9 מיליון - עדיין הפרסומת האהובה ביותר; ביטוח ישיר - הכי זכורה

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת הוויראלית של רועי כפרי למילקי מוס הגיעה למקום השני בדירוג הפרסומות הזכורות

עד שייגמרו כל הסאגות המשפטיות סביב קמפיין שוקה של 9 מיליון, לפחות ברמה התקשורתית נראה כי על לב הצרכן הקרב הוכרע מזמן: סרטון הפרסומת בכיכובה של שני כהן הוא גם השבוע האהוב ביותר.

לאור החלטת בית המשפט מחוזי כי על איי.די.איי להוריד את הפרסומות המתייחסות ל"למה לממן סוכן" גם בגרסתם המרוככת ועד לערעור המחודש של החברה - הפעם בפני שופט העליון - הוחזר לאוויר סרטון שבו כהן בולעת את הצעות המחיר של המתחרים. הפרסומת, של גליקמן-שמיר-סמסונוב, שולחת את הצופים לעשות את מבחן השוקה, כך שלכאורה אין התעלמות מצו השופט. שיעורי האהדה לפרסומת גבוהים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי, העומד על 26.5%.

גם מבחינת המותג השני שלהם, ביטוח ישיר, יכולים באיי.די.איי להישען אחורה: הפרסומת שבה היונים מתגרות באבי קישטה היא הפרסומת הזכורה ביותר. הפרסומת, של באומן בר-ריבנאי רושמת שיעורי אהדה הנמוכים ב-20% מממוצע הפרסומות החצי-שנתי, העומד על 7.8%.

קמפיין מילקי מוס, באמצעות אדלר-חומסקי, עורר הרבה רעש ברשת וזכה לחשיפה גבוהה, בין היתר בשל הקידום שעשה מי שיצר אותה - רועי כפרי. אבל בכל הנוגע לדירוג ההצלחה שלו בולטת פחות: הסרטון בגרסתו המקוצרת ממוקם במקום הרביעי בדירוג הפרסומות האהובות ובמקום השני בדירוג הזכורות. מבחינת הניתוב לקהל היעד נראה כי הפרסומת מצליחה לקלוע היטב, שכן מנתוני גיאוקרטוגרפיה האהדה לפרסומת גבוה במיוחד בקרב גילאי 18-34.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי הקמפיין המושקע ביותר מבחינה תקציבית בשבוע החולף הוא הקמפיין לסופר-פארם, בו הושקעו 1.4 מיליון דולר במחירי מחירון - סכום זהה לקמפיין המושקע בשבוע שעבר, של בנק הפועלים.

עוד עולה כי מספר הפרסומות ששודרו השבוע גבוה ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 643 לעומת 627. סך התקציבים שהושקע השבוע נמוך ממה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-45.6 מיליון דולר לעומת כ-47.5 מיליון דולר.

זכורות אהובות
 זכורות אהובות

ההשקעה השבועית
 ההשקעה השבועית