שתי מדליות ארד למקאן ת"א בתחרות הפרסום "אריה הזהב" בקאן

המשרד, שזו לו הזכייה הראשונה בתחרות, זכה במדליות עבור קמפיין "האח הגדול" שיצר לאיקאה

הקמפיין הזוכה של איקאה עם "האח הגדול" / צילום: מאור חן
הקמפיין הזוכה של איקאה עם "האח הגדול" / צילום: מאור חן

עוד הישג למשרד פרסום ישראלי בתחרות "אריה הזהב" בפסטיבל הפרסום בקאן: משרד הפרסום מקאן תל-אביב זכה בשתי מדליות ארד בקטגוריית מדיה עבור קמפיין "האח הגדול" שיצר לאיקאה.

עבור מקאן תל-אביב זהו הישג משמעותי, שכן זו הפעם הראשונה בה המשרד זוכה במדליה כלשהי בתחרות הפרסום בקאן. פרויקט איקאה ו"האח הגדול" הוא שיתוף-פעולה חדשני של מחלקת התוכן במקאן יחד עם מחלקת שיתופי-הפעולה של זכיינית ערןץ 2 קשת.

כידוע, תחרות הפרסום בקאן נחשבת לאולימפיאדה של ענף הפרסום בעולם. בעבר כבר היו מספר משרדי פרסום ישראליים שזכו במדליות במסגרת התחרות, אבל מדובר ב"מועדון מצומצם" של זוכים שהצליחו על פני השנים להביא יותר ממדליה אחת, ביניהם נמנים y&r ישראל בכובעו הקודם כשלמור-אבנון-עמיחי (שהוא המשרד שזכה עד היום בכמות הגדולה ביותר של פרסים), באומן-בר-ריבנאי ושמעוני-פינקלשטיין-ברקי.

עוד משרדים ישראליים שזכו בעבר: פרסום אריאלי (שהיה הראשון ובמשך שנים ארוכות גם יחיד), אדלר-חומסקי, מנצ וארועטי-ברמן.

מקאן הוא משרד הפרסום הגדול בישראל, ובמשך שנים ארוכות הוא החזיק במובילות קריאטיבית בולטת, אבל גם בשנים אלה, בהן "היה מקאן ושאר העולם", המשרד לא רשם הצלחות בתחרות "אריות הזהב".

עתה, כאמור, נשברה "הקארמה", והמשרד לא רק שזוכה בשתי מדליות - אלא גם עבור עבודה בולטת של לקוח משלם, ולא מסוג העבודות שנהוג לעשות כדי שמאוחר יותר יהיה אפשר יהיה להגיש לתחרות.

אין ספק כי מדובר בהישג משמעותי וחשוב שרושמת היום הנהלת מקאן החדשה. כזכור, לפני כשנה התיישב על כיסא המנכ"ל עמית משיח, שמרגע הגיעו החל לבנות סביבו כוורת של טאלנטים עם אוריינטציה קריאטיבית. אל מאור חן בתחום הדיגיטל הצטרפו תוך זמן קצר אלדד ויינברגר ונדב פרסמן, שהצטרפו לדמויות בולטות אחרות כמו אמיר וייס ואופיר כהן. לאחרונה הצטרפה להנהלת המשרד גם רותי רודנר, שתהיה אחראית על תחום התוכן.

את ניצני השינוי במקאן אפשר היה לראות בתקופה האחרונה עם מהלכים ל-yellow, להונדה ולברגר קינג. עתה מצטרפת לכך גם חותמת רשמית מקאן.