בנק לאומי בהסכם עם ועד העובדים: 700 עובדים יפרשו מרצון

הבנק מציע לפורשים פיצויים מוגדלים של עד 270% ■ העלות הצפויה של תוכנית ההתייעלות: כ-400 מיליון שקל ■ למדריך ומחשבון פרישה

בנק לאומי דיווח היום (ה') לבורסה כי דירקטוריון הבנק אישר אתמול תוכנית התייעלות, הצפויה להביא לפרישה מרצון של כ-700 עובדים עד לסוף השנה, וכוללת פיצויים מוגדלים של עד 270%.

הודות להקלה בהון שניתנה בהוראת ההתייעלות של בנק ישראל שפורסמה בחודש דצמבר 2015, תוכנית הפרישה מרצון כוללת תנאים מיטביים ביחס לתוכניות פרישה מרצון. הבנק יאפשר היענות במשך תקופה קצרה יחסית.

תוכנית זו נעשית לאחר שבשנים 2012-2015 יושמה תוכנית שבמסגרתה מצבת המשרות בקבוצה קטנה ב-1,400 משרות.

על-פי הדיווח, העלות הצפויה של התוכנית הינה כ-400 מיליון שקל.

לשם התנעת תוכנית ההתייעלות והירתמות ציבור העובדים וארגון העובדים, הנהלת הבנק הגיעה להסכמה עם ארגון העובדים, לתשלום מענק הירתמות חד פעמי. המענק כאמור ישולם לעובדים שמאוגדים בהסכמים קיבוציים בלבד ולא לעובדים שמועסקים בחוזים אישיים ולא לנושאי משרה בבנק. העלות הכוללת הצפויה של המענק כאמור הינה כ-150 מיליון שקל.

מנכ"לית הבנק רקפת רוסק-עמינח ציינה עם פרסום הדיווח כי "תוכנית ההתייעלות הינה צעד נוסף והכרחי בהתאמת לאומי לבנקאות המחר. השינויים הדרמטיים בסביבת הפעילות מחייבים ארגונים מובילים בכלל ובנקים בפרט להפגין יעילות תפעולית וגמישות ניהולית. לאומי ממשיך ביישום אסטרטגיה זאת, בהמשך לתוכניות ההתייעלות שבוצעו בשנים האחרונות".

ועד העובדים הדגיש בחוזר רשמי לעובדים כי "הפרישה תהיה מרצון ורק מרצונו של העובד. אם אף אחד לא ירצה, אף אחד לא יפרוש". גורמים בוועד הוסיפו כי "המו"מ כמעט ופוצץ על כך שלא רצו לתת את המענק לכל העובדים, קבועים וזמניים כאחד, אלא רק לקבועים. נעמדנו על הרגליים האחוריות. מי שצריך בעיקר את הכסף הזה הם העובדים הזמניים ואנו שמחים שהבנק הבין זאת".