אורי לוי: "מישהו מנסה לפגוע בילדים שלי. אצא למלחמה"

העיתונאי והשדר הוותיק פרסם פוסט זועם בפייסבוק, בו הוא טוען כי לקראת פרישתו מרשות השידור, האוצר הודיע לו כי אינו מכיר בסעיפי הפנסיה בחוזה האישי שנחתם עמו לפני 15 שנה

"לפתע התברר לי שכל שתכננתי לגיל השלישי, למשפחתי, ילדיי ואפילו נכדיי התבסס על מיצג-שווא. משהו שנמצא באזור האפור שבין רשלנות חמורה, הפרת אמונים ולכאורה אפילו הונאה, זיוף ומירמה" - כך פותח את הפוסט הזועם שפרסם היום (ו') בפייסבוק אורי לוי, אחד מהעיתונאים והשדרים הוותיקים בישראל וברשות השידור. לוי טוען כי רגע לפני הפרישה לפנסיה, האוצר הודיע לו כי אינו מכיר בסעיפי הפנסיה בחוזה האישי שנחתם עמו לפני 15 שנה.

בתחילת הפוסט לוי מתאר כיצד לפני 15 שנה החליטה הנהלת רשות השידור לחתום על חוזים אישיים מול כמה מבכירי עובדיה המצטיינים, "כאלה שתרמו ולא נמצא רבב בהתנהלותם". החוזה האישי של לוי כלל שכר בעלות של כ-23,400 שקל ברוטו, והוא מציין כי החוזה חייב אותו לעבוד בשבתות, בחגים ובשעות בלתי שגרתיות.

"התקיים משא-ומתן, ונחתם חוזה שגם קבע את דרגת הפרישה שלנו. בצורה מפורשת. ללא תנאי. לא דרגה חריגה ולא סכום פנסיה יוצא דופן. כל פקיד עם ותק סביר מקבל זאת", מסביר לוי. "על החוזה חתמו סמנכ"ל הכספים של הרשות, מנכ"ל הרשות הלשכה המשפטית אישרה, ויצאנו לדרך. מילאנו את חלקנו בחוזה עד תום. שעות בלתי סופיות, שבתות וחגים עבודה תחת לחץ ומתח שבמקרה שלי גם הובילה אותי לאירוע מוחי, שנות ניהול ארוכות, תפקידי מפתח ועוד", כך הוא כותב.

בהמשך לוי מתאר כיצד הוא קיבל מכתב מהאוצר לקראת מועד הפרישה שלו, ולפיו סעיפי הפנסיה וימי המחלה שנצברו לו אינם מוכרים ומקובלים. במכתב נטען כי האוצר אמר זאת לקברניטי הערוץ כבר לפני 15 שנה; "אבל אין כל אסמכתא לכך, בוודאי שאין כל זכר למסמך שמיידע אותנו על כך", מציין לוי. "והנה מתברר שכל מה שהסתמכנו עליו שווה לפח. הפנסיה שתוכר לנו היא ברמה של פקיד מתחיל. 40 שנות שירות כולל ניהול בכיר ופנסיה חד-ספרתית נמוכה", הוא כותב.

"ועכשיו, בגיל 65, לך תתמודד עם הטרוף הזה. אין עם מי לדבר, ואין למי להסביר. 100 ימים לסוף הדרך, ומשהו הופך את שנות השידור שלי לאפס". 

"לא רוצה לצרף את שמות חברי למצוקה. כולם בכירים מוכרים וידועים. שומר על הפרטיות שלהם. אבל אני אצא למלחמה. כי מישהו מנסה לפגוע בילדים שלי, במשפחתי. ואני לא אוותר", כך הוא כותב. "זהו הערוץ שלי. זוהי דרכו. וזה האוצר שלכם. וזה יכול לקרות לכל אחד", חותם לוי את הפוסט.