פרס מקבל אות הוקרה, יאיר סרוסי ויהודית ברוניצקי מקבלים תואר

וגם: למיליארדר הקנדי אלכס שניידר נמאס מהשותפות עם דונלד טראמפ

יאיר סרוסי ויהודית ברוניצקי מקבלים תואר

גם שמעון פרס קיבל אות הוקרה בחולון וקרא לסטודנטים: "הפכו למהנדסי ומעצבי העתיד"

ביום רביעי השבוע נערך טקס חלוקת תואר בוגר ותואר מוסמך של HIT מכון טכנולוגי חולון, בהיכל הטוטו החדש של העיר. במסגרת האירוע הוענקו אות הוקרה למפעל חיים לנשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס; וכן תואר לשם כבוד באירוע ליאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים; וליהודית ברוניצקי, מייסדת אורמת.

פרס, שאוהב מאוד לדבר בפני קהל צעיר, חרג מהזמן שהוקצב לו ודיבר על חזון העתיד שלו ועל יכולתם של הסטודנטים לבנות עתיד טוב יותר לכולנו ולחלום. "אתם מסיימים היום את הלימודים והופכים מתלמידי עיצוב והנדסה למהנדסי ומעצבי העתיד. האחריות של המחר של כולנו מונחת על כתפיכם. אל תלכו על בטוח, תחלמו בגדול ותהפכו את הבעיה של היום למדע שאתם רוצים לפתח מחר", אמר פרס וזכה למחיאות כפיים נלהבות מהסטודנטים.

באירוע נכחו גם נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב; פנחס (פיני) כהן, יו"ר חבר הנאמנים, יו"ר קרן נוי לתשתיות ואנרגיה ויו"ר ושותף בחברת אמריקה ישראל להשקעות, אשר תרם קרן מלגות חדשה של 180 אלף שקל עבור פרויקטים פורצי דרך; וצבי טרופ, יו"ר הוועד המנהל.

בטקס הוענקו תארים ל-767 בוגרי B.A ו-M.A מכל הפקולטות, אשר הצטרפו ליותר מ-12 אלף בוגרי המכון בתחומי המדע, הטכנולוגיה והעיצוב.

למען עתיד ילדינו: עוד מינוי בקרדן לרכטרים

אלון רכטר, בנו של איתן רכטר מבעלי השליטה בקרדן, ישמש כמנכ"ל חברת מיקדן

אסיפת בעלי המניות של חברת קרדן נדל"ן, הצפויה להתכנס בשבוע הבא, תתבקש לאשר את מינוי אלון רכטר, בנו של איתן רכטר, אחד מבעלי השליטה בקבוצה, לתפקיד מנכ"ל החברה הפרטית מיקדן.

בתפקידו החדש רכטר ג'וניור צפוי ליהנות משכר חודשי ברוטו של 36 אלף שקל בשנת הכהונה הראשונה שלו, ולאחר מכן יעלה שכרו החודשי ל-38 אלף שקל, צמוד למדד המחירים לצרכן. בנוסף יקבל רכטר מהחברה רכב בשווי של עד 180 אלף שקל, תנאים והטבות נוספות, ויהיה זכאי למענק שנתי של 2-4 משכורות, בהתאם לאישור דירקטוריון מיקדן.

רכטר מכהן מיולי 2015 כסמנכ"ל תפעול וכמשנה למנכ"ל מיקדן בהיקף משרה של 70%, וברבעון הראשון של 2016 עלות שכרו בתפקיד זה התקרבה ל-100 אלף שקל.

בקרדן נדל"ן הסבירו כי "לאור הצלחתו של רכטר בתפקידו הנוכחי כסמנכ"ל תפעול ומשנה למנכ"ל, הביע מר יוסי קנטי, יו"ר דירקטוריון מיקדן ומנכ"ל מיקדן בפועל, את רצונו למנותו למנכ"ל מיקדן". לאחר המינוי צפוי קנטי להישאר בתפקיד היו"ר.

מיקדן, בה מחזיקה קרדן נדל"ן 40%, עוסקת בניהול ובאחזקת כ-90 מבני משרדים, מרכזי מסחר וקניונים, מבני מגורים, פארקים תעשייתיים, מבני תעשייה וחניונים ברחבי הארץ. השותפים של קרדן במיקדן הם שיכון ובינוי (40%), ויוסי קנטי (20%).

עוד ציינו בקרדן נדל"ן כי בנוסף לקנטי, "גם מר תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי, וכן נציגי החברה בדירקטוריון מיקדן סבורים כי מר רכטר הינו המועמד הטבעי למילוי תפקיד מנכ"ל מיקדן".

רכטר הוא בעל תואר ראשון במינהל עסקים, ומ-2004 הוא אחראי על ניהול ותיפעול רכישת נכסים בחברה פרטית הפועלת בגרמניה. ב-2011 ייסד וכיהן כמנכ"ל חברה העוסקת ביזמות נדל"ן באמצעות תמ"א 38.

