חדשות 10: "דברי רמי סדן נגד ש"ס לא מקובלים עלינו בשום דרך"

(עדכון) - לפי דיווחים, סדן אמר בישיבת חדשות 10: "אני שונא את מצביעי ש"ס ואת דרעי הגנב" ■ סדן מכחיש ■ דרעי וש"ס: "להדיח אותו - או שנעתור דחוף לבג"ץ"

אריה דרעי, רמי סדן / צילום: תמר מצפי, צילום מסך
אריה דרעי, רמי סדן / צילום: תמר מצפי, צילום מסך

יו"ר חדשות 10 הטרי, רמי סדן, ניסה עוד אתמול (ב') להתמודד על תפקיד דובר משרד הביטחון ולקח חלק במיונים לתפקיד. ל"גלובס" נודע כי שעות לפני שנבחר לתפקיד יו"ר חברת החדשות, התמודד סדן - איש יחסי ציבור ולוביסט - על תפקיד דובר המשרד הממשלתי.

סדן, ששימש כיועצם האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בין השנים 1996-99, נבחר בתמיכה של בעלי המניות של ערוץ 10 ליו"ר של חברת החדשות של הערוץ.

למעשה, סדן לא הגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר חדשות 10 עד לפני ההצבעה אתמול, ולא זכה בתמיכת יתר נציגי הציבור לתפקיד, שהצביעו נגדו.

פרט לקרבתו של סדן לראש הממשלה וביקורת שהשמיע בעבר על "רדיפה" של התקשורת נגד הזוג נתניהו, מרחפת עננה סביב בחירתו על רקע דברים שאמר בישיבה עצמה. עיתון "הארץ" פרסם הבוקר (ג') כי סדן אמר בישיבת הדירקטוריון של חדשות 10 אמש: "בואו נודה על האמת - אני כמוכם באליטה שונא את מצביעי ש"ס ואת אריה דרעי הגנב". 

חודורוב: "מינוי בעייתי" 

"המינוי בעייתי", אמר הבוקר לגלי צה"ל יו"ר ועד העובדים בערוץ 10, מתן חודורוב, שטען כי יש לפסול את המינוי של סדן. "מדובר באדם שמקורב לנתניהו, והוא סוג של זרועו הארוכה. אנחנו יודעים שהוא לא היה המועמד המוביל לתפקיד, הוא אחד מ-4 נציגים, ומתוכם המועמד המוביל היה איתן זינגר, אבל מסיבה לא ברורה יממה לפני הדיון בדירקטוריון התהפכה עמדתם של בעלי המניות. סדן גם חבר בהנהלת אגודה שקראה לסגירת ערוץ 10".

חודורוב התנצל בשם החברה על הדברים שאמר סדן, והוסיף כי הדברים אינם מייצגים את עמדת החברה. "אני קורה לדירקטוריון לחשב מסלול מחדש". לדבריו, "ההליך לבחירת סדן כולו היה לקוי".

דבריו של חודורוב מצטרפים לאלה שהשמיע אתמול בערוץ 10 עצמו מגיש תוכנית הלילה אסף הראל, ובו תקף את בחירתו של יו"ר החדשות החדש. ל"גלובס" נודע כי הראל לא קיבל כל הערה מכיוונה של הנהלת הערוץ. 

■ אסף הראל בשידור על מינוי רמי סדן: "משהו רקוב בממלכת נתניהו"

דרעי: להדיח את סדן 

בתוך כך נרשמה שורה של גינויים במערכת הפוליטית על בחירתו בתגובה לדבריו של רמי סדן. בתנועת ש"ס דורשים להדיח סדן באופן מיידי, ואם לא הם יפנו בעתירה דחופה לבג"ץ נגד המינוי. בכירי ש"ס פנו במכתב דחוף ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, שבו נכתב: "אוי לעיניים שכך רואות... לא יעלה על הדעת כי מי שמינויו מוסדר בחוק הרשות השניה ותפקידו נושא אופי ציבורי כה מובהק, משמעותי ומרחיק לכת, אשר אחראי באופן ישיר על הכתבת סדר היום הציבורי במדינת ישראל, מגלה כבר במעמד ההתמודדות לתפקיד דעות חשוכות וסדורות המדירות מהשיח הציבורי ציבור שלם, והכל בנימת זלזול שלא נשמעה במחוזותינו זה זמן רב".

