תקציבי הפרסום של עיריית ת"א ונת"ע צפויים לצאת למכרז

תקציב הפרסום של עיריית ת"א מטופל במקאן, ותקציב נת"ע מטופל במקאן וואלי

עיריית תל אביב
עיריית תל אביב

התקופה הבאה הולכת ומסתמנת כעונת מכרזי הפרסום על תקציבים ממשלתיים וציבוריים: ל"גלובס" נודע כי בימים אלה שוקדים על שלבים סופיים של שני מכרזי פרסום: תקציב הפרסום של עיריית תל-אביב, שמטופל במקאן תל-אביב; ותקציב הפרסום של נת"ע (נתיבי תעבורה עירוניים), שמטופל במקאן וואלי. 

תקציב הפרסום של עיריית תל-אביב איננו נחשב לגדול מבחינת היקף תקציב, אך מאחר שמדובר בעיר הגדולה, הוא היווה תמיד יעד מבוקש למשרדי הפרסום הגדולים. התקציב מנוהל מזה כ-6 שנים במקאן, והמכרז האחרון בו זכה המכרז היה ב-2011. מולו התמודדו אז משרדים גדולים כגון אדלר-חומסקי, יהושע TBWA ושלמור-אבנון-עמיחי.

המכרז עורר אז הרבה ביקורת בענף הפרסום. הסיבה לביקורת הייתה דגש מרכזי על סוגים שונים של שירותים שלא היו נהוגים באותה תקופה במשרדי פרסום, עם הדגשה כי מרבית השירותים יינתנו in house ולא על-ידי חברות-בנות. 

תנאי נוסף עסק בדרישה למחלקה המתמחה בבניית אתרים עם הוכחה לבניית לפחות 3 אתרים ותחזוקתם. בנוסף היו קיימים סעיפים שנתנו ניקוד בפרמטר האיכות שהיווה 25% מהניקוד הכולל שעסקו ביכולות משרדים, כגון מחלקת SEM (שיווק באתרי חיפוש) מוסמכת גוגל (כולל אישורים), מחלקת אנליטיקס מוסמכת גוגל, מחלקת SEO (שיפור המיקום באתרי חיפוש) מוסמכת גוגל, מחלקת mobile, מחלקת social ומחלקת פיתוח.

באותה תקופה הדיגיטל במשרדי הפרסום היה רחוק מלהיות מפותח, ולמעשה אחד המשרדים הבודדים שהייתה להם כזאת יכולת היה מקאן. בהמשך הדרך התברר כי אכן להיבט הדיגיטלי היה חלק משמעותי בהתנהלות התקשורתית של העירייה, גם בפן בו היא מתקשרת עם האוכלוסייה וגם בפן הפרסומי. 

בעקבות הביקורת של משרדי הפרסום והסערה שעוררו תנאי הסף, שינה מי שכיהן אז כדובר העירייה, הלל פרטוק, חלק מהם, מה שאיפשר לעוד משרדים להשתתף במכרז. יש להניח כי הלקח נלמד, שכן על הכנת המכרז שיתפרסם בקרוב שקדו בעירייה תקופה ארוכה מאוד. 

כאמור, גם תקציב הפרסום של נת"ע צפוי לצאת בקרוב למכרז, וגם פה מחויבת החברה על-פי חוק חובת המכרזים לעשות זאת כל מספר שנים. התקציב נוהל עד לפני מספר חודשים המקאן בוטיק - זרוע התקציבים הקטנים של מקאן תל-אביב. בהמשך, עם סגירת זרוע זו, הועברו התקציבים לרבות זה של נת"ע למקאן ואלי - השלוחה של הקבוצה במצפה רמון. 

המהלך המשמעותי הגדול ביותר של נת"ע הוא בניית הרכבת הקלה בתל-אביב. היציאה לדרך של הבנייה, שלוותה בחששות כבדים מפקקי תנועה, לוותה בקמפיין תחת הסיסמה "קשה עכשיו, הקלה אחר-כך".