אלון רכטר אינו היחיד מבין הדור השני למשפחת רכטר שמעורב בקרדן. קרדן יזמות מחזיקה ב-22% ממניות חברת BFTV (Baby First TV), המפעילה ערוץ טלוויזיה לתינוקות ופעוטות, שהוקמה בידי שרון רכטר, בתו של איתן רכטר; ובן זוגה, גיא אורנים. עלות שכרם של השניים מקרדן ב-2015 הייתה 234 ו-303 אלף דולר, בהתאמה.

טל רכטר, בתו של איתן רכטר, הועסקה ממארס 2014 עד אוקטובר 2015 כמנהלת חנות האונליין ב-BFTV ונהנתה משכר בעלות של כ-170 אלף שקל עבור תפקיד זה; ואילו בנו, יובל רכטר, המכהן מיולי 2014 כמנהל פיתוח עסקי ב-BFTV Mobile, נהנה אשתקד בתפקידו משכר בעלות של כ-560 אלף שקל. 

איתן רכטר / צילום: תמר מצפי
 איתן רכטר / צילום: תמר מצפי

המרתון של השופט העיוור מגיע לישראל

השופט האמריקאי ריצ'רד ברנשטיין מעוניין לקדם מיזם לנגישות עם אבנר סטפק ומשפחת רודרמן

השבוע מגיע לארץ ריצ'רד ברנשטיין, שופט בית המשפט העליון במישיגן, ארה"ב. ברנשטיין, עיוור מלידה, נחשב לסמל לקידומם ומאבקם של אנשים עם מוגבלות ברשויות בארה"ב, לא רק מתוקף התקדים שלו כמי שמתנהל כשופט למרות המגבלה. בתחילת דרכו כעורך דין הוא נלחם למען זכויות ונגישות אנשים עם מוגבלות, פרץ דרך וקבע סטדנרטים לאומיים בארה"ב.

כעורך דין הוביל ברנשטיין תיקים בהם נלחם על התקנת מעליות לנכים לאוטובוסים בדטרויט וכן נאבק באוניברסיטת מישיגן כדי שזו תנגיש את מרחבי האוניברסיטה לסטודנטים יוצאי צבא עם מוגבלות ולמען הנגשת תשתיות עירוניות ברחבי ארה"ב.

העיוורון גם לא מפריע לשופט להיות חובב מרתונים. הוא כבר השתתף ב-19 כאלה, וגם באחד מביקוריו הקודמים בארץ, השתתף בחצי טריאתלון באילת.

מאבקו למען אנשים עם מוגבלויות הוא זה שמביא אותו עתה לארץ. ברנשטיין יהיה אורח הכבוד באירוע ההשקה של מיזם "עסק שווה". המיזם, שיושק ביום ראשון, אמור לקדם תעסוקה איכותית של אנשים עם מוגבלות. לאירוע הוזמנו כ-100 בכירי המשק, מנכ"לים ואנשי עסקים, אותם יארחו במרכז "נא לגעת" ביפו.

מובילי המיזם הם אבנר סטפק, מבעלי מיטב דש; שירה וג'יי רודרמן, מנכ"לית ונשיא קרן משפחת רודרמן בהתאמה; מיכל צוק, המשנה למנכ"ל וממונה על התעסוקה במשרד הכלכלה והתעשייה; דפנה מאור, מנהלת המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות במשרד הכלכלה והתעשייה; וד"ר סיגל שלח, מנכ"לית ג'וינט ישראל-תבת. 

ברנשטיין / צילום: דאגלס אלבינגר
 ברנשטיין / צילום: דאגלס אלבינגר

לאלכס שניידר נמאס מהשותפות עם טראמפ

המיליארדר הקנדי, שהיה בעלי מכבי תל-אביב בכדורגל, רוצה למכור את חלקו במגדל בטורונטו

אלכס שניידר, ממייסדי חברת ההחזקות Midland Group העוסקת בתחומי הפלדה, החקלאות, הנדל"ן, הספנות והייצור התעשייתי, זכור בארץ בעיקר מתקופתו כבעלים של מכבי תל-אביב לכדורגל, עד שמכר אותה לאיש עסקים יהודי-קנדי אחר - מיטש גולדהאר. לפני כחצי שנה הוא גם השקיע 39 מיליון שקל בחברת הנדל"ן מישורים שבשליטת היזם גיל בלוטרייך, תמורת 21% מההחזקות.

החדשות בימים אלה בנוגע אליו מגיעות מטורונטו, כאשר בבלומברג מדווח כי הוא מעוניין למכור את חלקו במגדל הדירות טראמפ, אותו בנה יחד עם המועמד לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ

הכול החל כאשר טראמפ מכר את שמו לצורך הקמת בניין, שהיה אמור להיות אז השני בגובהו בקנדה, שישמש כמלון וכבית דירות לשניידר. אחרי אינספור דחיות הפרויקט נפתח ב-2012, אבל בינתיים נפתחו במקביל הרבה בתי-מלון של 5 כוכבים בעיר, ובהתאם התפוסה הייתה נמוכה מהתחזיות של טראמפ, והמחירים צנחו. בנוסף, הוגשה תביעה על-ידי לקוחות שרכשו כהשקעה יחידות נופש במלון, אחרי שגילו כי הם צריכים לשלם עמלת ניהול שנתית.

