הוארך בשנית מעצרו של עדי צים החשוד במירמה ובהלבנת הון

צים חשוד בכך שסייע, באמצעות החברה הציבורית אס.אר אקורד שבשליטתו, לבניית תשתית למירמה נגד רשויות המס, הביטוח הלאומי ומשרד הכלכלה ■ מעצרו הוארך עד יום שלישי הקרוב

מעצרו של איש העסקים עדי צים, לשעבר מבעלי רשת הקמעונאות "כמעט חינם" וכיום בעלי חברת המימון וניכיון הצ'קים אס.אר אקורד, הוארך ביומיים נוספים, עד יום שלישי (28.06.2016) בשעה 11:00.

מדובר בהארכת מעצר שנייה של צים, שנעצר בשבוע שעבר בחשד לביצוע עבירות מירמה, מס והלבנת הון, במסגרת פרשת מירמה לכאורה בתחום שירותי כוח-האדם בהיקף של מעל ל-200 מיליון שקל.

צים חשוד בכך שסייע, באמצעות החברה הציבורית אס.אר אקורד שבשליטתו, לבניית תשתית למירמה נגד רשויות המס, הביטוח הלאומי ומשרד הכלכלה, שכללה דיווחים כוזבים למדינה, ניפוח עסקאות והפקת חשבוניות כוזבות. זאת, לפי החשד, על-מנת לקבל הטבות והחזרים שאינם מגיעים לחברות ולחשודים המעורבים במירמה.

במסגרת חקירה משולבת שמנהל צוות חקירה משותף של יחידה ארצית של המשטרה, רשות המסים, הביטוח הלאומי ומינהל הסדרה ואכיפה במשרד הכלכלה והתעשייה, עצרו הכוחות 19 חשודים ועיכבו נוספים לחקירה, בגין חשד לביצוע שורת עבירות מירמה, מס והלבנת הון בהקשר לשירותי כוח-אדם.

לפי החשד, מספר גורמים, חלקם עוסקים בתחום מתן שירותי כוח-אדם, חברו לגורמים שבבעלותם בתי עסק מורשים למתן שירותי מטבע ויצרו מנגנון שיטתי של דיווחים כוזבים, ניפוח עסקאות, הפקה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות והמרת כספים. זאת, על-מנת להפיק רווחים במירמה ולהונות את רשויות המס והביטוח הלאומי וכן את אגף ההסדרה במשרד הכלכלה, שהוא הרגולטור בתחום שירותי כוח-האדם. על-פי החשד, היקף המירמה מגיע למאות מיליוני שקלים.

 

חברת המימון החוץ-בנקאי אס.אר אקורד שבשליטת צים עוסקת במתן אשראי ובניכיון צ'קים. החברה, שהמטה שלה נמצא בבית צים ברמלה, פעילה כשנה וחצי, שבמהלכה היא הציגה גידול משמעותי בהכנסות וברווחים מרבעון לרבעון. יו"ר החברה הוא יאיר פודים, איש פיננסים ותיק בשוק ההון, ומנכ"ל החברה הוא רו"ח אודי ניר.

כאמור, החשד נגד צים סובב סביב הטענה כי חברות שבשליטתו קיבלו לרשותן צ'קים אשר מקורם בפעילות בלתי חוקית וניכו אותם, ובכך הלבינו הון.

השופט רפי ארניה מבית משפט השלום בראשון-לציון ציין בהחלטתו על הארכת מעצרו של צים, כי המחלוקת בתיק הנה האם צים ידע על המקור האסור של הכספים אשר התקבלו בחברה בבעלותו, וכי פעולות החקירה שבוצעו בתיק מאז מעצרו של צים בשבוע שעבר "חיזקו את התשתית, אשר הייתה קיימת לנגד עיני בית המשפט עוד בהארכת המעצר הראשונה".

השופט ציין כי צים שיתף פעולה באורח מלא, אך על אף זאת יש עוד מספר פעולות חקירה לטובתן הוא נתן עוד 48 שעות.

עו"ד פנינת ינאי, המייצגת את עדי צים, מסרה בתגובה: "היום נודע במפתיע במהלך החקירה במסגרת הדיון כי ראיות קריטיות המצביעות על כך כי חברת אקורד ובראשה מר עדי צים נהגו במשנה זהירות ואף טרחו לדווח לרשות להלבנת הון על כל צעד ושעל באשר לחברות של וזאנה, הוסתרו מבית המשפט על-ידי הרשות החוקרת, אשר משום מה מנעה את חשיפתן בפני בית המשפט הנכבד על-מנת שיוכל להתרשם מתמונת התנהגותו הזהירה של צים, אשר אינה משתלבת בחשדות אשר הרשות החוקרת מנסה לנפנף בהן, ואשר קורסות כמגדל קלפים".

"לא לחינם דחה בית המשפט את בקשת המשטרה להארכת המעצר ל-10 ימים נוספים ואיפשר לה זמן קצוב ל-48 שעות בלבד", הוסיפה.

"זאת ועוד, הודאת המשטרה כי החקירה כולה מתמקדת רק בעניין אמירות כאלה ואחרות שנאמרו במהלך השיחות בין וזאנה למר צים ואשר מהן עולה קשר עסקי לחלוטין במסגרת עסקים בין חברת מימון חוץ-בנקאי לחברה הנתפסת כלגיטימית, מדברת בעד עצמה ומוכיחה לטעמנו כי אין כל בסיס להאשמות נגד עדי צים, וכי מדובר בגרירתה של החברה הציבורית ללא צורך לתוך פרשייה זו", אמרה.