עליות בסיום המסחר בבורסה; מניות הביטוח עלו בכ-1%

מגמה מעורבת באירופה; ירידות קלות בחוזים העתידיים בניו-יורק ■ היום תפורסם החלטת הריבית באירופה ■ דריכות בשווקים לקראת דוח התעסוקה מחר בארה"ב

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ה') בעליות שערים, על רקע המגמה המעורבת שחתמה אתמול את המסחר בוול סטריט, בעוד המשקיעים בארץ ובעולם ממתינים לנתונים חשובים שיפורסמו השבוע ובהמשך החודש. המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת, בעוד החוזים העתידיים על המסחר בניו-יורק יורדים.

 

אתמול פורסם ספר הבז', שהצביע על צמיחה מתונה בחודש וחצי האחרונים במרבית מחוזות הפד. הדוח שפרסם הבנק המרכזי הצביע עוד על שיפור בפעילות הכלכלית וצמיחה בשכר העובדים במרבית המחוזות. הנתון שפורסם היום הוא חלק ממכלול שלם של נתונים בהם מתחשב הפד בבואו להחליט האם להעלות את הריבית החודש בפגישה שתיערך ב-15 ביוני. נתון מהותי יותר הוא דוח התעסוקה שיתפרסם מחר. על פי התחזיות המוקדמות, המשק בארה"ב הוסיף בחודש מאי 163 אלף משרות חדשות, עלייה קלה לאחר הוספה של 160 אלף משרות באפריל. שיעור האבטלה צפוי לרדת ל-4.9% מ-5%. החוזים על הריבית מתמחרים כעת סיכוי של כ-25% להעלאת ריבית החודש.

באירופה התפרסמה היום החלטת הריבית והמדיניות המוניטרית בגוש האירו - שנשארה ללא שינוי. קונצנזוס האנליסטים הצביע על כך שהבנק המרכזי האירופי לא יפעל הפעם, בין היתר בשל הלחצים האינפלציונים המחודשים שנובעים מעליית מחירי הנפט. מעצבי המדיניות באירופה דרוכים לקראת משאל העם בבריטניה החודש, שיכריע האם המדינה תישאר באיחוד האירופי.

על רקע נתוני הצמיחה והיצוא המאכזבים שפורסמו בשבועות האחרונים, ארגון ה- OECD פרסם אתמול את התחזית החצי שנתית שלו לגבי המדינות החברות בארגון וחתך את תחזית הצמיחה של ישראל לרמה של 2.5% לעומת תחזית צמיחה קודמת שעמדה על כ-3%. (לסיפור המלא)

פרופ' אבי שמחון תקף בחריפות את מדיניות ההתערבות של בנק ישראל במט"ח

 

חברת הכבלים yes, חברת הבת של בזק , הודיעה הבוקר על תקלה נרחבת בשידורים שלה בעקבות שיבושים בלוויין עמוס 2, שמפעילה חברת חלל תקשורת . התקלה הסתיימה לאחר מספר שעות והשידורים חזרו לסדרם.

לאומי  הודיע היום כי חתם עם ועד העובדים על הסכם פרישה מרצון של 700 עובדים עד סוף השנה. העובדים שייפרשו יקבלו הטבות שונות שעלותם נאמדת בכ-400 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

לאחר שה-FDA הודיע השבוע לטבע  על עיכוב בקבלת האישור לתרופה המקורית SD-809 בקרדיט סוויס מעריכים כי תהיה לכך "השפעה שלילית צנועה" על החברה. 

אתמול פורסם כי אמיר נחום, בעל השליטה באורתם סהר , נחקר ברשות ניירות ערך בחשד לביצוע עבירות של הטעיית משקיעים, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, עבירות מירמה והפרת אמונים, עבירות הלבנת הון ועבירות מס.

חברות הביטוח שדיווחו השבוע על תוצאותיהן ספגו הפסדים כבדים ברבעון הראשון. נציין את מגדל ביטוח  שרשמה הפסד של כ-500 מיליון שקל.

חברת נקסטקום , העוסקת בתכנון, הקמה ותחזוקה של תשתיות ופתרונות בתחומי התקשורת והאנרגיה המתחדשת, דיווחה היום על הסכם לביצוע פרויקט נרחב לחידוש והפעלת תשתיות חשמל ותקשורת בקיבוץ דפנה. היקף ההסכם מוערך בכ-50 מיליון שקל.