אומר. 

הוכחה לכך אולי אפשר לראות בשימוש הנמוך שלהם במסחר מקוון. רק 60% מהחיילים רכשו אונליין בשנה האחרונה לעומת 82% בשאר האוכלוסייה, לפי סקר של גוגל. כ-44% רכשו פרטי אופנה, ולמעלה מ-50% רכשו מוצרי טכנולוגיה או גאדג'טים.

החיבור של החיילים לעולם החיצון נעשה דרך אפליקציות: לפי עדות החיילים, 99% מהם מחוברים לפייסבוק, כ-97% מחוברים לוואטסאפ, 81.5% משתמשים ביו-טיוב באופן קבוע, ו-72% מחוברים לאינסטגרם. לפי הסקר, רק 18% מהחיילים משתמשים ברשת החברתית סנאפצ'ט באופן קבוע.

עם זאת, ויצמן מעריך כי המספר הזה מצוי בעלייה מתמדת ומהירה. "אנחנו מזהים תופעה מדהימה בכל הנוגע לסנאפצ'ט: זה התחיל משימוש בעיקר על-ידי ילדות בנות 12-14, והיום גם תיכוניסטים וחיילים משתמשים בה, והחשיפה עולה בקצב מסחרר".

אפליקציות אחרות שהחיילים ציינו כללו את גוגל פלוס וטינדר - כל אחת עם 10%, 5% מחוברים לטוויטר, ו-3% משתמשים בווייבר.

באופן מפתיע אולי, 60% מחיילי החובה מספרים כי הם מצליחים לחסוך. את הכסף שהם חוסכים, 35% מייעדים לחיי האזרחות, 32% ללימודים, ו-31% לטיול שאליו ייצאו אחרי השירות הצבאי. 2% חושבים קדימה וחוסכים לחתונה, ו-5% חוסכים לדירה. 

סקר חיילים
 סקר חיילים

סקר חיילים
 סקר חיילים

סקר חיילים
 סקר חיילים