הטרור והברקזיט: מחירי החופשות בטורקיה ובבריטניה נחתכים

שני יעדים פופולריים במיוחד בקרב התייר הישראלי עלו השבוע לכותרות - בריטניה וטורקיה ■ אם אתם מחפשים חופשת בטן-גב או דווקא מכורים לשופינג ובילויים, הכתבה הזו מיועדת לכם

צ'ק אין, בריטניה עוזבת את גוש האירו/ צילום רויטרס
צ'ק אין, בריטניה עוזבת את גוש האירו/ צילום רויטרס

שתי בשורות דרמטיות נחתו עלינו בעת האחרונה. בריטניה פורשת מהאיחוד האירופי, וטורקיה וישראל חותמות על הסכם חידוש יחסים, זאת לאחר משבר אמון שנמשך 6 שנים. לכל אחת מהבשורות האלה יש השפעה על ענף התיירות, בעיקר זאת היוצאת מישראל.

לגבי האי הבריטי - לונדון היא אחד היעדים האטרקטיביים בקרב התייר הישראלי, שירצה לנצל את ירידת שער הפאונד. על-פי נתונים שנמסרו מגוגל טרנדס, יומיים לאחר תוצאות משאל העם בבריטניה המונח "טיסות ללונדון" רשם קפיצה של 400% בהיקף החיפושים באינטרנט בישראל, וחיפושי המונח "לירה שטרלינג" זינקו ב-1,500%. 

לדברי רונן זאבי סמנכ"ל פרויקטים ושירות בחברת גוליבר, מחירי הטיסות הם בדולרים, ולכן לא צפויה ירידת מחירים בטיסות, אבל כן צפויה ירידה מסוימת במחירי בתי-המלון בלונדון. 

לדברי יהונתן וקסמן, המשנה ליו"ר אופיר טורס, "התייר הישראלי אוהב את לונדון, וגם אנגליה מאוד אטרקטיבית (מחוץ ללונדון). אפשר להגיע לשם בטווחי מחירים של בין 400-600 דולר. כדאי להשוות מחירים בחברות הלואו קוסט. גם החזר המס על קניות הוא גבוה, מה שהופך את העניין לחוויית קניות מטורפת". 

באשר לטורקיה - רגע לפני שאלפי ישראלים כבר החלו לארוז מזוודות ולפנטז על השווארמות והמלונות הזולים בטורקיה עקב הידוק היחסים, באה המציאות וטופחת על פנינו שוב עם פיגוע בנמל התעופה הבינלאומי באיסטנבול שטורף את הקלפים לחלוטין. כנראה שבסופו של יום תנועת התיירים למדינה השכנה תושפע מן הסתם מהמצב הביטחוני, לפחות בטווח הקצר.

רונן קרסו, סמנכ"ל איסתא, סבור כי הישראלים לא ימהרו לטוס לטורקיה עקב האווירה הביטחונית שם. לדבריו, "החזרה של התיירים הישראליים לטורקיה תהיה הדרגתית, מכיוון שהשוק הרוסי לא מגיע. נראה גם הרבה מקומות פנויים בבתי-המלון, והמחירים שם מצוינים, אבל לא תהיה נהירה ישראלית".