רולדין נכסים הגישה תביעה לפינוי סניף רמי לוי בקדימה

רולדין משכירה לרמי לוי שטח במרכז מסחרי שבבעלותה ביישוב קדימה, אולם מבקשת לפנותו בגין "שימוש חורג ובלתי סביר", לטענתה, שעושה רשת רמי לוי בשטחים הציבוריים

סניף של רמי לוי. האם עקבו גם אחר עובדים ברשת? / צילום: תמר מצפי
סניף של רמי לוי. האם עקבו גם אחר עובדים ברשת? / צילום: תמר מצפי

בשעה שרמי לוי מתמודד עם טענות קשות שמטיח בו אייל רביד, בעלי רשת ויקטורי, ועם חקירות משטרתיות סביב הרשת שבבעלותו, היום (ג') נפתחה כנגדו עוד זירה משפטית: חברת רולדין נכסים הגישה לבית המשפט השלום בראשון-לציון תביעה לפינוי סניף של רשת רמי לוי שיווק השקמה מהמרכז המסחרי "רולדין סנטר" הממוקם בקדימה.

רולדין היא בעלת המקרקעין שעליהם ממוקם המרכז, שבו מספר רב של בתי עסק, ביניהם סניף של רולדין וכן סניף של רשת רמי לוי שיווק השקמה.

לטענת רולדין, באמצעות עורכי הדין אהוד שניידר ומורן גולדברג ממשרד צמח-שניידר ושות', משנת 2010 שוכרת חברת רמי לוי שיווק השקמה מרולדין נכס במתחם לצורך הפעלת סופר, והסכם השכירות ביניהן כולל תוספת של 5% בגין שימוש בשטח הציבורי.

ואולם לטענת רולדין, רמי לוי עושה באופן חוזר שימוש חורג ובלתי סביר בשטח הציבורי במרכז המיועד לפריקה וטעינה של סחורות עבור כל דיירי המרכז. זאת, אף שהרחבה הציבורית לא הוקצתה לסופר באופן ייחודי או הושכרה לו.

על-פי הנטען בתביעה, השימוש שעושה הסניף של רמי לוי בשטח הציבורי אינו מאפשר ליתר דיירי המרכז להשתמש ברחבה הציבורית וגורם נזקים לרחבה ולבתי העסק במרכז.

מיכל סולר דולף

בתביעה נטען כי מזה כשנתיים נוהגת חברת רמי לוי שיווק השקמה להציב משטחים ברחבה הציבורית ולאחסן בה סחורות, וזאת על אף פניות ודרישות חוזרות ונשנות מצד נציגי רולדין להימנע מלעשות כן.

עוד נטען כי לפני כשנתיים הקימה רמי לוי שיווק השקמה ברחבה הציבורית מדפים, הציבה שומר בכניסה לרחבה הציבורית, התקינה שם ביתן שמירה ותא שירותים, הקימה סככה וכן הציבה ברחבה מיכל סולר דולף - כל זאת בניגוד להסכם השכירות, ללא רשות וללא זכות.

עוד נטען כי בעוד שמשאיות המגיעות למרכז כדי לפרוק סחורות נכנסות לרחבה הציבורית בדוחק, אם בכלל, נוהגת רשת רמי לוי להכניס משאיות לרחבה הציבורית, לחסום את הרחבה הציבורית ולעתים אף משתמשת בה כחניון. בנוסף, נטען, משתמשת רשת רמי לוי בברז כיבוי האש שברחבה לצרכיה.

"קו פרשת המים", כהגדרת רולדין בתביעה, היה בחודש שעבר, עת הגיעה למרכז משאית של סופר-פארם, המחזיקה סניף במרכז, במטרה לפרוק סחורה, אך לא יכולה הייתה להיכנס לפרוק, כיוון שהרחבה הציבורית הייתה עמוסה וחסומה על-ידי סחורותיה ומתקניה של רשת רמי לוי.

כנטען בתביעה, מנהל האחזקה של רולדין, ישראל ורדי, פנה לאנשי רמי לוי בבקשה לפנות את הסחורות, אך בתגובה החל אחד מעובדי רמי לוי להרים את קולו ולדבר בתוקפנות אל ורדי, החל לדחוף את ורדי ולגדף אותו. לפי התביעה, הקטטה פסקה רק לאחר שהגיעו שוטרים שהוזמנו על-ידי ורדי.

מחריף הסכסוך עם אייל רביד

בתוך כך הגיש אתמול (ב') רמי לוי כתב תשובה לכתב ההגנה הלוחמני שהגיש בעלי רשת ויקטוריאייל רביד, לבית המשפט במסגרת הסכסוך שנתגלע בין השניים.

נזכיר כי רמי לוי הגיש לאחרונה תביעה בסך 10 מיליון שקל נגד רביד ונגד איש יחסי הציבור גל בייסברג, בטענה כי ניהלו נגדו קמפיין נגטיבי והשחירו את שמו בקרב החקלאים.

בכתב ההגנה תקף רביד בחריפות את לוי, ובין היתר כתב כי "רמי לוי, אשר מעיד על 'שמו הטוב', הינו למעשה איש ריב ומדון, פורע חוק אשר מסתכסך כמעט עם כל אדם הנקלע לדרכו הפרועה ומשולחת הרסן. למעשה, עסקינן בעבריין סדרתי, אשר באמתחתו מספר הרשעות פליליות חמורות".

בתשובתו לטענות אלה של רביד כותב לוי כי "שלל ההשמצות, הבדיות, העלבונות, שהועלו בלשון ביבים ממש בכתב ההגנה של רביד ורשת ויקטורי, לא נועדו לעיני בית המשפט בלבד, אלא לעיני ציבור קוראי העיתונים", וזאת תוך שרביד מנצל את ההגנה המוענקת לצדדים בהליך משפטי מפני תביעת לשון הרע.

עוד טוען לוי כי רביד ורשת שיווק השקמה הם העבריינים, באשר הורשעו בעבירות בנייה, שילמו כופר מס והורשעו בעבירות נוספות.