שטראוס מציגה: חומוס ללא חומרים משמרים

משך הצריכה לאחר הרכישה יעמוד על 5 ימים מרגע פתיחת המוצר (כשהוא סגור תוקף הצריכה הוא 40 ימים) ■ החומוס החדש יעלה למדפים אחרי שנים של מחקר ופיתוח

חובבי הסלט הלאומי, חומוס, יודעים בוודאי שחומוס תעשייתי וחומוס טרי רחוקים בחוויה שהם מספקים לאור החומרים המשמרים המשולבים בחומוס התעשייתי. את זה מנסה שטראוס לצמצם כעת, כשהיא מציגה חומוס ללא חומרים משמרים ("100% אחלה"), שלפיכך משך הצריכה לאחר רכישתו יעמוד על 5 ימים מרגע פתיחת המוצר (כשהוא סגור תוקף הצריכה הוא 40 ימים). החומוס החדש יעלה למדפים אחרי שנים של מחקר ופיתוח שנתמך על-ידי רשות החדשנות במשרד הכלכלה.

לא רק הטעם: לאחרונה בכנס מזון בעידן חדש דיבר מנכ"ל שטראוס, גדי לסין, על מהלכים שנוקטת החברה בהליך הייצור במטרה לספק לצרכנים מזון בריא יותר. הדברים הללו נאמרו על רקע קמפיין משרד הבריאות כנגד חטיפים עתירי נתרן וסוכר (שעלה וירד טרם זמנו). מנכ"ל תנובה, אייל מליס, השמיע בכנס דברים דומים וציין את אחריות החברה בשעה שמוצרי מזון של תנובה נמצאים בצלחת של מיליוני צרכנים מספר פעמים ביום.

צריכת מזון בריא היא צו השעה בהתאם למגמת הבריאות העולמית ובהתאם לנתוני ההשמנה המדאיגים שמפרסמים איגודי הבריאות בכל העולם, ולפיכך מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר בכנס כי המשרד לא יסתפק בהפחתת רכיבים נקודתית בסדרות של מוצרים כאלה ואחרים, אלא הוא שואף למהלכים גורפים בקרב כלל היצרנים - גדולים כקטנים.

חומוס ללא חומרים משמרים מהווה פריצת דרך בקטגוריה הנמכרת ביותר בתחום הסלטים המצוננים - ויש להניח כי בקרוב יושקו מוצרים דומים על-ידי המתחרים. חומוס קלאסי של שטראוס מכיל חומרים משמרים שמאפשרים לו חיי מדף של 40 ימים. החומוס החדש יכול להישאר במקרר במשך 40 ימים, אבל כאמור משך התפוגה מרגע פתיחתו עומד על 5 ימים. חומוס טרי לגמרי שנרכש מחומוסייה יחזיק מעמד כ-3 ימים, ובשטראוס מנמקים כי תהליך הייצור החדש מאפשר לחומוס הזה משך צריכה של 5 ימים.

זו גם הסיבה שהחומוס החדש יימכר בגביעים קטנים, כלומר מארז של 400 גרם חומוס (9% שומן) בחלוקה ל-4 גביעים המכילים 100 גרם כל אחד. הסדרה (ללא גלוטן בדומה לשאר מוצרי אחלה) כוללת גם חומוס עשיר בטחינה.

את הטכנולוגיה שאפשרה את פיתוח המוצר איתרה, אפיינה והטמיעה יחידת "אלפא שטראוס", העוסקת בטיפוח קהילת הפודטק בישראל, קידום טכנולוגיות חדישות בעולמות המזון.

איתי אנגלנדר, מנכ"ל חטיבת מזון טרי בשטראוס, מסר כי "הטכנולוגיה של סדרת '100% אחלה' ללא חומר משמר מאפשרת לנו לספק לצרכן מוצר הקרוב ביותר למה שמכינים בבית. בשנים הקרובות נמשיך להשיק מגוון מוצרים חדשים ללא חומר משמר, כדי לאפשר לצרכן בחירה בין מוצרים ללא חומר משמר לבין מוצרים באריזות גדולות ללא מגבלת צריכה לאחר הפתיחה".

שירי בירמן-כהן, מנהלת שיווק חטיבת מזון טרי, סבורה כי מדובר במהלך טכנולוגי ש"ישנה את פני הקטגוריה בעשור הקרוב".

אבי חסון, יו"ר רשות החדשנות, מסר כי "רשות החדשנות זיהתה מזמן את החשיבות ואת הצורך לפתח מוצרים בעלי ערכים בריאותיים משופרים, ואנו תומכים במגוון חברות קטנות וגדולות שיוצאות בימים אלה במהלכים שהם תוצר של פיתוח מוצרים וטכנולוגיות חדשנות בתחום המזון. אנו גאים לקחת חלק במהפכה הבריאותית המתרחשת בשוק המזון. הרגלי אכילה בריאים הפכו לנושא בעל חשיבות רבה בישראל ובעולם כולו. אנו מקווים שהרשות תזכה לעזור לחברות נוספות במהפכה הבריאותית".