עוד נכתב בפנייה ליועמ"ש: "על כרחך אתה שואל איזה ליקוי מאורות נדרש כדי שחברי הדירקטוריון יבחרו באדם זה, שאלו הם דבריו וזוהי שפתו? התשובה היא כי כל נציגי הציבור בדירקטוריון התנגדו למינוי המקומם, ומר סדן נבחר לתפקיד בקולות נציגי בעל השליטה בלבד, אשר מעלו לכאורה בתפקידם וקיימו, כך מסתבר, את הוראות בעל השליטה המושך בחוטים. לאור האמור, אבקשך לפעול לאלתר לעיכוב המינוי".

בכירי ש"ס הבהירו כי הם לא מתכוונים לוותר ומבהירים באמצעות עו"ד קידר כי אם סדן לא ייפסל לאלתר תוגש בתום 24 שעות ממועד שליחת המכתב עתירה דחופה לבג"ץ.

מוקדם יותר יו"ר ש"ס אריה דרעי כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "בישראל 2016 יש גזענות. בישראל 2016 בזים לציבור המזרחי. בישראל 2016 יש מי שמרשה לעצמו להתנשא על ציבור שלם שהוא חלק ממדינת ישראל. לא בפומבי ולא בישיבת דירקטוריון סגורה. אני קורא לראש הממשלה, המכהן גם כשר התקשורת, לחברי הממשלה ולחברי הכנסת להשמיע את קולם. ההתקפה הבזויה הזו נגד ציבור שלם רק בשל מוצאו לא יכולה לעבור לסדר היום בשום צורה".

ח"כ שלי יחימוביץ' קראה לדירקטוריון חדשות 10, לשר התקשורת נתניהו, ולמועצת הרשות השנייה להדיח לאלתר מתפקיד יו"ר הדירקטוריון את רמי סדן. "מלכתחילה מדובר בבחירה אומללה, תמוהה ובלתי מקצועית בעליל של לוביסט ומאכער המקורב לנתניהו, אולם דברי הגזענות והבלע שאמר בדירקטוריון כנגד עדות המזרח הן חציית קו אדום חמורה ביותר, ההופכת אותו לבלתי כשיר למלא את התפקיד הרגיש".

יחימוביץ', ח"כ איציק וקנין וחברי כנסת אחרים בקשו לקיים על מינויו של סדן דיון מהיר בוועדת הכלכלה של הכנסת.

ח"כ נחמן שי אמר כי "ערוץ 10 הוא אמנם ערוץ פרטי, אבל הוא משדר במרחב הציבורי, וחלות עליו אמות-מידה ואתיקה ציבוריות ועיתונאיות. דבריו של סדן הם בלתי קבילים ובלתי נסבלים. הוא אינו מבין את תפקידו הציבורי שזה עתה החל בו. אני קורא לו שיתפטר עכשיו ויחסוך מאיתנו את הנזקים הצפויים מכהונתו". 

 

ומה אומר סדן? 

סדן מסר בתגובה: "להד"ם. מודאגים מהמינוי מנסים לסכסך בתוך הציבור הדתי. אני חי באהבה גדולה עם הציבור הספרדי וסבור כי יש לתת לו יותר מקום גם בשדה התקשורת".

לשאלה האם הוא עדיין מועמד לתפקיד דובר משרד הביטחון, ענה סדן: "לא". 

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "בהמשך לפרסום הבוקר בעיתון 'הארץ', אנו מבקשים להבהיר כי לאחר שנאמרו הדברים על-ידי מר רמי סדן בישיבת דירקטוריון חדשות 10, נוכחים בישיבה הפסיקו את דבריו מיד ואמרו כי הדברים אינם מקובלים עליהם.

"הציטוטים שהשמיע מר סדן במהלך הישיבה, שבה הציג את מועמדותו לתפקיד יו"ר דירקטוריון חדשות 10, כחלק מסקירה של תפיסת עולמו - לא מקובלים בשום דרך על חדשות 10, עובדיה ועיתונאיה".

עו"ד נדאל עות'מאן, מנהל המטה למאבק בגזענות, מסר בתגובה כי "במדינת ישראל ישנם גופים בעלי חשיבות ציבורית נכבדת, שהדעת אינה משלימה כי בראשם יעמדו אנשים בעלי דעות מוטות וחשוכות ואף גזעניות, המדירות ומשפילות פלחים נרחבים מהאוכלוסייה. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כשמדובר על חברת החדשות של ערוץ 10, ששימשה בשנים האחרונות כר עיתונאי פורה לקידום תחקירים, כתבות לתועלת הציבור והדמוקרטיה בכללותה. דבריו של מר סדן, אם אכן נאמרו - עדיף היה שלא היו יוצאים לאוויר העולם, ועל ראש הממשלה כשר התקשורת לפעול לביטול המינוי".