גרייט דיגיטל קונה את פעילות ריפרש של אדם שוב

שוב: "אחרי שנים של עבודה בניהול לקוחות, החלטתי למכור את הפעילות ולפנות לאפיקים עסקיים אחרים" ■ בין לקוחות ריפרש: AM:PM, דור-אלון, KPMG והסתדרות המורים

האם ענף הפרסום הדיגיטלי מאמץ מגמה של קונסולידציה? ל"גלובס" נודע כי חברת הפרסום הדיגיטלי גרייט דיגיטל פרטנרס רוכשת את פעילות חברת ריפרש, שבבעלות אדם שוב. ריפרש היא בין החברות המתמחות הראשונות והבולטות בתחום המדיה החברתית. המהלך אינו כולל הצטרפות של שוב לשותפים בגרייט, אלא יציאה החוצה - זאת לאחר מיזוג לקוחות ריפרש אל תוך גרייט באופן הדרגתי.

רק לאחרונה חשף "גלובס" כי חברת דיגיטל אחרת, GO אינטראקטיב שבבעלות אדיר רגב, נמצאת במו"מ וצפויה למכור מניות למשרד הפרסום אדלר-חומסקי. בשונה מהעסקה של גרייט עם ריפרש, העסקה תשאיר את רגב עם כמחצית מהמניות, והמהלך לא יוביל להיעלמות המשרד. על-פי התוכנית המתגבשת, מדיה אינטראקשן של אדלר-חומסקי תתמזג עם האופרציה של GO, והחברה הממוזגת תישאר נפרדת מאדלר-חומסקי, אך גם ליצור כוח דיגיטלי חזק יותר.

גרייט דיגיטל פרטנרס היא מהמשרדים הוותיקים בתחום הדיגיטל, ומייסדיה גיא סעד וערן ארדן נחשבים ל"דור המייסדים" של הפרסום הדיגיטלי בישראל. עם השנים הוכנסו לחברה שותפים נוספים - איתמר בר, רז מסינג וערן לופו. החברה מתיימרת להציע מגוון רחב של שירותי פרסום תחת קורת גג אחת - בין היתר שירותי אסטרטגיה, קריאייטיב ומדיה, ותחומים הנחשבים כ"גרעין הקשה" בתחום הדיגיטל, כמו ניהול דאטה שיווקי באמצעות מערכות DMP, ניהול רשתות חברתיות, פיתוח נכסים דיגיטליים, ניטור שיחה ברשת ופיתוח והפקת תוכן. עם לקוחותיה של גרייט נמנים בין היתר יוניליוור ישראל, קבוצת שלמה סיקטס, נירלט, נייקי ישראל, קבוצת גולף, לופטהנזה והבורסה לניירות ערך.

בגרייט כבר קיימת כיום מחלקת מדיה חברתית המנהלת עמודי פייסבוק לחברות בישראל, אך רכישת ריפרש אמורה להרחיב פעילות זאת.

"הייתי זקוק לשינוי"

שוב, בעלי ריפרש, הקים את החברה לאחר עשור שבו כיהן בתפקידים בכירים בעולם התקשורת, בין היתר ככתב גל"צ בכנסת, כתב בחדשות 2, עורך בחדשות 10 ומרצה במרכז הבינתחומי הרצליה. הוא היה מהחלוצים בתחום המדיה החברתית, ועם לקוחותיו נמנים גופים כמו רשת הסופרמרקטים AM:PM, דור-אלון, KPMG, הסתדרות המורים, יבואנית המשקאות הכרם וקניון שבעת הכוכבים.

נראה כי לאחר עשר שנים של ניהול חברה ולקוחות, נזקק שוב לגיוון ובשנתיים האחרונות הוא פנה לעסקים נוספים במקביל לניהול ריפרש - בעיקר בתחום הנדל"ן. בנוסף, הוא משמש מנטור שיווקי לסטארט-אפים באקסלרטורים של בוגרי יחידת 8200 ושל גוגל קמפוס.

"אחרי שנים של עבודה בתחום של ניהול הלקוחות הייתי זקוק לשינוי בחיי והחלטתי למכור את הפעילות ולפנות לאפיקים עסקיים אחרים", אומר שוב. "התרשמתי מאוד מהיכולות המקצועיות של הצוותים בגרייט והרגשתי שזהו הצעד הנכון כדי לאפשר ללקוחות ריפרש לעבור באופן חלק קדימה".

גיא סעד, מנכ"ל גרייט, אמר: "אנחנו שמחים על הצטרפותם של לקוחות ועובדי ריפרש לסיירת של גרייט, ונעשה הכול כדי לתת להם מענה אסטרטגי בכלל הזירות הדיגיטליות".