שניידר, יש לציין, מעולם לא היה מעורב קודם לכן בפרויקט נדל"ני גדול, כך שאולי אין להתפלא שהעסק לא התרומם, ועכשיו הוא רוצה לנטוש. שניידר מנהל בשלב זה שיחות עם השוכר של הבניין, בנק Raiffeisen, כאשר תג המחיר שניתן הוא 300 מיליון דולר.

עו"ד סיימון צוקר, המייצג את חברת Talon שבבעלות שניידר, אמר כי "אלכס והבנק עובדים יחד למציאת פתרון", וכן כי "אלכס אינו מעוניין עוד בסוג זה של השקעה".

מהצד של טראמפ, כך נדמה, לא נרשמה התרגשות מהמהלך הדרמטי, לפחות לא כלפי חוץ. "יש לנו הסכם ארוך-טווח לניהול הנכס ונמשיך לספק את השירות באיכות הגבוהה עבור השוכרים", אמר אלן גרטן, סגן נשיא ב-The Trump Organization. "אנו מחכים לעבוד עם הרוכש החדש, ובכל אופן, לאף אחד מהרוכשים החדשים לא תהיה הרשות להחליף את טראמפ".

אלכס שניידר / צילום: בלומברג
 אלכס שניידר / צילום: בלומברג

ההשקעה ששווה זהב

מפתח "כיפת ברזל" מחבר בין העולם הביטחוני והעסקי

השבוע התקיים אירוע הלקוחות העסקיים השנתי של לאומי קארד במרכז פרס לשלום. את האורחים קיבלו היו"רית תמר יסעור, המנכ"ל חגי הלר וסמנכ"ל לקוחות עסקיים ניר נוסבאום.

האורחים שהגיעו שמעו הרצאה מפי דני גולד, מפתח "כיפת ברזל", רגע לפני שהוא חוזר למשרד הביטחון כראש מפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית).

בהרצאתו סיפר גולד כי השיקולים בעולם הביטחוני, ובאופן ספציפי לגבי "כיפת ברזל", דומים לאלה שבעולם העסקי. "המערכת פותחה לאחר שזוהו צרכים, ובהתאם להם נעשה פיתוח טכנולוגי מתוחכם באמצעות צוות מגוון ביותר של אנשים", הוא אמר.

לדבריו, "'כיפת ברזל', שפותחה כנגד כל הסיכויים והקשיים, היא דוגמה לפרויקט נדיר שבו לוקחים מקסימום סיכונים בהשקעות וגם חייבים להרוויח בצורה מקסימלית".

הלר, שהודיע לאחרונה על סיום תפקידו בלאומי קארד, התייחס למצב המשק וציין כי "הגידול בפעילות בכרטיסי האשראי בארבעת החודשים הראשונים של השנה בהשוואה לשנה קודמת, מלמד על המשך הצמיחה של הפעילות הצרכנית, אולם אין בגידול זה כדי להצביע על אופטימיות ממנה ניתן להקיש על מצב המשק בכללותו".

הלר הוסיף כי "שיעור הצמיחה במשק נמצא במגמת האטה. נתוני הגידול בצריכה הפרטית מרסנים רק חלק ממגמת הקיטון, אולם אין בכך כדי להפוך את המגמה".

עוד היו באירוע: קובי סקאל מקבוצת סקאל; משה גולברי, מנכ"ל ובעלים של רשת האופנה גולברי; הראל ויזל, מנכ"ל פוקס; סמדר אשכנזי, מנכ"לית סטודיו C; דודי מנטין, מנכ"ל ריקושט; דב קרומר, המשנה למנכ"ל מפעל הפיס; אייל וחיים רביד, בעלי רשת ויקטורי; שי פלדמן, מנכ"ל AIG; שחר תורג'מן, מנכ"ל הדקה ה-90; אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים; אורן רוזנבליט, מנכ"ל נמרוד; זיו רוזן, מנכ"ל גוליבר; אבי אדרי, מבעלי סינמה סיטי; שוקי שוורץ, מנכ"ל ובעלים של טולמנ'ס; ערן וולף, מנכ"ל מימון ישיר; רוני שוורץ, מנכ"ל עמינח; שלום מוליוב, מנכ"ל אדידס ישראל; אלי גליקמן, מנכ"ל חברת החשמל לשעבר; ויוסי אירני, הבעלים של פקטורי 54. 

הלר (מימין) עם גולד / צילום: רפי דלויה
 הלר (מימין) עם גולד / צילום: רפי דלויה