ביהמ"ש: תביעת המדינה לפינוי ארקיע משדה דב תימשך

בתביעה מסוף 2014 טענה רשות מקרקעי ישראל כי החל מאמצע שנות ה-90 עושה ארקיע שימוש בנכסים ובשטחים שבשדה דב לצורך פעילותה העסקית, ללא כל חוזה

לאחר ניסיונות של חברת ארקיע לעכב את הדיון המשפטי בתביעת המדינה לפינויה משדה דב, דחה בית משפט השלום בתל-אביב את בקשת החברה לעכב את ההליכים וקבע כי ההליך יתנהל ללא דיחוי.

עניינה של התביעה האמורה החל להתגלגל בסוף 2014, אז הגישה רשות מקרקעי ישראל תביעה לבית משפט השלום בעיר לפינויה של חברת ארקיע וחברות נוספות בבעלותה הפועלות בשדה דב. בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכות הדין רינה מיוחס, הילה ליבנה ואבי-טל שלומי מפרקליטות מחוז תל-אביב, טוענת רמ"י כי החל מאמצע שנות ה-90 עושה ארקיע שימוש בנכסים ובשטחים שבשדה דב לצורך פעילותה העסקית, ללא כל חוזה.

עוד טענה רמ"י כי כל ניסיון להסדיר את השימוש שעושה ארקיע בנכסים ובשטחים השייכים למדינה העלה חרס, ובפועל השימוש העסקי המבוצע על-ידה נעשה ללא הרשאה. על כן הגישה המדינה תביעה לפינוי וסילוק ידה של ארקיע וכל מי שמטעמה מהשטח.

בכתב התביעה אף צוין כי קם אינטרס ציבורי נוסף לפינוי ארקיע מהמקום, והוא החלטת הממשלה, אשר קיבלה את אישור בית המשפט, הקובעת כי שדה דב יפונה עד לסוף שנת 2018, כאשר לצורך פינוי זה התחייבה רשות שדות התעופה, בהסכם מול רמ"י, להפסיק את הפעילות התעופתית של החברות המסחריות בסוף יוני 2016.

בתגובה הגישה ארקיע במארס 2015 בקשה לעיכוב הליכים, בנימוק כי הליך מקביל מתנהל בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בין ארקיע לרשות שדות התעופה, בנוגע לתביעת דמי שימוש בסך 52 מיליון שקל, שהגישה הרשות נגד ארקיע בסוף 2008. לטענתה, אין טעם בניהול תביעת הפינוי שהגישה רמ"י, עד לבירור תביעת דמי השימוש המתנהלת בבית המשפט המחוזי, ושנמצאת כבר בשלב הסיכומים. לטענת ארקיע, מדובר בשתי תביעות כמעט זהות הנסמכות על עילות זהות בתכליתן ובלשונן.

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, כרמלה האפט, החליטה לדחות את בקשת ארקיע לעיכוב ההליכים. "היעתרות לבקשה... משמעה סיכול התקדמות ההליך שבפניי, הגם שמדובר בתביעת פינוי שהוגשה לפני למעלה משנתיים", נימקה האפט את החלטתה.

מחברת ארקיע לא נמסרה תגובה.