לשכת עוה"ד שוקלת הליך משמעתי נגד עו"ד יוסי כהן

ועדת האתיקה של הלשכה הודיעה לעו"ד יוסי כהן, פרקליטה של משפחת נתניהו, כי עליו למסור את תגובתו לתלונה שהגישה נגדו הנהלת בתי המשפט בשל הביקורת שמתח על השופטת פרויז'ינין

עורך דין יוסי כהן/ צילום: אוריה תדמור
עורך דין יוסי כהן/ צילום: אוריה תדמור

ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין הודיעה לעו"ד יוסי כהן, פרקליטה של משפחת נתניהו, כי עליו למסור את תגובתו לתלונה שהגישה נגדו הנהלת בתי המשפט בשל הביקורת הבוטה שמתח על השופטת דיתה פרויז'ינין, נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, שקיבלה את תביעת עוד מעון ראש הממשלה לשעבר גיא אליהו.

"על פני הדברים, מעיון בחומר עולה כי התבטאויותיך אינן עולות בקנה אחד עם כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין, ובדעת ועדת האתיקה, בהתאם לתגובתך, לשקול נקיטת הליך משמעתי נגדך", כתבה רכזת ועדת האתיקה, מיכל קרסוצקי-יחזקאל, במכתב ששלחה לעו"ד כהן.

נזכיר כי ביום רביעי האחרון הגישה הנהלת בתי המשפט, באמצעות היעוץ המשפטי עו"ד ברק לייזר, ללשכת עורכי הדין תלונה משמעתית נגד כהן, בעקבות התבטאויותיו החריפות נגד השופטת פרוז'ינין.

כהן תקף את השופטת פרויז'ינין, שקבעה כי שרה נתניהו התנהגה כ"מעסיקה פוגענית" כלפי גיא אליהו, באומרו, בין היתר, כי "היחס הפוגעני האמיתי הוא של השופטת פרויז'ינין, שכצפוי התעלמה באופן בוטה ומוטה מעדותה של הגברת נתניהו".

 

בתלונה שהגישה הנהלת בתי המשפט נאמר כי "בדבריו מרמז לכאורה עו"ד כהן על כך שכבוד הנשיאה פרויז'ינין התבססה על שיקולים בלתי עניינים בפסק דינה, ובכלל זה מעצם העובדה שמדובר ברעייתו של ראש הממשלה. מדובר בהתבטאויות קשות וחסרות אחריות, החורגות מכללי הביקורת המקובלים ומעיקרון חופש הביטוי".

לטענת הנהלת המשפט, "בדבריו של עו"ד כהן יש כדי לבזות את כבוד בית הדין, להלך עליו אימים, להטיל דופי ביושרו ובשיקול-דעתו של היושב בדין ולקעקע את הלגיטימיות של מערכת בתי המשפט בקרב הציבור. הפצת מסרים מסוג זה, מצד עורך דין שחב חובה מוגברת כקצין בית המשפט, חמורה שבעתיים, ואין לעבור עליה לסדר היום".

בהמשך, עו"ד יוסי כהן הוציא הודעה מעודכנת משלו, ככל הנראה לאור האיומים בהעמדתו לדין משמעתי, ומסר: "אני מעריך ומכבד את כל הערכאות השיפוטיות והשופטים ונוהג בהם בכבוד. הביקורת שלי על בית הדין האזורי התמקדה בהליך משפטי מסוים שפגע בזכויותיה של הגברת נתניהו להביא עדים. אין ולא הייתה לי כל כוונה לפגוע אישית בשופטת. אני מצטער אם הדברים הובנו אחרת".